ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1391     |     کد : 46345

ايران اسلامي غرق در شور حسيني

ديروز عاشورا بود، ايرانيان با دل‌هايي عريان‌تر از خورشيد، دو ركعت فراتر از خود به تماشاي چشم‌هايي كه بهاري بود، ايستادند.

تلويزيون بخوبي توانست تماشايي‌ترين صحنه‌هاي شور حسيني را به تصوير بكشد
ايران اسلامي غرق در شور حسيني
ديروز عاشورا بود، ايرانيان با دل‌هايي عريان‌تر از خورشيد، دو ركعت فراتر از خود به تماشاي چشم‌هايي كه بهاري بود، ايستادند.
ديروز شور حسيني سراسر كشور را فرا گرفت، دست‌ها و زنجيرها از آسمان باريد و مردمي كه اشك‌هايشان با هر يا حسين گفتن، غلتيدن را بهانه مي‌كرد تا در پاي عزاداري‌اش بيفتند، چشم‌هايشان را زيستند.

ديروز مردم با صدايي ابري نوحه‌ خواندند و كوچه به كوچه با تمام دل و چشمشان تا ميدان شهر دويدند با پاهايي به برهنگي خورشيد تا دايره به دايره بايستند و ببارند.

نام حسين و روز عاشورا انسان را از انزواي خودش بيرون مي‌آورد، او را مي‌كشاند تا انبوه مردمي كه دل‌هايي عاشق دارند و چشم‌هايي كه از تبار بهار است.

ديروز ايرانيان با دل‌هايي كه از عاشورا شروع مي‌شد و چشم‌هايي كه از تبار ارديبهشت و بهار بودند، با ذكر حسين از خانه به كوچه و از كوچه به ميدانگاه‌هاي شهرها و روستاها آمدند تا چشم‌ها و دل‌هايشان را به اشتراك بايستند و در كنار هم به‌جماعت بگريند و عاشقي كنند.

تماشايي‌ترين صحنه‌هاي عزاداري در تلويزيون

اين روزها تصاوير نقش بسته‌ بر صفحه تلويزيون توانست به زيبايي هر چه تمام، عظمت حضور مردم در جاي‌جاي ايران اسلامي را به تصوير بكشد. عزاداران بم، اردبيل، زنجان، تهران، مشهد، قم، هرمزگان، لرستان و ... در صفوف به هم فشرده تماشايي‌ترين صحنه‌هاي شور حسيني را رقم زدند و حسينيه‌اي به وسعت قلب‌هاي تپيده در عشق حسين (ع) برپا شد.

مراسم‌مختلف در شهرها

مردم شهرها و روستاهاي كشورمان در تاسوعا و عاشوراي حسيني ـ ديروز و پريروز ـ با برپايي آيين‌هاي سنتي، همدلي و سوگواري جمعي را تكرار كردند تا به همه جهانيان نشان دهند عاشورا يك مراسم نيست، بلكه يك فرهنگ است.

زنجيرزني در بم، شبيه‌خواني در اردبيل، نخل‌گرداني در يزد، قاسم‌خواني در خوزستان، گل بر سر زدن در لرستان، سينه‌زني و زنجيرزني در زنجان، آيين «حسن، حسين» در شاهرود، عزاداري بازار تبريز، هيات‌هاي عزاداري در تهران و... از جمله مراسمي بود كه عاشوراي حسيني را در كشورمان پرشور كرد.

بار ديگر تاريخ در مقابل اين همه شور و اشتياق به سكوت رسيد و مردمي كه عاشقانه حسين(ع) را صدا مي‌زدند، بار ديگر عشق را به جماعت قرائت كردند و تلاوت زلالي و زيبايي‌شان زبان‌هاي زبده را به لكنت انداخت.


نوشته شده در   دوشنبه 6 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode