ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 مرداد 1391     |     کد : 41240

لحظه‌به‌لحظه اخبار زلزله در راديو

شبكه‌هاي مختلف راديويي همزمان با وقوع زلزله در استان آذربايجان شرقي اقدام به پوشش لحظه‌به لحظه اخبار اين واقعه جانگداز كرده است.

جام جم آنلاين: شبكه‌هاي مختلف راديويي همزمان با وقوع زلزله در استان آذربايجان شرقي اقدام به پوشش لحظه‌به لحظه اخبار اين واقعه جانگداز كرده است.
به گزارش روابط عمومي معاونت صداي رسانه ملي،شبكه‌هاي مختلف راديويي، همزمان با وقوع زلزله در مناطق مختلف استان آذربايجان شرقي، اقدام به پوشش اخبار لحظه به لحظه از ابعاد مختلف اين واقعه جانگداز كرده‌اند.

كه اهم قعاليت‌هاي صورت گرفته توسط اين شبكه‌ها عبارتند از:

راديو فرهنگ

اين شبكه با برنامه هفت اقليم از 22 مرداد ماه به اطلاع رساني و بيان آخرين وضعيت زلزله زدگان و كمك رساني به آنها پرداخت. برنامه فرهنگ و جامعه اين شبكه 23 و 24 مرداد ماه با حضور مدير كنترل و هماهنگي‌هاي جمعيت هلال احمر به اطلاع رساني درباره اين حادثه پرداخت. برنامه بامداد فرهنگي اين شبكه ضمن عرض تسليت به بازماندگان زلزله زده از 22 مرداد به اطلاع رساني اين واقعه پرداخت.

راديو معارف

با 8 عنوان برنامه و 135 دقيقه به مباحثي چون كارشناسي پيرامون بحث همدردي با خانواده‌هاي مصيبت زده، تبليغ براي كمك به مردم زلزله زده و.... پرداخت.

راديو اقتصاد

اين شبكه با 5 عنوان برنامه به اطلاع رساني مناسب از اين واقعه پرداخت. برنامه‌هايي چون: بامداد اقتصادي، بازار خبر، اقتصاد امروز، اقتصاد فرهنگي و ضيافت از جمله برنامه‌هاي شبكه مذكور است.

راديو پيام

اين شبكه به صورت مستمر در بخشهاي خبري هر 15 دقيقه يكبار از جديد ترين اخبار زلزله اخير اطلاع رساني مي‌كند و همچنين افزايش ميزان ارتباطات با پليس راه كشور از جاده‌هاي مناطق حادثه ديده اطراف و در جريان قرارداد شنوندگان از ديگر فعاليت‌هاي اين شبكه است.

راديو قرآن

اين شبكه با برنامه‌هاي ضحي، نسيم ربنا، شهر قرآن، بشري با مدت زمان 140 دقيقه ضمن تشويق و ترغيب ياري هم وطنانمان به زلزله زدگان به مقوله‌هايي چون شكيبايي در مقابل حوادث كه يكي از شروط بندگي است و همچنين ايجاد آرامش قلبي از طريق پخش آيات اميد بخش قرآني و.... پرداخته است.

راديو سلامت

اين شبكه با مدت زمان 150 دقيقه و 9 عنوان برنامه به محور‌هايي چون: امداد رساني اوليه به مردم و حضور در مناطق زلزله زده، آخرين اخبار وضعيت اين منطقه، وضعيت امداد رساني سازمان هلال احمر به مردم، اطلاع رساني در خصوص نياز‌هاي درماني براي انتقال خون و نياز به گروه‌هاي خوني خاص و.... پرداخته است.

راديو البرز

از زمان وقوع حادثه روز شنبه 21 مرداد تا ساعت 13 شنبه 24 مرداد به صورت زنده و در فواصل مختلف برنامه‌هاي خود به اطلاع رساني در خصوص: پيام تسصليت سران و مسوولان داخلي و خارجي، مقاوم نبودن اماكن در افزايش در گذشتگان، ضرورت اهداي خون به زلزله زدگان، پرداخت وام مسكن و كمك‌هاي بلا عوض و.... پرداخته است.

شبكه جوان

در حادثه زلزله آذربايجان شرقي و اردبيل را راديو جوان نيز از زمان حادثه تا كنون در بخش‌هاي مختلف اين شبكه انعكاس دهنده اين مهم بوده است.

برنامه‌هايي چون تيتر داغ،كسي خواب نمونه،جوان ايراني سلام،فرشته‌ها سلام و... با ضمن تسليت حادثه زلزله و همدردي با بازماندگان به اطلاع رساني لحظه به لحظه‌اي رويداد پرداخته و با ارتباط با مديريت بحران آذربايجان شرقي ساعي و رئيس كميته مديريت بحران آقاي فروغي و.... اقدام به اطلاع رساني نموده است.

راديو ايران

شبكه راديويي ايران بلافاصله پس از وقوع زلزله مهيب استان آذربايجان به اين موضوع پرداخته و در فواصل پخش با قرائت اطلاعيه‌هاي وزارت كشور و مطالب ديگر اين موضوع را پوشش خبري داد.

همچنين از ساعات اوليه اعلام زلزله آذربايجان در برنامه‌هاي سلام ايران،خانه و خانواده، راه شب و..... به اين موضوع پرداخته شد.

در برنامه خانه و خانواده راديو ايران در تاريخ‌هاي 23 و 24 مرداده ماه فعاليت سازمان‌هاي مرتبط منعكس و با مدير كل روابط عمومي سازمان انتقال خون به صورت ظنده گفتگو شد.

همچنين در برنامه سلام ياران طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه در مورد مناطق زلزله زده و راه‌هاي كمك رساني به مردم اطلاع رساني شد.

در برنامه راه شب دوشنبه آخرين اخبار از امدادرساني به آسيب ديدگان اطلاع رساني شد.

راديو نمايش

راديو نمايش با توجه به توليدي بودن نمايش‌ها و تنظيم كنداكتور از مدت‌ها قبل در خلا ل برنامه‌ها به مساله زلزله پرداخته شده است.اين روند با مشاركت گروهي از هنرمندان،راديو، تئاتر و سينما اقدام به جمع اوري كمك‌هاي دارويي كرده امشب به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

شبكه راديويي تهران

اين شبكه با برنامه‌هاي صبح تهران،عصر به خير تهران،سحر اجابت،شهر مهرباني و ورزش از راديو تهران كه با موضوعاتي از قبيل اطلاع رساني،گزارش،چگونگي كمك رساني،اخبار سازمان انتقال خون و همچنين چگونگي حضور ورزشكاران در اين حادثه همراه بود در اين رابطه اطلاع رساني مي‌نمايد.3

راديو گفتگو

راديو گفتگو با برنامه‌هاي چهل و پنج دقيقه و بدون خط خوردگي با موضوعاتي از قبيل زلزله در آذربايجان شرقي،پيگيري كمسيون عمران مجلس،و اخرين وضعيت زلزله زدگان به تشرح اين واقع مي‌پردازد.

راديو ورزش

برنامه فرصت پروازبا حضور احسان حدادي قهرمان المپيك،پنجره‌اي رو به سحر،پنجره‌اي رو به شب،صبح و ورزش و جهان ورزش زلزله آذربايجان شرقي را پوشش دادند.

ايرانصدا

تحليل سياسي عنوان برنامه‌اي است كه با توجه به زلزله رخ داده در استان آذربايجان شرقي به بررسي اقدامات نماندگان مجلس شوراي اسلامي به اين حادثه مي‌پردازد.

راديو اينترنتي ايرانصدا در برنامه زنده ايستگاه اينترنتي به آخرين رويدادهاي زلزله در آذربايجان شرقي پرداخته است اين برنامه روز سه شنبه 24 مرداد ساعت 13 تا 14 از راديو ايرانصدا پخش شده است.

راديو تابستانه

گفت و گو با راديو اميد راديويي ويژه در مناطق زلزله زده، گفت و گو با مدير كل روابط عمومي هلال احمر، پژوهشكده زلزله شناسي، ورزشكاران، هنرمندان، مدير كل حوادث غير مترقبه آذربايجان شرقي، مدير كل راه و عضو ستاد بحران استان آذربايجان شرقي بر قرار شده است.

بر اين اساس در دو بخش صبحگاهي و عصر گاهي راديو تابستانه استقبال و مشاركت مردم ايران رابراي كمك رساني‌هاي نقدي و غير نقدي براي مردمان استان آذربايجان شرقي را دعوت به عمل آورده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode