ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45446

کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی در راستای طرح مفاخر آذربایجان اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی را در راستای اجرای طرح مفاخر آذربایجان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی را در راستای اجرای طرح مفاخر آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی داننده صبح امروز در کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله سید‌علی‌آقا قاضی طباطبایی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: برگزاری این کنگره بزرگ فرصتی برای آشنایی عموم مردم به‌ ویژه جوانان با عرفان اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: حرکت منسجم فرهنگی که مبتنی بر آموزه‌های دینی است، به شناخت و تبیین الگوهای ماندگار گذشته نیاز دارد و در همین راستا چارچوب‌های فکری علمای بزرگی همچون سیدعلی‌آقا قاضی باید در قالب همایش‌ها و بزرگداشت‌ها تبیین و تحلیل شود.

دبیر کنگره بزرگداشت مقام آیت‌الله حاج سید‌علی‌آقا قاضی افزود: برگزاری این کنگره در راستای طرح بزرگداشت مفاخر آذربایجان و تبریز اجرا می‌شود و امید است این طرح 20 ساله در آینده با برکات ماندگار معنوی بسیاری برای مردم و میهن اسلامی‌مان همراه باشد.

داننده گفت: نقش آذربایجان در طول تاریخ ایران اسلامی همواره تعیین‌کننده و غرورانگیز بوده و در اسلام‌‌خواهی و مبارزه با استبداد و ایستادگی در برابر تجاوز بیگانگان مایه افتخار و مباهات بوده است.

وی افزود: در قلمرو دین و دانش نیز چهره‌های شاخص و شخصیت‌های اثرگذار این خطه‌ فرهنگ‌پرور در فرهنگ و تمدن اسلامی تاثیر بسیار ارزشمندی داشته‌اند.

داننده از تهیه 17 فیلم مستند 50 دقیقه‌‍‌ای در معرفی مفاخر فقهی، هنری و فرهنگی استان خبر داد و گفت: برای سه نفر از این بزرگان کنگره‌هایی جداگانه برگزار می‌شود که کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی در راستای اجرای این طرح بوده است.

دبیر کنگره بزرگداشت آیت‌الله قاضی از آغاز احداث فاز اول احداث موزه علما و شعرا در تبریز خبر داد و گفت: داستان زندگی سه علامه بزرگوار امینی، طباطبایی و جعفری نگارش خواهد شد، افزون بر اینکه امروز از هفت اثر و دو خبرنامه کنگره رونمایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره بزرگداشت حضرات آیات سیدابوالحسن انگجی و میرزا صادق تبریزی در سال‌های آتی خبر داد و گفت: هم‌اکنون تابلوی خط، تصاویر و زندگی‌نامه 50 نفر از علمای خطه آذربایجان آماده شده است که در قالب موزه مفاخر و علما رونمایی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان از تلاش‌های دبیرخانه و بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت‌الله انگجی در فراهم کردن مقدمات برگزاری این کنگره تقدیر کرد.

در کنار برگزاری کنگره بزرگداشت سید‌علی‌آقا قاضی طباطبایی نمایشگاه کتاب با موضوع عرفان، اخلاق، شرح زندگانی عرفا به ویژه مرحوم سیدعلی‌آقا قاضی گشایش یافته است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode