ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 مهر 1391     |     کد : 44426

امام جمعه مهربان: خواسته عموم اهالی بخش مهربان شهرستان شدن این منطقه است

امام جمعه مهربان گفت: خواسته عموم اهالی بخش مهربان شهرستان شدن این منطقه است.

 امام جمعه مهربان گفت: خواسته عموم اهالی بخش مهربان شهرستان شدن این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهربان، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سفر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای به استان خراسان شمالی اشاره کردو افزود: استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری و اشتیاق مردم نسبت به معظم له نشان می دهد که ارادت و عشق آنان به رهبری روز به روز در حال فزونی است و استقبال پرشور و خود جوش مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب، هوشمندی، ولایتمداری و اسلام خواهی ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه مهربان اظهار کرد: در دنیای مدرن امروز که دشمنان با تمام توان بر علیه مرجعیت ، روحانیت و رهبری تبلیغ می‌‌کنند استقبال از مقام معظم رهبری در سفرهای استانی ایشان به ویژه سفر اخیر به استان خراسان شمالی، جایگاه زعامت دینی و رهبری نظام و محبوب بودنش در قلوب مردم کشورمان را به تصویر کشید.

جلیلی با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان و ایام تشریق با اشاره هتاکی‌های صورت گرفته بر علیه پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: حج امسال فرصتی است برای تقویت روحیه اتحاد ، همگرایی و صف‌بندی مسلمانان علیه استکبار که امید است حج امسال به نحو احسن و در مفهوم کامل حج محمدی(ص) برگزار شود.

خطیب جمعه مهربان حج را نماد کامل روح توحید در عبادات و برائت از بت پرستی با مصادیق مختلف در هر زمان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که نمود کامل تولی و تبری در حج متجلی شود.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 29 مهر ماه روز صادرات تاکید کرد: تحریم نفت به طور یقین یک فرصت تاریخی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت است.

جلیلی با اشاره به 6 ذی الحجه جمعه خونین مکه، شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و آل سعود اظهار کرد: حرمت حرم امن الهی در روز جمعه در ایام مبارک حج، در ماه حرام شکسته شد و آثار خشم امام خمینی (ره) از این جسارت و اندوه عمیق ایشان از این که مصالح امت اسلامی و شرایط جهان اسلام مانع از اقدام عمومی می‎شد، تا روزهای آخر عمر امام در کلام و پیامش آشکار بود.

خطیب جمعه مهربان با بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص اظهارکرد: ادب حج، برادرى و ایجاد محبت و وحدت است، فرصت ایجاد وحدت بین ملت‌هاى اسلامى و شعوب اسلامى، فقط در حج فراهم مى‌شود. این همه انسان از اقصى نقاط عالم، همه به عشق کعبه، به عشق مرقد پیغمبر، به عشق ذکر الهى، به عشق طواف و سعى، خود را به آن جا رسانده اند؛ این فرصتِ برادرى، مغتنم است.

امام جمعه مهربان با اشاره به روز عرفه گفت: عرفه روز نیایش و راز و نیاز با خداوند است و شب وروز عرفه به اندازه شب های قدر ارزش و منزلت دارد و در اهمیت دعا و نیایش این روز گفته شده است : که اگر روزه مانع خواندن دعا و نیایش شود، بهتر است روزه نگیرید.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1342 هجری شمسی اشاره کرد و افزود: طرح مصونیت نظامیان و مستشاران آمریکایی در کشورهای دیگر از دهه 1950 به صورت قراردادهای دو جانبه به اجرا در آمده بود که به موجب آن حق قضاوت درباره نظامیان آمریکایی که در کشورهای طرف قرارداد مرتکب جرم می‌شدند با استناد به قوانین معمول در هر دو کشور به اجرا درمی‌آمد، اما آنچه در ایران اتفاق افتاد با این قراردادها مطابقت نداشت و کاملاً خلاف روال تصویب شده بود.

خطیب جمعه مهربان اظهارکرد: به موجب قانونی که در 12 مهر سال 1343 با قید دو فوریت توسط اکثریت قاطع مجلس شورای ملی (62 رای از 70 نماینده ) به تصویب رسید، دولت ایران حق رسیدگی به جرائم پرسنل نظامی آمریکا را در قلمرو خود نداشت و قرارداد ایران و آمریکا از لحاظ یک طرفه بودن منحصر به فرد بود و استقلال و حاکمیت سیاسی و قضایی ایران را نقض می‌کرد.

امام جمعه مهربان به اقدام‌های رژیم دست نشانده پهلوی در سانسور شدید و کنترل رسانه‌ها در ارتباط با لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: رژیم دست نشانده پهلوی مثل هر رژیم وابسته و خودفروخته و جدا افتاده از مردم در اقدامات و سیاستگذاری‌ها و انعقاد قراردادها رضایت اربابان خارجی خود را در نظر داشت و در تصویب لایحه کاپیتولاسیون با اعمال سانسور شدید و کنترل رسانه‌ها تلاش می‌کرد، این خیانت تازه و سند بردگی ملت ایران به گوش مردم و عالمان و منتقدان نرسد و این اقدام توهین‌آمیز را مخفیانه انجام دهد.

امام جمعه مهربان با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی فرماندار شهرستان سراب ، ارتقاء هر منطقه را موجب رشد ، توسعه و آبادانی بیشتر آن منطقه عنوان کرد و خطاب به فرماندار شهرستان سراب تاکید کرد: خواسته عموم اهالی بخش مهربان شهرستان شدن این منطقه است.

جلیلی از مسئولان زیربط خواست که در ارتقای بخش مهربان به فرمانداری جدیت و مساعدت کنند تا این خواسته عموم اهالی هر چه زودتر تحقق یابد.


نوشته شده در   جمعه 28 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode