ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45463

آیت‌الله تحریری: بشر با فطرت توحیدی خود پیمان عبودیت بسته است

استاد حوزه علمیه قم گفت: بشر با فطرت توحیدی خود عهد و پیمان عبودیت بسته است و عده‌ای صادقانه این عهد را محقق کردند.

 استاد حوزه علمیه قم گفت: بشر با فطرت توحیدی خود عهد و پیمان عبودیت بسته است و عده‌ای صادقانه این عهد را محقق کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدباقر تحریری بعد از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار کرد: راه و روش زندگانی آن بزرگان حقایقی را برای ما استخراج می‌کند که انتهایش قرب الهی و سعادت دنیوی و اخروی است.

وی خاطرنشان کرد: بشر با فطرت توحیدی خود عهد و پیمان عبودیت بسته است که عده‌ای صادقانه این عهد را محقق کردند، مرحوم قاضی با درک حقیقت بندگی به عالی‌ترین مرتبه عبودیت که همان رسیدن به شهود، حقیقت و توحید است، رسید.

تحریری افزود: معرفت، یقین را به دنبال دارد و وقتی بنده به مرحله یقین رسید، دیگر باکی ندارد، حقیقت آن است که مرحوم قاضی به یقین مطلق نائل شد، چراکه از پیروان راستین غدیر بوده است، عارفی که سیر و سلوکش را بر پایه معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت بنیان نهاد.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رسیدن به اوج معرفت بدون زحمت نمی‌شود، تصریح کرد: آیت‌الله قاضی در جهاد با هواهای نفسانی و شیطانی و برای رسیدن به حقیقت با گام استوار و توسل عمیق به اولیای الهی قدم برداشت.

وی با بیان اینکه مرحوم قاضی با یک نظام تربیتی الهی، مسیر زندگانی خود را تعریف کرده بود، خاطرنشان کرد: ثمره حیات طیبه مرحوم قاضی، تربیت شاگردان مهذب، فاضل و گرانقدری بود که نمونه آن علامه طباطبایی بوده است.

تحریری با اشاره به اینکه از دیدگاه عرفایی چون قاضی طباطبایی دنیا و آخرت یکی است، گفت: اگر امروز طالبان خدای متعال دور هم جمع شده‌اند تا از شخصیت‌هایی که به حقایق رسیده‌اند، تجلیل کنند، باید چنین عارفی را الگویی برای زندگی خود قرار دهند.

کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی پانزدهم و شانزدهم آبان‌ماه با حضور مقامات کشوری و صدها تن از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode