ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1391     |     کد : 39809

شبكه‌هاي جديد، پاسخ به نياز مخاطبان

در حاشيه جلسه هيات دولت، دو شبكه تلويزيوني جديد با عنوان شبكه «ورزش» و شبكه «پويا» به طور رسمي آغاز به كار كرد.

رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح 2 شبكه جديد تلويزيوني مطرح كرد:
شبكه‌هاي جديد، پاسخ به نياز مخاطبان
در حاشيه جلسه هيات دولت، دو شبكه تلويزيوني جديد با عنوان شبكه «ورزش» و شبكه «پويا» به طور رسمي آغاز به كار كرد.

به گزارش واحد مركزي خبر، دكتر احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح رسمي شبكه‌هاي تلويزيوني ورزش و پويا با تبريك به مناسبت راه‌اندازي اين دو شبكه تاكيد كرد: مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد بر آن مكرر تاكيد داشت درباره انسان‌هاست؛ زيرا موضوع هستي انسان‌ است و هر قدر انسان‌ها بزرگ تر مي‌شوند نيازمند اطلاعات، نشاط و ارتباطات بيشترند.
رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه زندگي بدون رسانه بي‌معناست، افزود: من به واژه‌هايي چون‌ اوقات فراغت باور ندارم و اصلا اوقات فراغت بي‌معناست، زيرا ساعاتي كه كودك مقابل رسانه‌ مي‌نشيند جزو ساعات زنده و فعال است نه ساعت فراغت كه در آن سازندگي ، رشد و كمال وجود ندارد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: انسان هم به استراحت، تفريح، نشاط، ارتباط و يادگيري و آموزش نياز دارد و امروز رسانه به خوبي مي‌تواند بخش مهمي از نيازها را تامين كند، البته نه به اين معنا كه 24 ساعت فرد پاي تلويزيون بنشيند كه اين موضوع هم تبعات منفي خود را دارد.

رئيس‌جمهور با ابراز خرسندي از فعاليت 18‌شبكه تلويزيوني گفت: اين شبكه‌ها بخشي از نيازهاي اجتماعي و ارتباطي را تامين مي‌كنند. وي افزود: شبكه‌هاي پويانمايي و ورزش، دو شبكه مهم است و من هم بعضي از پويانمايي‌هاي ايراني و خارجي را ديده‌ام.


ضرغامي:‌شبكه‌هاي موضوعي
باعث تضعيف شبكه‌هاي عمومي نيست

رئيس‌جمهور: بسياري از توليدات تلويزيوني ما قابل عرضه به ساير كشورهاست
وي به داستان آرش، فرمانروايان بزرگ و همچنين داستاني از قيام مردم آمريكاي لاتين عليه استعمارگران كه از شبكه پويا پخش مي‌شد، اشاره كرد و گفت: در خصوص ورزش هم همين‌طور فكر مي‌كنم اگر ان‌شاءالله حكومت جهاني تشكيل شود يكي از برنامه‌هاي اصلي كه در دستور كار مردم و دولت قرار مي‌گيرد، ورزش است.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح رسمي شبكه‌هاي پويانمايي و ورزش با ابراز خرسندي از راه‌اندازي شبكه پويانمايي گفت: راه اندازي اين شبكه نبايد به منزله پايان راه رسانه‌اي براي كودكان تلقي شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه شبكه پويانمايي نياز امروز كودكان اين مرز و بوم بود، افزود: راه‌اندازي اين شبكه هنوز اول كار براي كودكان است و بايد شبكه‌اي نيز براي نوجوانان و جوانان راه‌اندازي‌شود.

رئيس‌جمهور با اشاره به افتتاح شبكه ورزش، ورزش را اوج نشاط، رقابت سالم و عامل ايجاد انديشه‌هاي فعال دانست و گفت: همان‌طور كه ورزش نياز امروز افراد است و بدون آن نمي‌توان زندگي سالمي داشت پويانمايي نيز به علت اين‌كه با روح و جان كودكان همراه مي‌شود، اهميت بسزايي دارد.

رئيس‌جمهور با تقدير از تلاش‌هاي رئيس و كاركنان رسانه ملي در توليد آثار فاخر و راه‌اندازي شبكه‌هاي مختلف افزود: بسياري از توليدات كشورمان قابل عرضه به ساير كشورهاست.

در ادامه اين مراسم ضرغامي با اشاره به اين‌كه امروز جمهوري اسلامي ايران كشوري مقتدر، با اخلاق و الگويي براي همه دنياست و آينده‌سازان بايد در چنين فضايي تربيت شوند، گفت: راه‌اندازي اين دو شبكه براساس مطالعات و پژوهش‌هاي ميداني و نيازسنجي از مردم و اهداف فرهنگي و تربيتي رسانه ملي انجام شده است.

وي گفت: در شبكه‌هاي ديگر سيما هم برنامه‌هاي ورزشي و مختص كودكان و نوجوان و پويانمايي هست؛ مثلا هم‌اكنون 16 ساعت از 24 ساعت برنامه‌هاي كودك و نوجوان داريم كه بخش زيادي از آن انيميشن است؛ ولي تجربه حرفه‌اي نشان مي‌دهد كه با راه‌اندازي يك شبكه مستقل تخصصي تمركز بيشتري در اين حوزه صورت مي‌گيرد و مخاطبان آن بهتر از برنامه‌هاي خود استفاده مي‌كنند.

رئيس رسانه ملي افزود: راه‌اندازي شبكه‌هاي موضوعي به هيچ‌وجه باعث تضعيف شبكه‌هاي عمومي نيست و آنها مكمل و مقوم همديگر هستند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه شبكه ورزش در دو بعد كار مي‌كند، گفت: يك بعد ورزش همگاني است كه نياز عمومي مردم است كه البته در اين بعد هم كارهاي تخصصي براي اقشار، سنين، فيزيك و توانمندي‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد و تلاش شده است برنامه‌هاي مشخصي بويژه در بخش ورزش بانوان كه سلامت جامعه را تضمين مي‌كند، تهيه و پخش شود.

رئيس رسانه ملي افزود: بعد ديگر در حوزه قهرماني شكل مي‌گيرد كه شامل برنامه‌هايي از جمله اطلاع‌رساني، گزارش‌هاي مناسب، پخش مسابقات بويژه درباره رشته‌هايي است كه كمتر در شبكه‌هاي عمومي به آن پرداخته مي‌شود و مي‌توان گفت كه شبكه ورزش فرصت عادلانه‌اي براي همه ورزش‌ها در زمينه پخش فراهم مي‌كند. ضرغامي همچنين در خصوص شبكه پويانمايي گفت: بخش عمده‌اي از توليدات اين شبكه ايراني است و مضامين آن از داستان‌هاي انبيا، قصه‌هاي مذهبي، پيام‌هاي ارزشمند ديني و نيازهاي اجتماعي و ملي است.رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه افزود: در سال‌هاي اخير در خصوص توليد انيميشن از 10 به 40 درصد توليد داخلي رسيده‌ايم به طوري كه در حوزه‌هاي مختلف انيميشن‌هاي با كيفيت به صورت فيلم و سريال آماده شده است. وي گفت: امروز در همه شهرستان‌ها حتي روستاها و داخل منازل جوانان و نوجوانان براي ما انيميشن توليد مي‌كنند و مقدار زيادي اين فناوري بومي شده است البته هنوز قدري گران تمام مي‌شود كه اگر سرمايه‌گذاري خوبي صورت بگيرد تا خودكفايي كامل در توليد انيميشن راه دوري نيست. ضرغامي ادامه داد: البته انيميشن‌هاي خوب خارجي كه جذابيت داشته باشنـد نيز پخش مي‌شود.

وي افزود: در پنج روز ابتداي راه‌اندازي اين شبكه 450 هزار پيامك دريافت كرديم كه دسته‌بندي شده و استقبال مردم در همان روزهاي ابتدايي حاكي از قدرشناسي آنان و دلبستگي‌شان به رسانه، فرهنگ و اعتقاداتشان است. رئيس رسانه ملي گفت: ان‌شاءالله با سرمايه‌گذاري و توجه خوبي كه به سيگنال‌رساني در جمهوري اسلامي ايران مي‌شود، بتوانيم اين امكان را فراهم كنيم كه در آينده شبكه‌هاي ديگري با توجه به نياز مردم ايجاد كنيم. ضرغامي افزود: از اعضاي هيات دولت، ورزشكاران و هنرمندان و در راس آن از آقاي احمدي‌نژاد براي حمايت‌ها و پشتيباني‌هايشان تشكر مي‌كنم. وي گفت: اگر اين تحولات در افزايش كمي و كيفي شبكه‌ها ديده مي‌شود به واسطه پشتيباني‌هاي موثري است كه انجام مي‌گيرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode