ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 شهريور 1388     |     کد : 4626

شنبه 21 شهريور 22 رمضان 12 سپتامبر

شنبه 21 شهريور 22 رمضان 12 سپتامبر...

شنبه  21 شهريور 22 رمضان 12 سپتامبر


به آسمان رفتن حضرت عيسي(ع) در شب بيست و دوم ماه مبارك رمضان

ابن كثير در رواياتي از حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، نقل كرد كه حضرت عيسي بن مريم(ع)، پس از چهل سال زندگي در ميان مردم، در شب 22 رمضان، به آسمان عروج كرد.

ولي برخي ديگر از مورخان، عروج حضرت عيسي(ع) را در شب 21 رمضان مي دانند.

 

شهادت شيخ محمد خياباني در سال1299هجري شمسي

شيخ محمد خياباني ازمبارزان دوره مشروطيت بدست حاكم وقت آذربايجان در سال  1299هجري شمسي به شهادت رسيد. بدين ترتيب قيام شيخ محمد خياباني و يارانش درهم شكسته شد. شيخ محمد خياباني همزمان با كسب علوم و معارف اسلامي مبارزه با ظلم و فساد دستگاه دولتي را آغازكرد و. خياباني به مبارزه همزمان با جهل و ناآگاهي مردم و بيگانه و بيگانه پرستان معتقد بود. او ازميان برداشتن اين موانع را عامل سعادت مسلمانان و جامعه اسلامي مي دانست. شيخ محمد خياباني پس ازبرچيده شدن استبداد محمد عليشاه و فراراو درسال 1327هجري قمري درمقام نمايندگي مردم تبريز به مجلس شوراي ملي راه يافت.

 

درگذشت اقبال لاهوري در سال1376هجري شمسي

اقبال لاهوري نويسنده و مترجم گرانقدر كشورمان در سال1376هجري شمسي روي در نقاب خاك كشيد. اقبال يغمايي انساني عارف و وارسته بود و پس ازاتمام تحصيلات متوسطه و گذراندن دوره دوساله دانشسرا درزادگاهش شهريزد به تحقيق و مطالعه مشغول شد. استاد يغمايي انساني پرهيزكار، پرتلاش، مهربان و فروتن و دورانديش بود و بويژه كودكان را دوست مي داشت به همين علت نخستين مجله مخصوص كودكان را منتشركرد. اقبال يغمايي علاوه برتأليف و ترجمه دربسياري ازمجلات مقاله و داستان مي نوشت. «چنين گفت دقان خلاصه اي از شاهنامه به نثر، گزيده قابوسنامه با شرح و تفسير و گزيده خمسه نظامي» ازآثارارزشمند استاد اقبال يغمايي است.

 

امضای قرارداد اشغال آلمان در لندن در سال1944ميلادي

نمايندگان امريكا، انگلستان و شوروي قرارداد اشغال آلمان در سال1944ميلادي را در لندن امضا كردند. اين قرارداد زماني امضا شد كه جنگ جهاني دوم هنوز خاتمه نيافته بود. پس ازانعقاد قرارداد اشغال آلمان، متفقين حملات هماهنگ خود را ازغرب و شرق آغازكردند و خطوط دفاعي آلمان نازي را درهم شكستند. درسال1945ميلادي آلمان بطوركامل ازمتفقين شكست خورد و فرماندهان متفقين زمام امور آلمان را دربرلين بدست گرفتند. گفتني است كه برلين به لحاظ موقعيت خاص خود منطه بين المللي و آزاد اعلام شد.

 

 انجام یک عمل بی سابقه يك پيوند مغز در مكزيك سال1987ميلادي

يك پيوند مغز در مكزيك سال1987ميلادي در مكزيك انجام گرفت كه در جهان علم بي سابقه بود. دراين عمل جراحي مهم دكترمازارو بخشي ازمغز جنيني را كه براثر سقط جنين ازدنيا رفته بود، به مغز مردي 50 ساله و مبتلا به بيماري پاركنسيون پيوند زد. عمل جراحي دكتر مارازو در بخش مغز و اعصاب مركز پزشكي رازا در مكزيك با موفقيت به انجام رسيد.

 

 امضاء پیمان وحدت توسط دو كشورآلمان غربي و شرقي و چهار كشور پيروز در جنگ جهاني دوم  در سال1990ميلادي

دو كشورآلمان غربي و شرقي و چهار كشور پيروز در جنگ جهاني دوم پيمان وحدت را در سال1990ميلادي امضا كردند. درپيمان وحدت، مسئله وحدت سياسي و جغرافيايي دو كشورآلمان بررسي شد و سپس اعطاي حق حاكميت كامل به آلمان متحد به تصويب اعضا رسيد. اين پيمان راه را براي وحدت دو آلمان گشود.

 

 

 

 


نوشته شده در   شنبه 21 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode