ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آبان 1391     |     کد : 45275

امام جمعه مهربان: مسئولان از فرمایشات رهبری عملا تبعیت کنند

امام جمعه مهربان گفت:‌تذکرات رهبری به روسای قوا و مسئولان نظام فصل الخطاب بوده و مسئولان علاوه بر نامه‌هایی که نوشته‌اند، به فرمایشات رهبری با تمام وجود عمل کنند.

 امام جمعه مهربان گفت:‌تذکرات رهبری به روسای قوا و مسئولان نظام فصل الخطاب بوده و مسئولان علاوه بر نامه‌هایی که نوشته‌اند، به فرمایشات رهبری با تمام وجود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک عید سعید غدیر خم و گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان به به اهمیت یوم‌الله آبان در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: 13 آبان یادآور سه واقعه مهم، تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: تبعید امام خمینی (ره)، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی به وسیله دانشجویان پیرو خط امام (ره) که به عنوان روز مبارزه بااستکبارجهانی نامگذاری شده است.

جلیلی به چگونگی تصویب قانون کاپتیولاسیون اشاره کرد و گفت: کابینه اسدالله اعلم در سیزدهم مهر سال 1342، به دستور شاه، پیشنهاد آمریکا مبنی بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت لایحه قانونی در هیئت دولت تصویب کرد و بعد از تصویب این لایحه، وزارت خارجه مراتب خوشوقتی و رضایتمندی رژیم را از این تصویب به اطلاع سفارت آمریکا رساند و لایحه در سال 1343، به تصویب مجلس‌های شورای ملی و سنا رسانده شد وتصویب این لایحه در مطبوعات افشاء و اعلام نشد.

امام جمعه مهربان افزود: امام قدس سره در چهارم آبان 1343، در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در منزلشان در قم برگزار شده بود، با ایراد نطق تاریخی خویش که با «انالله و انا الیه راجعون» آغاز شد، رژیم را رسوا کردند و مفاسد کاپیتولاسیون و جنایت رژیم را در این باره به صورت ساده و پرشور روشن کردند.

خطیب جمعه مهربان به اقدامات رژیم پهلوی برای متقاعد کردن حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: رژیم در طول یکی دوسالی که امام خمینی قیام کرده بود، همه شیوه‌ها را برای آرام کردن ایشان به کار برد، اما هیچکدام کارساز نبود.

وی اضافه کرد: فریبکاری و وارونه جلوه دادن حقایق، بازداشت و زندان، تهمت، دروغ‌پردازی، جوسازی‌های کاذب، تهدید و تطمیع، وحشیگری و کشتار، اختلاف افکنی در برابر روح بزرگ امام (ره) بی اثر شده بود، حتی طرح اعدام نیز مشکل را صدبرابر می‌کرد و طوفان آن بنیان رژیم را از بیخ بر می‌کند.

جلیلی، تبعید حضرت امام خمینی (ره) را آخرین راه رژیم پهلوی عنوان کرد و افزود: برای رژیم پهلوی تنها یک راه باقی مانده بود و آن تبعید امام رحمة الله بود که به گمان رژیم با این تبعید مانع از سر راه برداشته می‌شد.

وی افزود: در نهایت در شب 13 آبان 1343، صدها کماندو و چترباز مسلح به همراه مزدوران ساواک به سرپرستی سرهنگ مولوی(رئیس ساواک تهران) بیت امام را در قم محاصره کرده از بام و از دیوار وارد منزل شده و پس از ضرب و شتم خادمین منزل، امام رحمة الله را دستگیر و به تهران انتقال دادند و هنوز آفتاب روز 13 آبان سر از افق بیرون نیاورده بود که رهبر بزرگ نهضت با یک هواپیمای نظامی از فرودگاه مهرآباد تهران به ترکیه تبعید شدند.

امام جمعه مهربان یکی دیگر از مناسبت‌های یوم‌الله 13 آبان را روز دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: 14 سال بعد از تبعید امام خمینی (ره) در همین روز (13 آبان 1357) صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف با شعار درود بر خمینی و مرگ بر شاه پایه‌های حکومت را به لرزه درآورده و با گلوله‌های مأموران شاه به خاک و خون غلطیدند.

خطیب جمعه مهربان افزود: تظاهرات دانش‌آموزان ایران اسلامی علیه رژیم ستمشاهی در 13 آبان 57 به تمام دنیا ثابت کرد که دانش‌آموز ایرانی و مسلمان همچون سایر اقشار ملت ایران ظلم ستیز است و هرگز با ستمگران و طاغوتیان سازش نخواهد کرد.

جلیلی تسخیر لانه جاسوسی که بعدها به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد را از دیگر مناسبت‌های یوم‌الله 13 آبان عنوان کرد و افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باران توطئه‌ها باریدن گرفت و شیطان بزرگ با دخالت‌های آشکار و پنهان، سعی در ایجاد جریان‌های انحرافی در نهضت داشت تا آنکه بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاک فرزندان دلیر امت جوانه زد، و لانه جاسوسی امریکا به دست تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در13 آبان سال 1358تسخیر شد.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان می‌دهد که در سفارتخانه‌های آمریکا، واحدی به نام مراکز عملیاتی وجود دارد و رؤسای این مراکز رهبری عملیات گوناگون جاسوسی در کشورهای حوزه مأموریتشان را بر عهده دارند و اینگونه افراد نیز عموماً در پوشش دیپلماتیک فعالیت دارند و از مصونیت‌های دیپلماتیک برخوردار هستند .

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم نام گرفت از انقلاب اول مهمتر بود.

حجت‌الاسلام جلیلی ، تاکید کرد: یوم الله 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و در زمینه اهمیت چشمگیر 13 آبان 57 همین بس که این روز زمینه ساز سرنگونی رژیم طاغوت و استقرار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به این که تمسک به حبل المتین ولایت وامامت رمز پیروزی و سربلندی امت است به فرمایشات اخیر مقام عظمای ولایت در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ضمن تجدید میثاق مجدد با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیعت راستین خود را با رهبر فرزانه وحکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای تجدید کرده و مواضع و منویات و تذکرات به جای مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان را فصل الخطاب می‌دانیم.

خطیب جمعه مهربان با درخواست از روسای قوا برای تلاش در زمینه ایجاد فضای وحدت وهمدلی بیشتر در بین قوای نظام برای پیشرفت افزون‌تر ایران اسلامی تاکید کرد: تذکرات اخیر مقام معظم رهبری به روسای قوا ومسئولان نظام فصل الخطاب بوده و مسئولان علاوه بر نامه‌هایی که نوشته‌اند، به فرمایشات مقام معظم رهبری با تمام وجود عمل کنند.

جلیلی با محکوم کردن برای زمزمه‌ها برای مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا تاکید کرد: تنها مواضع، منویات و تصمیمات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا باید ملاک عمل مسئولان باشد و هر حرکتی غیر از آن مورد قبول نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه مهربان اظهار کرد: از دولت، مجلس و قوه قضائیه انتظار می‌رود با تاسی به نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری تمامی تلاش خود را برای مقابله با اختلاف افکنی و فتنه انگیزی‌های عوامل دشمن بکار گرفته و با حفظ آرامش و وحدت به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیاندیشند.


نوشته شده در   جمعه 12 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode