ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آبان 1391     |     کد : 44587

ضرورت توجه جدي مسئولان کشور به محورهاي 20 گانه فرهنگي ارائه شده توسط رهبر انقلاب

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي خواستار توجه جدي مسئولان فرهنگي کشور و مديران تبليغات اسلامي به رفع کاستي ها در زمينه محورهاي 20 گانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب شد.

حجت الاسلام حميد عظيمي خواستار شد:

ضرورت توجه جدي مسئولان کشور به محورهاي 20 گانه فرهنگي ارائه شده توسط رهبر انقلاب

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي خواستار توجه جدي مسئولان فرهنگي کشور و مديران تبليغات اسلامي به رفع کاستي ها در زمينه محورهاي 20 گانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي امروز شنبه در جمع رؤسا و سرپرستان ادارات تبليغات اسلامي استان با بيان اين مطلب گفت: نقش دستگاه هاي اجرايي فرهنگي به ويژه تبليغات اسلامي در جامه عمل پوشاندن به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي بي بديل است از اين رو بايد ما نيز در استان تمام همت خود را صرف عملياتي کردن فرمايشات ايشان كرده‌ايم.

وي اظهار داشت: سفر معظم له به خراسان شمالي علاوه بر آنکه برکات بسياري براي بخش‌هاي مختلف کشور به همراه داشت برکتي بزرگ در زمينه احياي فرهنگ اسلامي در بين هموطنان عزيزمان دارد که سنگيني آن بر روي دوش روحانيت بيش از پيش است.

عظيمي با تأکيد بر اينکه توجه به محورهاي 20 گانه مورد نظر رهبر انقلاب حاکي از اهميت آموزه هاي اسلامي در رعايت اخلاق اجتماعي و فردي است ادامه داد: در شرايط کنوني که غرب با تمام توان در صدد غالب کردن ظواهر خود بر جامعه ما است بايد بکوشيم تا غناي فرهنگي نسل امروز را به عنوان ريشه نسل هاي آينده افزايش دهيم و معيارهاي والاي اسلامي و انساني را در بطن جامعه جاري کنيم.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همچنين اضافه کرد: منابر ما بايد توام با اشارات مختلفي در خصوص اخلاق اسلامي و ضرورت حسن معاشرت مردم با يکديگر باشد چرا که همين فرهنگ اسلامي اکنون از مرزهاي بلاد اسلامي گذشته و در آن سوي آب‌ها با نفوذ در جان جوانان اروپايي و آمريکايي آنها را به تحرک وا داشته است.

عظيمي تصريح کرد: مردم بايد در پاي منابر الگوهاي اخلاق اسلامي را درک کنند و آن را در معاشرت هاي روزانه خود به کار گيرند و اين امر خطير وظيفه دستگاه تبليغات اسلامي و مرتبطان با آن است.

وي ابراز داشت: الگوهاي اسلامي علاوه بر ترويج در مساجد بايد از طريق روحانيون در هيئات مذهبي نيز ترويج شود چرا که اين هيئات و حسينيه ها اميد جوانان براي در امان ماندن از شر وسوسه هاي شيطان و شيطان صفتان است و داراي ظرفيت هاي اخلاقي عمده اي در خود هستند.

عظيمي همچنين بر تاثير توليد آثار فرهنگي با محتواي اخلاق اسلامي تاکيد کرد و گفت: غفلت از اين امر عوارض جبران ناپذيري دارد و انجمن شاعران اهل بيت که زير نظر اين اداره کل در استان فعال است مي تواند قسمتي از بار اين وطيفه خطير را بر دوش کشد.

وي در پايان خواست تا محورهاي مورد نظر رهبر معظم انقلاب با تشکيل اتاق فکري در ميان روسا و سرپرستان استاني اين اداره کل مورد بررسي و ماحصل آن در اختيار روحانيون براي بيان در منابر و هيئات مذهبي قرار گيرد.


نوشته شده در   دوشنبه 1 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode