ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1391     |     کد : 40417

شبكه‌هاي ورزش و پويا سراسري شد

برنامه‌هاي شبكه‌هاي ورزش و پويا از امروز ساعت 13 به طور سراسري براي بينندگان تمام استان‌هاي ايران قابل دريافت مي‌شود.

مردم با تنظيم مجدد گيرنده‌هاي ديجيتال مي‌توانند شبكه‌هاي جديد را دريافت كنند
شبكه‌هاي ورزش و پويا سراسري شد
برنامه‌هاي شبكه‌هاي ورزش و پويا از امروز ساعت 13 به طور سراسري براي بينندگان تمام استان‌هاي ايران قابل دريافت مي‌شود. پيش از اين فقط مردم تهران قادر به ديدن برنامه‌هاي اين دو شبكه بودند، اما از امروز مخاطبان مراكز استان‌ها و شهرستان‌هاي اطراف مي‌توانند با اين دو شبكه تازه‌تاسيس همراه شوند.
فرهنگ گودرزي، مديركل فرستنده‌هاي تلويزيوني و راديويي اف‌ام ضمن اعلام اين خبر به جام‌جم گفت:‌ با حمايت‌هاي رئيس رسانه ملي و انجام تغييرات در زيرساخت‌ها توانستيم امكان دسترسي ساكنان استان‌ها و شهرستان‌ها را به برنامه‌هاي دو شبكه پويا و ورزش فراهم كنيم. در حال حاضر دو بسته شبكه‌اي (TS) روي دستگاه‌هاي گيرنده ديجيتال موجود است، به اين صورت كه روي بسته اول شبكه‌هاي يك، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، تله‌تكست و شبكه‌هاي راديويي قرارگرفته است.وي افزود:‌ 15 شبكه راديويي در حال حاضر از طريق اين دستگاه‌ها قابل دريافت است كه در آينده به 20 شبكه خواهد رسيد و شبكه‌هايي چون راديو‌تابستانه به اين مجموعه اضافه مي‌شود.

همچنين امكان EPG نيز روي اين بسته قرار‌گرفته است. مخاطبان اگر دكمه‌اي به همين نام را روي دستگاه‌هاي كنترل از راه دورشان فشار دهند، مي‌توانند از اين امكان استفاده كنند و به اطلاعات جداگانه‌اي درباره ساعت پخش فيلم‌ها و پشت صحنه توليدات سيما دسترسي داشته باشند.

مديركل فرستنده‌هاي تلويزيوني و راديويي اف‌ام با اشاره به محتويات بسته دوم گفت: روي TS (بسته) دوم شبكه‌هاي مستند، شما، بازار، نمايش، پرس‌تي‌وي، العالم، آي‌فيلم، ورزش و پويانمايي را قرار داده‌ايم؛ با اين تفاوت كه در شهرستان‌ها شبكه استاني مربوط قرار گرفته و در تهران شبكه جام‌جم جايگزين شبكه استاني شده است، يعني در دريافت شبكه‌هاي پويا و ورزش هيچ تفاوتي بين مخاطبان استاني و شهرستاني وجود ندارد.

گودرزي با اشاره به اين‌كه به طور معمول روي هر بسته هشت برنامه مي‌تواند قرار بگيرد، گفت:‌ از آنجا كه راه‌اندازي بسته سوم در كوتاه مدت امكان‌پذير نبود و مستلزم صرف هزينه‌هاي زياد بود، تصميم گرفتيم با انجام كارهاي زيرساختي و افزايش پهناي باند تعداد شبكه‌هاي بسته دوم را از هشت شبكه به ده شبكه ارتقا دهيم.

اين مدير رسانه‌اي از مردم خواست كه با فشردن گزينه جستجوي مجدد، گيرنده‌هاي ديجيتال خودشان را دوباره تنظيم كنند تا بتوانند شبكه‌هاي جديد اضافه شده را ببينند.

او در اين رابطه توضيح داد:‌ هر بار كه شبكه‌اي جديد به مجموعه شبكه‌هاي ديجيتال اضافه مي‌شود، دارندگان دستگاه‌هاي ديجيتال بايد جستجوي مجدد را انجام دهند. در اين راستا لازم است دفترچه راهنماي گيرنده‌هاي خود را مطالعه كنند و با شيوه انجام جستجوي مجدد آشنا شوند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر 60 درصد جمعيت كشور تحت پوشش شبكه‌هاي ديجيتال است، تاكيد كرد:‌ مناطقي از غرب تهران مثل كن و شهرك شهيد باقري به اين دليل كه در كنار كوه واقع شده است، در دريافت امواج فرستنده‌هاي ديجيتال مشكل داشتند كه از امروز با افتتاح ايستگاهي جديد در چيتگر اين مشكل مرتفع مي‌شود. ساكنان اين مناطق مي‌توانند آنتن‌هاي خودشان را به سمت اين فرستنده بچرخانند و شبكه‌هاي ديجيتال را دريافت كنند.

گودرزي در پاسخ به اين سوال كه چرا گاهي تصاوير گيرنده‌هاي ديجيتال محو مي‌شود، گفت: برخي از دستگاه‌هاي گيرنده استاندارد نيست. تك تك شركت‌هاي واردكننده و توليدكننده اين دستگاه‌ها موظف هستند محصولاتشان را به اداره امور ارزيابي فني و استانداردهاي صدا و سيما ارائه و مهر استاندارد دريافت كنند.

حدود ده شركت اين مهر را دريافت كرده‌اند ولي برخي دستگاه‌هاي موجود در بازار اين مهر را ندارد و به لحاظ فني مورد تائيد نيست. وي به مشكلات پيش آمده در برخي مجتمع‌هاي مسكوني اشاره كرد و گفت: در برخي مجتمع‌ها آنتن مركزي به شيوه استاندارد اجرا نشده است و چون واحدهاي زيادي از اين آنتن استفاده مي‌كنند، دستگاه‌هاي گيرنده در دريافت امواج دچار مشكل مي‌شود. بنابر اين ضروري است در نصب آنتن مركزي بازنگري شود.


نوشته شده در   سه شنبه 10 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode