در رقابتهای بینالمللی اتوموبیلرانی صعود از قله پایک در دنور، خودروی میتسوبیشی اولوشن8 به رانندگی جرمی فولی، سر پیچ از جاده منحرف شد و پس از 10 بار چرخیدن به دور خود در دامنه کوه متوقف شد.دلیل این انحراف، سرعت بیش از حد در سر پیچ بود. اگر از فیزیک دبیرستان به خاطر داشته باشید، به هنگام حرکت دورانی نیرویی باید شتاب جانب به مرکز شا را تامین کند. به هنگام گردش خودرو در سر پیچ، این نیروی اصطکاک تایر با اسفالت (یا زمین) است که تعیین میکند شتاب جانب به مرکز چقدر باشد. مقدار این شتاب با مجذور سرعت و عکس شعاع دوران متناسب است، بنابراین میتوان متوجه شد که تاثیر سرعت بسیار شدیدتر از تاثیر شعاع دوران است.
خوشبختانه در این حادثه راننده و کمک راننده توانستند با آسیبهای جزئی جان به در ببرند، چراکه اتاقک خودرو تقویت شده بود و همانطور که میبینید علیرغم نابودی بدنه، اتاقک خودرو دچار تغییر شکل نشده است.