ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45444

عرفان‌های کاذب اعتقادات اصیل دینی جوانان را هدف قرار داده ‌است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عرفان‌های کاذب اعتقادات اصیل دینی جوانان را هدف قرار داده‌اند، گفت: معرفی سیره و سلوک مرحوم سیدعلی‌آقا قاضی سدی در برابر نفوذ عرفان‌های کاذب در جامعه است.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عرفان‌های کاذب اعتقادات اصیل دینی جوانان را هدف قرار داده‌اند، گفت: معرفی سیره و سلوک مرحوم سیدعلی‌آقا قاضی سدی در برابر نفوذ عرفان‌های کاذب در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی در تالار وحدت دانشگاه تبریز به تعریف عارف از دیدگاه مبانی دینی و روایی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله میرزا علی‌آقا قاضی مصداق بارز همه تعاریفی است که نقل می‌شود.

وی با اشاره به سخنان شیخ آقابزرگ تهرانی نسبت به سیره و سلوک علی‌آقا قاضی گفت: مرحوم شیخ عباس قوچانی در تقریرات مختلفی سیر عرفانی سیدعلی‌آقا قاضی را تشریح کرده که برآیند همه این صحبت‌ها نشان از این حقیقت دارد که از صدر اسلام تاکنون عارفی به جامعیت وی نیامده است.

شبستری معرفی سیر زندگانی بزرگان عرفان اسلامی را بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ عرفان‌های‌های کاذب و نوظهور در جامعه دانست و تصریح کرد: حضرت امام(ره) در مورد مرحوم قاضی می‌فرمایند؛ ایشان کوهی بود از عظمت و مقام توحید، از سخنان امام راحل که خود عارفی وارسته بوده‌اند، چنین یافت می‌شود که مرحوم قاضی این حرکت عظیم سلوکی و عرفانی را از طریق شرع مقدس به دست آورده‌اند.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: در عظمت آیت‌الله حاج سیدعلی‌آقا قاضی همین بس که علامه طباطبایی‌ها در محضر ایشان تربیت شدند و در حقیقت برگزاری کنگره معرفی بزرگان عرفان اسلامی بهترین راه برای جلوگیری از عرفان‌های کاذب و نوظهور است.

امام جمعه تبریز شناساندن سیره و سلوک مرحوم سیدعلی‌آقا قاضی را سدی در برابر نفوذ عرفان‌های کاذب در جامعه دانست و افزود: امید است پیام‌ها و سخنرانی‌ها و در کل محتوای کنگره در سطح کشور منتشر شود و آحاد جامعه بدانند که مرحوم قاضی تنها با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) به آن مقالات عالی رسید.

شبستری افزود: عرفان واقعی مبتنی بر آیات قرآن و آموزه‌های اهل بیت است، عارف عبد مخلص پروردگار متعال است، اگر چنین دیدگاهی در سطوح مختلف اجتماعی ترویج یابد، عرفان‌های نوظهور و کاذب که از معضلات جامعه است، دیگر فرصتی برای جولان نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه عرفان‌های کاذب اعتقادات اصیل دینی جوانان را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: مرحوم قاضی می‌فرمایند؛ هر چه دارم به برکت قرآن و حضرت سیدالشهداست، جوان‌ها باخبر شوند که عرفان واقعی همین است، عرفانی که انسان را به قرب الهی نرساند، انحرافی است.

کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی امروز و فردا با سخنرانی اساتید برجسته حوزوی و قرائت مقالات برگزیده در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode