ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391     |     کد : 40055

آغاز ماورا با «كمكم كن»

قاسم جعفري كارگردان معروف سريال‌هاي تلويزيوني در دهه 80 ـ‌ كه سريال‌هايي مانند خط قرمز و مسافري از هند را در اين دهه به نام خود به ثبت رساند .


جام جم آنلاين: قاسم جعفري كارگردان معروف سريال‌هاي تلويزيوني در دهه 80 ـ‌ كه سريال‌هايي مانند خط قرمز و مسافري از هند را در اين دهه به نام خود به ثبت رساند ـ در سال 84 سريال مناسبتي كمكم كن را براي پخش در ماه رمضان شبكه دو كارگرداني كرد. در اين سريال براي اولين بار داستان سريال ماه رمضان از اين دنيا عبور كرد و به دنياي بعد از مرگ پرداخت.
حميد گودرزي در اين سريال نقش اصلي را بازي مي‌كرد. او بر اثر اتفاقي به كما مي‌رفت و در اين دوران بود كه روحش با مسائل ماورايي روبه‌رو مي‌شد. پرده‌ها فرو مي‌افتاد و او بي‌واسطه با كارهايي كه در اين دنيا انجام داده بود، روبه‌رو مي‌شد.

او در دنياي خاكي مرتكب خطاهايي شده بود كه در آن دنيا او را سرگشته كرده بود. البته او در عالم كما به چند نفر كه آنها هم به كما رفته بودند، آشنا شد. بيشتر آنها در دنيا مرتكب گناهاني شده بودند. گناهاني كه به سادگي نمي‌شد آنها را حل و فصل كرد.

در قسمت‌هاي پاياني سريال كمكم كن، حميد گودرزي و يك نفر ديگر به هوش آمدند. خداوند به آنها فرصت داد تا خطاهاي گذشته را جبران كنند، اما به آنهايي كه گناهانشان بزرگ بود اين فرصت داده نشد.

كمكم كن در زمان پخش با استقبال مردم روبه‌رو شد. اين سريال براي اولين بار در تلويزيون با استفاده از جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي تصويري متفاوت از دنياي بعد از مرگ را به نمايش گذاشت و نشان داد همچنان كه در قرآن بارها و بارها ذكر شده، بدكرداران بعد از مرگ در بياباني خشك و بي‌آب گرفتار مي‌شوند چون آنها در دنيا و فرصتي كه داشته‌اند براي آخرت خود پس‌اندازي جمع‌آوري نكرده‌اند.

در اين سريال، بدترين عقوبت براي نزول‌خواران در نظر گرفته شده بود. مشاور مذهبي كمكم كن عليرضا برازش بود كه بعد از آن مشاور مذهبي چند كار تلويزيوني شد، عليرضا افخمي، ناظر كيفي سريال بود و صديقه صحت، اين سريال را تهيه كرد و صادق كرميار، عليرضا كاظمي‌پور و سيدجلال‌الدين دري هم فيلمنامه آن را نوشته بودند.

ديگر بازيگران اين سريال عبارت بودند از: پويا اميني، مجيد مشيري، فرزاد حسني، ثريا حكمت، بهمن دان و اليزابت اميني.

حميد گودرزي كه در سريال‌هاي تب سرد، خط قرمز و مسافري از هند با قاسم جعفري همكاري كرده بود در اين سريال هم خوش درخشيد و با نقش‌آفريني متفاوت خود، نشان داد كه با تكنيك‌هاي بازيگري بخوبي آشناست.

ناگفته نماند كه فن بيان گودرزي در اين كار به او كمك زيادي كرد. بعد از سريال كمكم كن، حميد گودرزي در سال 86 در فيلم «ليلي مجنون» به كارگرداني قاسم جعفري بار ديگر مقابل دوربين اين كارگردان رفت، اما بعد از آن ديگر با او همكاري نكرد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode