ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1391     |     کد : 44248

رهبر معظم انقلاب: فضاي انتخاباتي كشور جنجالي نشود

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان خراسان شمالي، عصر ديروز در جمع هزاران نفر از بسيجيان استان، تاكيد كردند: بسيج، كليدي طلايي و هديه خداوند به ملت ايران است و همچنان كه تاكنون گره‌هاي فراواني را باز كرده، در آينده نيز پيش برنده مسائل مهم و مورد نياز كشور و جامعه خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ششمين روز از سفر به استان خراسان شمالي، عصر ديروز در جمع هزاران نفر از بسيجيان استان، تاكيد كردند: بسيج، كليدي طلايي و هديه خداوند به ملت ايران است و همچنان كه تاكنون گره‌هاي فراواني را باز كرده، در آينده نيز پيش برنده مسائل مهم و مورد نياز كشور و جامعه خواهد بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «بسيج» را از جمله تجربه‌هاي موفق و مهم نظام برشمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ويژگي‌هاي اين تجربه درس‌آموز افزودند: بسيج، پديده بي‌نظيري است كه در يك معنا، قبل از پيروزي انقلاب، در حضور ايثارگرانه مردم و «حركت عظيم، انقلابي و بسيجي ملت» متجلي شد و نهضت اسلامي را به پيروزي رساند.

ايشان، بسيج را در معناي رايج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ ديگرِ چند قرن اخير، يعني انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر شوروي سابق نيز مردم حضور انبوه داشتند اما بسيج ملت ايران داراي خصوصيات منحصر به فردي بوده است.

رهبر انقلاب حركت سازمان يافته را از جمله اين خصوصيات دانستند و خاطرنشان كردند: «سازماندهي» بسيج كمك كرد كه اين حركت عظيم مردمي راه را گم نكند و از انحراف و كجروي مصون بماند.

ايشان «ايمان و عمل بر اساس تكليف» را از ديگر خصوصيات مهم بسيج برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور مردم در انقلاب‌هاي ديگر، عمدتا متكي بر احساسات بود و به همين علت در بسياري از مسائل به خطا و تقابل كشيده شد اما ايمان عميق بسيج، باعث شد اين «حركتِ توده‌اي سازمان يافته» ضمن برخورداري از احساسات بشري، در صراط مستقيم حق حركت كند.

رهبر انقلاب حضور همه قشرهاي مردم در بسيج را ديگر خصوصيت بارز و منحصر به فرد اين حركت خواندند.

ايشان خاطرنشان كردند: شهري و روستايي، نوجوان و پيرمرد، زن و مرد، تحصيلكرده و غيرتحصيلكرده، استاد، دانشجو، نويسنده، شاعر، متخصص، كارگر، صنعتگر، پزشك، مخترع و همه و همه قشرهاي مردم در اين مجموعه عظيم، شگفت‌آور و پر رمز و راز حضوري موثر دارند.

پا به ركاب بودن بسيج

«پا به ركاب بودن»، سومين خصوصيتي بود كه رهبر براي بسيج برشمردند.

ايشان به استناد حضور بسيج در همه صحنه‌هاي سي‌وسه ساله انقلاب افزودند: با گذشت زمان، بر چهره نسل اول بسيجيان، گَرد پيري نشسته است اما پديده استثنايي بسيج به بركت حضور پي‌درپي نسل‌هاي نوظهور، همچنان جوان و پرنشاط و كارگشا به حيات طيبه خود ادامه مي‌دهد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي براي تبيين بهتر اهميت بسيج در سرنوشت كشور و ملت، همه را به تامل و تدبر در اين واقعيت دعوت كردند كه چرا كساني كه حرف و عملشان بر اساس راديوي رژيم صهيونيستي تنظيم مي‌شود در درجه اول عليه بسيج شعار مي‌دهند؟

ايشان خاطرنشان كردند: كساني كه آينده موفق و سرافراز اين ملت و جمهوري اسلامي را برنمي‌تابند تلاش مي‌كنند كليد طلايي دستيابي به اين آينده روشن يعني «بسيج» را در چشم ملت كوچك كنند اما به بركت فهم و هوشياري مردم، موفق نخواهند شد.

رهبر انقلاب مطالعه در خصوصيات بسيج و تلاش براي تبديل اين ويژگي‌ها به فكر و فرهنگ جامعه را ضروري دانستند و در عين حال خطاب به بسيجيان خاطرنشان كردند: حضور در بسيج افتخار است اما به شرط اين‌كه صلاحيت‌هاي حضور در بسيج، حفظ و تقويت شود.

ايشان خودسازي مستمر را از جمله نيازهاي يك بسيجي برشمردند و افزودند: تقوا، دوري از گناه و توجه و تضرع به درگاه احديت، از جمله ويژگي‌هاي ضروري بسيجيان است كه باعث ارتقاي توانايي‌هاي روحي، «نورانيت درون و برون»، افزايش صبر و استقامت و شكوفايي «ابتكار و جوشش دروني» مي‌شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايثار و از خودگذشتگي را ويژگي ديگري خواندند كه بسيجيان بايد آن را در خود تقويت كنند.

برخي نقطه درگيري با دشمن را اشتباه مي‌گيرند

رهبر انقلاب همچنين بصيرت را خصوصيت بسيار مهم و ضروري برشمردند كه بسيجيان و همه مردم به‌آن نيازمندند.

ايشان بصيرت را «تشخيص خط و نقطه درگيري با دشمن» دانستند و تاكيد كردند: برخي، نقطه درگيري با دشمن را اشتباه مي‌گيرند و توپخانه خود را به سمت آن نقطه به كار مي‌اندازند در حالي كه دوست در آنجا قرار‌دارد نه دشمن.

رهبر انقلاب از همين زاويه وارد بحث انتخابات شدند و در انتقاد از برخي رفتارها و گفتارها افزودند: برخي رقيب انتخاباتي خود را شيطان اكبر به حساب مي‌آورند در حالي‌كه شيطان اكبر، آمريكا و صهيونيسم است نه رقيب جناحي و انتخاباتي.

ايشان افزودند: در حالي‌كه عناصر انتخاباتي، ادعاي اسلام مي‌كنند و در خدمت اسلام و انقلابند برخي طرفداران آنها چرا و به چه مناسبت، طرف مقابل را شيطان مي‌دانند؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد مجدد بر ضرورت تشخيص صحيح «خط و نقطه درگيري با دشمن» افزودند: البته گاهي ممكن است يك فرد در لباس خودي باشد، اما حرف‌هاي دشمن را تكرار كند، اين فرد را بايد نصيحت كرد و اگر نصيحت موثر واقع نشد بايد با او حد و مرز و خط فاصل تعريف كرد.

ايشان خطاب به اين‌گونه افراد خاطرنشان كردند: شما كه با همان نگاه و احساسات رژيم صهيونيستي ولو با ادبيات ديگر جلوي جمهوري اسلامي مي‌ايستيد و با همان منطق آمريكا با نظام اسلامي عمل مي‌كنيد پس چه فرقي با رژيم صهيونيستي و آمريكا داريد؟

عده‌اي با اندك اختلافي، دوست را دشمن تصور مي‌كنند

رهبر انقلاب با انتقاد از افراط و تفريط در تشخيص دوست و دشمن گفتند: عده‌اي از اين طرف مي‌افتند و با دشمن هم، معامله دوست مي‌كنند و عده‌اي ديگر از آن طرف مي‌افتند و با اندك اختلافي، دوست را دشمن تصور مي‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: البته ممكن است اختلافات، عميق و بزرگ هم باشد، اما در هيچ حال نبايد دوست را به جاي دشمن گرفت.

ايشان در بخش پاياني سخنانشان با اشاره به انتخابات سال آينده، چند مساله مهم را در باب انتخابات بيان كردند.

رهبر انقلاب با رد كامل ورود زودهنگام برخي به عرصه انتخابات تاكيد كردند: انتخابات نزديك نيست، ولي برخي از همين حالا وارد اين عرصه مي‌شوند كه اصلا اين مساله را تائيد نمي‌كنم، زيرا هر چيز بايد در جاي خود و وقت خود انجام شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سه نكته را به عنوان نظر، فكر و آرزوي خود در انتخابات بيان كردند: نكته اول مشاركت عظيم مردم در انتخابات.

ايشان در اين زمينه تاكيد كردند: شركت عظيم مردم در انتخابات مصون‌كننده است و از هم اكنون تمام تلاش دست‌اندركاران بايد بر اين مساله مهم متمركز شود كه حضور مردم در انتخابات خرداد 92، حضوري گسترده باشد.

رهبر انقلاب، رقم خوردن نتيجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ايران را دومين نكته موردنظر خود در باب انتخابات اعلام كردند و افزودند: بايد همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نيز باز كنند تا نتيجه انتخابات، گزينشي خوب و همراه با صلاح انقلاب و كشور باشد.

ايشان خاطرنشان كردند: البته معناي اين مسأله اين نيست كه اگر كسي، فردي را نپسنديد با او بداخلاقي و برخورد تند كند.

رهبر انقلاب افزودند: كساني كه خود را صالح و داراي اهليت مي‌دانند در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقيقتا با معيارها بسنجند و براي انتخاب فرد موردنظر خود تلاش كنند.

ايشان با اشاره به اين‌كه در آينده نيز مسائلي را درباره انتخابات بيان خواهند كرد به عنوان سومين نكته افزودند: انتخابات مايه آبرو و افتخار كشور است و همه مراقب باشند كه اين مساله مايه بي‌آبرويي نشود. ايشان با اشاره به ايستادگي ملت در مقابل فتنه سال 88 خاطرنشان كردند: عده‌اي سعي كردند آن انتخابات را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سياسي طبيعي انتخابات را به فتنه تبديل كنند كه البته ملت در مقابل آن ايستاد و هر وقت هم شبيه آن اتفاق بيفتد ملت در مقابل آن خواهد ايستاد.

بايد مراقبت‌هاي لازم براي سالم بودن انتخابات صورت گيرد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين سلامت انتخابات را مساله‌اي اساسي و مهم دانستند و افزودند: در همه دولت‌ها از جمله در شرايط كنوني فرض ما بر اين بوده است كه مسئولان با وجدان الهي وارد مي‌شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبت‌هاي گوناگون از جهات مختلف براي سالم بودن انتخابات صورت گيرد.

رهبر انقلاب در پايان تاكيد كردند: از خداوند مسألت مي‌كنيم اين آزمايش را هم براي ملت ايران مبارك گرداند.

بعضي‌ها خودشان خسته شده‌اند، اما مي‌گويند مردم خسته‌اند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز همچنين در اجتماع پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم شيروان و مناطق اطراف، با اشاره به ناكامي دشمنان ملت ايران در سه دهه اخير تاكيد كردند: مسئولان در مسائل اقتصادي به سه عنصر «نگاه‌علمي، برنامه‌ريزي مدبرانه و ثبات و استمرار سياست‌ها» توجه كامل كنند تا به فضل الهي و به بركت هوشياري ملت، زورگويان جهاني در مقابله اقتصادي با ايران نيز ناكام بمانند.

رهبر انقلاب با اشاره به نعمت بزرگ و بسيار مفيد «آرامش و ثبات سياسي» در كشور خاطرنشان كردند: ايجاد بي‌ثباتي در كشورهاي مختلف از جمله سياست‌هاي مزورانه استكبار است، اما ايران عزيز به «بركت هوشمندي، آگاهي و بصيرت حقيقتا تحسين‌برانگيز ملت» و به پشتوانه حضور مردم در صحنه از «آرامش و ثبات سياسي مثال‌زدني» برخوردار است.

ايشان، امنيت و ثبات موجود در كشور را فرصتي براي شكوفايي استعدادها و زمينه‌ساز حضور درخشان ملت ايران در مسابقه ملت‌ها براي پيشرفت علمي ، اقتصادي و سياسي دانستند و افزودند: با تكيه بر همين ثبات و طمأنينه است كه ملت ايران با وجود تهديدها، تحريم‌ها و خباثت‌هاي دشمنان توانسته است توانايي‌هاي خود را به رخ جهانيان بكشد.حضرت آيت‌الله‌خامنه‌اي در تشريح نمونه‌هايي از تلاش‌هاي سلطه‌گران براي ايجاد بي‌ثباتي در ايران، به ايجاد درگيري‌هاي قومي در اوايل انقلاب، تحميل جنگ هشت ساله به دست صدام ديوانه و با همكاري گروهك‌هاي خائن و نيز ناآرامي سال 78 و فتنه سال 88 اشاره كردند.

ايشان خاطرنشان كردند: البته با هوشياري ملت، درگيري‌هاي قومي به وحدت اقوام منجر شد، جنگ تحميلي به مسابقه ملت براي جانفشاني در راه اسلام و انقلاب و ايران تبديل شد و توطئه‌ها و فتنه‌هاي ديگر نيز با مكر خداي عزيز متعال بي‌نتيجه ماند.

رهبر انقلاب با انتقاد از عناصر بدخواه يا غفلت‌زده‌اي كه با قدرناشناسي، درصدد برهم زدن آرامش و ثبات عمومي هستند، افزودند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قواي سه‌گانه هم كاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را كه نشانه اقتدار عظيم كشور محسوب مي‌شود، بر هم بزنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در خرداد سال آينده تاكيد كردند: در مدت باقيمانده تا انتخابات و در خود انتخابات، همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي كشور متمركز باشد.

ايشان با تجليل از هوشياري مردم در مقابل تلاش‌هاي تشتت‌آفرين و اختلاف‌برانگيز افزودند: مسئولان، سياستمداران، تريبون‌داران و مديران عرصه‌هاي گوناگون نيز كاملا مراقب باشند كه با يك حرف يا عمل نسنجيده و اختلافي، موجب‌متلاطم‌شدن فضاي سياسي نشوند.

خدمت همه‌جانبه مسئولان، حق ملت است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تلاش و خدمت بي‌وقفه و همه‌جانبه مسئولان را حق ملت عزيز ايران دانستند و افزودند: در سراسر كشور، كارهاي زيادي وجود دارد كه مسئولان موظف به انجام آنها هستند.

ايشان با تشكر صميمانه از اجتماعات پرشور مردم استان خراسان شمالي در روزهاي اخير، سرزندگي و نشاط ملت بويژه جوانان را زمينه‌ساز حل همه مشكلات دانستند و افزودند: دشمناني كه مي‌خواستند با تحريم، مردم را خسته و افسرده كنند، اين اجتماعات خودجوش و پرشور را ببينند و از عزم و اراده ملت براي دفاع از نظام، عبرت بگيرند.

رهبر انقلاب افزودند: سردمداران آمريكا و غيرآمريكا مدام از مخالفت مردم ايران با نظام و اسلام دم مي‌زنند، آنها ظاهرا ملت ايران را جزو مردم ايران نمي‌دانند و يك موجود موهوم را مردم ايران تصور مي‌كنند، اما مردم، همين‌هايي هستند كه در چند روز اخير حماسه آفريدند و نشان دادند كه دشمن دروغ مي‌گويد و مغرضانه قضاوت ‌مي‌كند.

ايشان برخي تريبون دارهاي داخلي را به علت تكرار غافلانه حرف‌هاي دشمن مورد انتقاد قرار دادند و افزودند: اين افراد، خودشان خسته شده‌اند، اما مي‌گويند مردم خسته‌اند.

بايد ميدان را براي حضور مردم باز كرد

رهبر انقلاب به مسئولان تاكيد كردند: مردم آماده كار و تلاش هستند. ميدان را براي حضور آنان آماده و باز‌كنيد تا ببينيد با چه انگيزه و همتي وارد مي‌شوند.

ايشان همچنين با تشكر از ابراز احساسات پرشور مردم مومن شيروان و مناطق اطراف، صدها شهيد و جانباز، چندين‌هزار بسيجي، وحدت اقوام، هيات‌هاي مذهبي فعال و برخوردار از نخبگان فرهنگي و ورزشي را از ويژگي‌هاي بارز اين منطقه دانستند و تاكيد كردند: به فضل الهي، مردم اين منطقه و جوانان سربلند آن، آينده درخشان‌تري را براي خود و براي كشور رقم‌خواهند زد.

رهبر انقلاب با اشاره به مشكلات استان خراسان شمالي و شهر شيروان و مناطق اطراف افزودند: مشكل بيكاري، موضوع مهمي است كه بايد با تلاش مسئولان حل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جوانان فهيم و پرنشاط استان را به‌مقابله جدي با خطر اعتياد فراخواندند و افزودند: جوانان شجاع و بافرهنگ اين منطقه، با اراده‌اي مصمم براي مبارزه با اعتياد به‌كمك مسئولان بشتابند. رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين صبح ديروز ضمن حضور در گلزار شهداي شيروان با قرائت فاتحه به‌مقام شامخ شهداي اين منطقه اداي احترام كردند.


نوشته شده در   سه شنبه 25 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode