ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مهر 1391     |     کد : 44106

بازي «دزد و پليس» از امشب آغاز مي‌شود

سريال «دزد و پليس» را سعيد آقاخاني بر اساس فيلمنامه‌اي از برادران قاسمخاني كارگرداني كرده است ...

سريال «دزد و پليس» را سعيد آقاخاني بر اساس فيلمنامه‌اي از برادران قاسمخاني كارگرداني كرده است
بازي «دزد و پليس» از امشب آغاز مي‌شود
سعيد آقاخاني براي اولين‌بار سريالي كمدي بر اساس فيلمنامه‌اي از برادران قاسم‌خاني را جلوي دوربين برده است.
بهنام تشكر، هومن برق‌نورد، شقايق دهقان، حميد لولايي و مهران رجبي از امشب با سريال «دزد و پليس» مهمان خانه‌ها مي‌شوند.

دزد و پليس ساخته سعيد آقاخاني عنوان سريالي كمدي است كه شبكه سه براي شب‌هاي بلند پاييز در نظر گرفته است. اين سريال 26 قسمتي هر شب به جز پنجشنبه‌ها ساعت 21 از شبكه سه پخش مي‌شود. داستان سريال از جايي آغاز مي‌شود كه ضربه‌‌اي به سر ناصر (بهنام تشكر)، دزد سابقه‌دار وارد مي‌شود و همين تصادف باعث مي‌شود كه او حافظه خود را از دست بدهد. او بعد از اين اتفاق تبديل به آدم ديگري مي‌شود و تلاش مي‌كند كارهاي گذشته خود را جبران كند؛ اما فراموش كردن گذشته، مشكلات ناصر را حل نمي‌‌كند.

هومن برق‌نورد در اين سريال نقش يك دزد و قاچاقچي با نام داوود را بازي مي‌كند. داوود بتازگي از زندان آزاد شده و خودش را همه فن حريف مي‌داند. شقايق دهقان در نقش فريبا جلوي دوربين رفته است و مثل او گهگاه دست به دزدي و سرقت مي‌زند. حميد لولايي بازيگر نقش رئيس گروه خلافكارهاست. مجيد مشيري، مهران رجبي و رضا كريمي در نقش پليس ظاهر شده‌اند. مجيد مشيري، فرمانده مبارزه با موادمخدر است و رجبي نقش مامور اجراي احكام را بازي مي‌كند. تصويربرداري سريال دزد و پليس از اوايل ارديبهشت آغاز شد و چندي پيش به پايان رسيد. شهين تسليمي، سوسن پرور، خشايار راد، اصغر حيدري و رضا كريمي از ديگر بازيگران دزد و پليس هستند.

بيشتر با دزدها طرفيم تا پليس

محراب قاسمخاني، فيلمنامه نويس سريال درباره تفاوت‌هاي كار جديدش با مجموعه طنز «ساختمان پزشكان» به جام‌جم گفت: دزد و پليس داستان دنباله داري دارد؛ اما در ساختمان پزشكان در هر قسمت با يك ماجراي مستقل و جداگانه مواجه بوديم. ضمن اين كه بيشتر اتفاقات دزد و پليس در لوكيشن‌هاي خارجي مي‌گذرد. چون كار يك سريال پليسي است نياز به صحنه‌هاي تعقيب و گريز زيادي داشتيم كه همه اينها در فضاي خارجي اتفاق مي‌افتد. در ساختمان پزشكان من تعمدا روي فضاهاي داخلي مثل آپارتمان، منزل و مطب كار كردم. ولي در اين سريال جديد تا توانستم براي فضاهاي خارجي نوشتم.

اين فيلمنامه نويس در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان دزد و پليس را يك كمدي پليسي ناميد، اظهار كرد: در اين كار ما بيشتر با دزدها طرفيم نه پليس. چون با دزدها راحت‌تر مي‌شود شوخي كرد. من خودم كارها را اين‌طور فرمول‌بندي نمي‌كنم. يك خط داستان و موقعيت را مي‌گيرم و بيشتر روي آن كار مي‌كنم.

وي افزود: طرح اوليه اين كار از خودم بود و يك سال و نيم پيش به ذهنم رسيد. طرح خيلي پردردسري بود. آن را با برادرم، پيمان قاسمخاني مطرح كردم و او روي طرح اوليه تغييراتي ايجاد كرد. طرح اوليه من داستان آدم خلافكاري بود كه حافظه‌اش را از دست داده است. اين طرح كاملا تخيلي است. در شكل اوليه‌اش به گروه فيوج نيم نگاهي داشتم. به اين دليل كه آنها هم به شكل خانوادگي خلاف مي‌كنند. بعدها فهميدم كه نبايد اشاره‌اي به اين گروه داشته باشم. چون اينها تعدادشان زياد است و همه شان خلافكار نيستند. ولي در داستان دزد و پليس با قومي طرف هستيم كه همگي به خلاف فكر مي‌كنند.

شخصيت‌هاي دزد و پليس شباهتي به ساختمان پزشكان ندارند

قاسمخاني درباره هماهنگي شوخي‌هاي نوشته شده با بازيگر انتخاب شده، گفت: وقتي كه من مشغول نوشتن بودم بازيگران نقش‌هاي اصلي انتخاب شده بودند. سه نفر از بازيگران يعني شقايق دهقان، بهنام تشكر و هومن برق‌نورد افرادي بودند كه قبلا در ساختمان پزشكان با هم كار مشترك انجام داده بوديم. نقش شقايق دهقان در اين سريال با كار قبلي‌اش بسيار متفاوت است و اصلا هيچ ربطي به خانم شيرزاد ندارد. بهنام تشكر هم در قالب يك خلافكار ظاهر مي‌شود كه در نقطه مقابل دكتر ساختمان پزشكان قرار مي‌گيرد. در اين سريال يك تعداد بازيگر مهمان هم داريم كه نقش‌هاي كوتاهي بازي مي‌كنند.

محراب قاسمخاني با بيان اين كه برادرش پيمان در اين كار نقش مشاور فيلمنامه را ايفا كرده، توضيح داد: پيمان به من كمك بزرگي كرد. او بسيار مسئوليت‌پذير است و ده برابر چيزي كه قول داده وقت مي‌گذارد. محسن چگيني هم تهيه‌كننده‌اي است كه بيشتر از من سريال مي‌بيند و در اين حوزه صاحب‌نظر است.

وي درباره تفاوت جنس كارهاي خودش با سريال‌هاي سعيدآقاخاني تاكيد كرد: در سريال‌هاي سعيد آقاخاني همه اعضاي خانواده مثل خاله و عمو و مادربزرگ دور هم جمع هستند. او به طبقات سطح پايين جامعه مي‌پردازد؛اما من سعي مي‌كنم فضاهاي شهري و آپارتماني با آدم‌هاي شيك و تحصيلكرده را ترسيم كنم. براي من سريال دزد و پليس تنوع خوبي را به وجود آورد. چون مجبور شدم در چارچوب جديد فيلمنامه بنويسم.


نوشته شده در   شنبه 22 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode