ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1391     |     کد : 39811

سينماها به بركت ماه رمضان چشم دوخته‌اند

در حالي كه گيشه سينماهاي كشور از ابتداي سال‌جاري از رونق افتاده است، نگاه مسئولان و سينماگران به تحولات اكران در ماه پربركت رمضان است تا سينماها جان تازه‌اي بگيرند.

فيلم‌هاي مخاطب‌پسند در كنار فيلم‌هاي مذهبي و معنوي تركيب مناسبي براي اكران رمضان است
سينماها به بركت ماه رمضان چشم دوخته‌اند
در حالي كه گيشه سينماهاي كشور از ابتداي سال‌جاري از رونق افتاده است، نگاه مسئولان و سينماگران به تحولات اكران در ماه پربركت رمضان است تا سينماها جان تازه‌اي بگيرند.
به گزارش جام‌جم، سينماي كشور كه از ابتداي سال 91 در بخش اكران فيلم‌ها با مشكلات و حاشيه‌هاي فراواني روبه‌رو بود، اين روزها اميدوار به اكران ماه پربركت رمضان است تا با تغيير و تحولات و به بركت اين ماه دوباره رونق بگيرد.

طبق مصوبات شوراي صنفي نمايش، فيلم‌هاي «كلاه قرمزي و بچه ننه» (ايرج طهماسب) در گروه استقلال، «تو، من» (محمد بانكي) در گروه آزادي و «بي‌خداحافظي» (احمد اميني) در گروه آفريقا در ماه رمضان به نمايش درخواهند آمد. اين سه فيلم كه هر كدام مولفه‌هاي اكراني موفق را دارند، مي‌توانند تضمين‌كننده فروش بالاي سينماها باشند.

فيلم «كلاه قرمزي» كه سال 1381 با فروش550 ميليون توماني پرفروش‌ترين فيلم ايران شد، اين بار با «كلاه قرمزي و بچه ننه» با توجه به افزايش محبوبيت شخصيت كلاه قرمزي و پخش آن از تلويزيون در نوروز يكي از گزينه‌هاي اصلي شوك فروش سينماها در ماه رمضان محسوب مي‌شود.

فيلم «تو، من» با بازي «محمدرضا گلزار» هم كه يكي از فاكتورهاي فروش يك فيلم محسوب مي‌شود، از جمله فيلم‌هايي است كه اكران ماه رمضان را رونق مي‌بخشد.

حضور رضا صادقي خواننده محبوب پاپ در فيلم سينمايي «بي‌خداحافظي» فارغ از جذب مخاطبان هميشگي سينماها اين ظرفيت را دارد كه حجم انبوهي از علاقه‌مندان موسيقي را به سالن‌ها بكشاند اين فيلم كه علاوه بر محبوبيت صادقي، نشانه‌هايي چون استفاده از موسيقي پاپ و كليپ‌هاي تصويري را هم دارد، مي‌تواند فيلمي پرفروش باشد.

در كنار فيلم‌هاي مذكور كه نشانه‌هاي فيلم‌هاي پرفروش را با خود دارند، دو فيلم «شور شيرين» و «راه بهشت» با مضامين ديني و دفاع مقدس اكران خود را در ماه مبارك رمضان ادامه مي‌دهند.

فيلم سينمايي «شور شيرين» كه از هفته گذشته فروش خوبي در سينماها داشته است و آمارش به 50 ميليون تومان رسيده است با توجه به فضاي فيلم مي‌تواند در ماه رمضان فروش بيشتري داشته باشد.

ابراهيم اصغري تهيه‌كننده اين فيلم درباره پيش‌بيني‌اش از وضعيت اكران «شور شيرين» در ماه مبارك رمضان به جام‌جم گفت: با توجه به اين‌كه تبليغات و مقدمات حاشيه‌اي فيلم از ابتداي اكران مهيا نبود و فيلم دچار درگيري‌هاي اكران شده بود، با آرام شدن وضعيت و شروع تبليغات اميدوار به فروش هرچه بيشتر فيلم هستيم.

او افزود: اگر در ماه رمضان شرايط مناسب اكران فراهم شود و طرح از افطار تا سحر اجرايي شود، اين فيلم مي‌تواند در تهران و شهرستان‌ها از مخاطب جواب مثبت بگيرد.

تهيه‌كننده «شور شيرين» خاطرنشان كرد: به نظرم اكران «شور شيرين» در ماه رمضان، آن دسته از خانواده‌هايي كه اين جنس از فيلم‌ها را مي‌پسندند و شايد كمتر در اين ماه به سينما بروند را جذب مي‌كند.

اصغري گفت: فارغ از فيلم‌هايي كه به اكران در مي‌آيند و اكران مي‌شوند، ماه رمضان ماه خداست و بركت اين ماه به سينماها رونق مي‌بخشد.

فيلم سينمايي «راه بهشت» هم كه چهار روز از اكرانش مي‌گذرد، با مضمون مذهبي ـ تاريخي يكي از فيلم‌هاي ديگر اكران ماه رمضان است. اين فيلم كه همزمان با «همه چي آرومه» به اكران عمومي در آمد، با در اختيار داشتن هشت سالن سينما، فقط سه ميليون تومان فروش كرده است.

اما كارگردان اين فيلم پيش‌بيني مي‌كند در ماه رمضان، درصد مخاطبان آن رشد داشته باشد. مهدي صباغ‌زاده به جام‌جم در اين باره گفت: اميدوارم در ماه رمضان مردم با روي آوردن به سينما از ديدن اين فيلم لذت ببرند. به هر حال فضاي معنوي فيلم با فضاي ماه رمضان همخواني دارد و فيلم مي‌تواند مخاطب خود را به سينماها بياورد.

فيلم «همه چي آرومه» كه در شش روز ابتدايي اكران و بدون در اختيار داشتن سينماهاي حوزه هنري به فروش 42 ميليوني دست يافته، با حفظ روند فروش خوبش در ماه مبارك رمضان مي‌تواند جزو فيلم‌هاي پراستقبال به شمار بيايد.

فيلم «خوابم مي‌آد» كه عنوان پرفروش‌ترين فيلم تابستان 91 را با فروش يك ميليارد و نيمي، گرفته با حفظ اكران موفق‌اش و تب و تاب ماه رمضان مي‌تواند، همچنان عنوان خود را حفظ كند.

قرار گرفتن فيلم‌هايي با نشانه‌هاي فروش و مخاطب‌پسند در كنار فيلم‌هاي مذهبي و دفاع مقدس و روند صعودي برخي فيلم‌ها، نشان‌دهنده گرفتن جان تازه سينماها در ماه پربركت رمضان است.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode