ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 آبان 1391     |     کد : 44786

آیت الله مجتهد شبستری: نهضت بازسازی مساجد تاریخی آذربایجان شرقی وارد مرحله جدیدی شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تصریع روند مرمت مساجد و بقاع متبرکه در استان توسط سازمان میراث فرهنگی قابل تقدیر است.

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تصریع روند مرمت مساجد و بقاع متبرکه در استان توسط سازمان میراث فرهنگی قابل تقدیر است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز پنجشنبه در دیدار با قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در امور بین الملل افزود: بازسازی و مرمت مساجد تاریخی استان با همت سازمان میراث فرهنگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به صورت فعال و پویا وارد حوزه مرمت این اماکن متبرک و مقدس شده است.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور بین الملل نیز در این دیدار آذربایجان شرقی را به دلیل وجود مساجد زیبا و تاریخی و همچنین افراد شاخص مذهبی و دینی خطه ای بی نظیر توصیف کرد و گفت: وجود چهره هایی همچون میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، سید علی آقا قاضی ، علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری این منطقه را از دیرباز به عنوان مهد علم و مذهب به صورت توامان، به جهانیان شناسانده است.

حجت الاسلام محمدجواد ادبی افزود: وجود مساجد تاریخی با شکوه و فراوان در آذربایجان شرقی و اینکه تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است، کار مدیران و کارکنان سازمان میراث فرهنگی این استان را بسیار دشوار و در عین حال چشمگیر کرده است.

وی ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در چند سال اخیر با مرمت و بازسازی مساجد و امامزاده ها در مدتی کوتاه و نگاهی مجدانه و پیگیر نسبت به این موضوع و ثبت معنوی موضوعات مذهبی و دینی توانسته نشان دهد که به خوبی از عهده وظیفه خطیر پاسداری از میراث معنوی و مذهبی این خطه اسلامی برمی آید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار این استان را به دلیل فراوانی مساجد، امامزاده ها و بقاع متبرکه، استانی با جاذبه های قدرتمند گردشگری مذهبی در کشور خواند و گفت: مرمت و بازسازی اماکن متبرکه و مقدس آذربایجان شرقی یکی از اصلی ترین اولویت های این سازمان است.

تراب محمدی افزود: آذربایجان شرقی دارای بیش از 200 مکان مذهبی شامل مساجد، امامزاده ها و بقعه هاست که بیشتر این اماکن یا به بهره برداری رسیده اند و یا با ادامه عملیات مرمت و بازسازی در آستانه بهره برداری قرار دارند.

وی گفت: مرمت مساجد آذربایجان شرقی با تلاش کارکنان، استادکاران و مرمت گران سازمان میراث فرهنگی استان و نیز مشارکت و همت مردم و هیات امنای مساجد شتاب بالایی داشته است


نوشته شده در   پنجشنبه 4 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode