ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مهر 1391     |     کد : 43787

«روياي گنجشك‌ها» براي دعوت به نيكوكاري

علي نصيريان از امشب با سريال «روياي گنجشك‌ها» ساخته راما قويدل مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود.

اين سريال با موضوع «سرپرستي ايتام» از امشب روانه آنتن شبكه 2 سيما مي‌شود
«روياي گنجشك‌ها» براي دعوت به نيكوكاري
علي نصيريان از امشب با سريال «روياي گنجشك‌ها» ساخته راما قويدل مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود.
در اين سريال كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 و 30 دقيقه روانه آنتن شبكه دو سيما مي‌شود، بازيگراني چون آزيتا حاجيان، كوروش تهامي، سام درخشاني، مهسا كرامتي و گلاره عباسي نقش‌آفريني كرده‌اند.

داستان اين مجموعه درباره جواني است كه سال‌ها پيش خانواده‌اش را از دست داده و مسئول يك خانه ايتام در يكي از شهر‌هاي شمالي كشور شده است و....

در خلاصه داستاني كه از طرف روابط عمومي سريال در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است: روياي گنجشك‌ها روايت شادي انسان‌هايي است كه دليل شاديشان كنار هم بودن است. كودكاني يتيم و پر از روياهاي شيرين. بزرگسالاني از نسل‌ها و اقوام مختلف كه همه در جهت ايمان و اميد و احساسات و عواطف انساني مي‌كوشند به سهم خويش از زندگي دست يابند؛ سهم خويش از انسان بودن و زيستن در افسون جهان. روياي گنجشك‌ها، روايت حكمت شادان آدم‌هاست.

علي نصيريان در سريال «روياي گنجشك‌ها» در نقش «دوست‌علي» خانه‌اش را به بچه‌هاي يتيم و بي‌سرپرست اختصاص مي‌دهد.

اين سريال با محور قرار دادن شش كودك دبستاني به دنياي كودكان وارد مي‌شود، ولي مخاطبان روياي گنجشك‌ها، افراد بزرگسال هستند، بنابراين مي‌توان گفت اين سريال كاري درباره كودكان و براي بزرگسالان است.

دعوت به نيكوكاري

راما قويدل، كارگردان «روياي گنجشك‌ها»‌ اين اثر را در گونه اجتماعي طبقه‌بندي كرد و گفت: ما با پرداختن به موضوع ايتام يك سري قصه‌هاي اجتماعي را هم روايت مي‌كنيم. بخشي از اين كار راجع به كودكان و نوجوانان است. اما اين نكته به اين معني نيست كه مخاطب سريال فقط اين گروه باشد. من هميشه مي‌كوشم كارهايم جوري شكل بگيرد كه براي همه اقشار جامعه جذابيت داشته باشد. مشخصه هر كار تلويزيوني اين است كه فقط به يك قشر خاص توجه نكند.

اين كارگردان در پاسخ به اين پرسش كه چه جنبه‌اي از سريال براي شما جذابيت بيشتري داشت، تاكيد كرد: مهم‌ترين وجه محتوايي اين سريال دعوت مخاطب به نيكوكاري است. به نظر من مهم‌ترين فعل هر كسي كه كار هنر مي‌كند اين است كه اول خود و سپس مخاطب را به سمت بهتر بودن و انسان‌تر شدن راهنمايي كند. در اين سريال بستر دعوت به نيكوكاري فراهم بود و فيلمنامه اين فرصت را به من مي‌داد.

وي افزود: البته اين نيكوكاري فقط مختص به ايتام نيست و صفات اخلاقي بسياري را شامل مي‌شود. وقتي درباره چيزهاي خوب حرف مي‌زنيم چگونه حرف زدن خيلي اهميت پيدا مي‌كند. وقتي حرف‌ها صريح و مستقيم بيان شود، حالت نصيحت پيدا مي‌كند و مخاطب هم از نصيحت خوشش نمي‌آيد. ما در اين سريال سعي كرديم پيام‌هاي اخلاقي را در تار و پود قصه بگنجانيم تا ناخوشايند نباشد.

قويدل در رابطه با حضور «علي نصيريان» در اين سريال تصريح كرد: ايشان استاد بزرگ و مسلم آثار نمايشي ما هستند و حضورشان در هر اثري براي هر كارگرداني افتخار است. من خدا را از اين بابت شكر مي‌كنم و اميدوارم در كارهاي ديگر هم اين سعادت نصيبم شود تا در خدمتشان باشم. تمام عوامل اين سريال دست به دست هم دادند تا «روياي گنجشك‌ها» به ثمر برسد و من البته به حضور همه‌شان افتخار مي‌كنم.

نصيريان در نقش يك روستايي مرفه

رضا جودي، تهيه‌كننده سريال در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: ما يك قصه دو منظوره داريم؛ قصه ما راجع به بچه‌هاست اما بزرگ‌ترها هم در اين قصه حضور دارند. نقش اصلي اين قصه را علي نصيريان‌ ايفا مي‌كند، اما در سريال هر سه قشر كودك، جوان و بزرگسال را مي‌بينيد.

او با اشاره به مشكلات كار در شهرستان تاكيد كرد: ما يك قصه روستايي را روايت مي‌كنيم. سعي كرده‌ايم از لوكيشن‌هاي زيباي شمال كشور همچون جنگل و دريا در اين كار استفاده كنيم. يكي از شخصيت‌هاي سريال ما يك ماهيگير است كه در خانه‌اي جنگلي زندگي مي‌كند.

جودي درباره اين كه هر بازيگر چه نقشي را ايفا كرده، توضيح داد:‌ علي نصيريان با نام دوست‌علي يك پيرمرد روستايي است كه زندگي مرفهي دارد و خانه‌اش را به بچه‌هاي يتيم و بي‌سرپرست اختصاص مي‌دهد.

آزيتا حاجيان همراه با خانواده‌اش به دلايلي از تهران به شمال كشور مهاجرت كرده و در مركز سرپرستي ايتام كار مي‌كند. او كارمند بازنشسته سازمان بهزيستي است. ناصر ممدوح در نقش همسر آزيتا حاجيان ظاهر شده است. كوروش تهامي هم يكي از كارمندان مركز نگهداري از ايتام است. سام درخشاني در نقش يك ماهيگير جلوي دوربين رفته است. گلاره عباسي نقش دختري روستايي را بازي مي‌كند كه برادرش در مركز ايتام نگهداري مي‌شود. او با بيان اين كه در بيستمين روز ماه رمضان تصويربرداري كار به اتمام رسيد، تاكيد كرد:‌ اين سريال براي پخش در ماه رمضان آماده بود. اما مسئولان صلاح ديدند كه سريال «چمدان» را جايگزين اين كار كنند.

علاوه بر بازيگران نامبرده كريم قرباني، فرهاد بشارتي، روح‌الله كماني، مونا احمدي و ساقي زينتي در اين سريال نقش‌آفريني كرده‌اند.


نوشته شده در   شنبه 15 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode