ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1391     |     کد : 45442

نیازمند مصادیق عرفان حقیقی و راستین در جامعه هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرحوم قاضی مصداق عرفان عملی و راستین برای معرفی به جوانان معنویت‌گرای جامعه است، گفت: نیازمند مصادیق عرفان حقیقی و راستین در جامعه هستیم.

 استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرحوم قاضی مصداق عرفان عملی و راستین برای معرفی به جوانان معنویت‌گرای جامعه است، گفت: نیازمند مصادیق عرفان حقیقی و راستین در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جغرافیای آذربایجان، ظرفی برای تربیت مشاهیر و مفاخر علمی بزرگی بوده که هر یک ثمرات ارزشمند بسیاری برای جهان تشیع به ارمغان آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبریز در مستندات تاریخ کهن ایران اسلامی به‌ عنوان نخستین پایتخت شیعی به ثبت رسیده و مزین به نام مشاهیری چون میرزاعلی آقا قاضی بوده است که همین امر نشان از جایگاه فقاهت و دیانت نزد مردم این خطه از میهن اسلامی‌مان دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه باید زنگار گذشت زمان را کنار زد و گوهر وجودی سیدعلی‌آقا قاضی شناسانده شود، تصریح کرد: جامعه باید از زوایای شخصیتی آن بزرگوار برای حرکت در مسیر قرب الی الله و تهذیب نفس بهره‌مند شود.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله قاضی با رهبری اظهار داشت: نقطه ثقل سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری این است که نیازمند مصادیق عرفان حقیقی و راستین در جامعه هستیم، اساساً از آنجایی که بشر به دنبال امنیت و اعتماد است، همواره گرایش به معنویت و عرفان داشته که همین امر عاملی برای سوء‌استفاده فرصت‌طلبان و دکان‌داران عرفان‌های کاذب است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به عرفان علوی رجوع کنیم، خواهیم دید که مرحوم قاضی دقیقاً مصداق عرفان عملی و راستین برای معرفی به جوانان جامعه معنویت‌گرای جامعه است.

بیگی در ادامه با تشریح مکارم اخلاقی، سیر عرفانی، منش زندگی آیت‌الله قاضی تصریح کرد: علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان هرگاه نام مرحوم سیدعلی آقا قاضی را می‌شنید بلافاصله عنوان «روحی فداه» بر زبانش جاری می‌شد، به‌‌ حق آن عارف حق بزرگی بر گردن تمام رهپویان حق و حقیقت دارد.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره به ویژه آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار و برکات این محفل معنوی شامل حال جامعه اسلامی به ویژه جوانان کشورمان شود.

کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی طباطبایی امروز و فردا با سخنرانی اساتید برجسته حوزوی و قرائت مقالات برگزیده در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode