ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1391     |     کد : 39791

منابر بدون مطالعه به درد نمي خورد

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: ماه رمضان بهترين فرصت براي تبليغ دين و احکام الهي است چرا که مردم در اين ماه تشنه کسب فيض هستند و روحانيون بايد با مطالعه به منبر بروند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: ماه رمضان بهترين فرصت براي تبليغ دين و احکام الهي است چرا که مردم در اين ماه تشنه کسب فيض هستند و روحانيون بايد با مطالعه به منبر بروند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،آيت الله محسن مجتهد شبستري پيش از ظهر امروز سه شنبه در همايش روحانيت كه به همت اداره كل تبليغات اسلامي و فرهنگي مصلاي حضزت امام خميني (ره)تبريز در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد گفت: انبيا در تبليغ رسالت الهي خود استوار بوده و از هيچ فردي در اين راه واهمه نداشتند حتي اگر در اين راه سخنانشان به مذاق برخي از مردم خوش نمي آمد اما باز در راه تبليغ دين شجاعانه پيش مي رفتند.

امام جمعه تبريز افزود: روحانيون به عنوان وارثان راه انبيا بايد از اين روش تاسي کرده و رسالت الهي خود را بي هيچ خوفي به انجام برسانند.

وي ادامه داد: در ماه مبارک رمضان ميدان براي بيان احکام باز است و مردم تشنه دريافت معارف و مطالب هستند.

آيت الله شبستري با تاکيد بر اينکه رمضان ماه نزول قرآن است ابراز داشت: در برپايي منابر بايد از قرآن و تفسير آن استفاده شود و مطالب تازه اي از مفاهيم بلند آن به مستمعين عرضه شود چرا که مردم از شنيدن تکرار و مکررات خسته شده اند.

امام جمعه تبريز اضافه کرد: مردم در روستاها و مساجدي که محل رجوع افراد کم سواد يا بي سواد است از بيان احکام توسط روحانيون استقبال مي کنند.

وي همچنين با تاکيد بر استفاده از احاديث معتبر در منابر براي مخاطبان جوان گفت: از بيان برخي سخنان غير مفيد مثل شرح کرامات و خواب ها پرهيز شود تا پاي منبري ها به خواب غفلت نروند.

آيت الله شبستري در ادامه سخنان خود افزود: بايد برنامه هايي از سوي روحانيون پياده شود تا نسل مظلوم جوانان و نوجوانان ما از گرفتاري در دام فحشاء و ابتذال در امان بمانند فلذا ائمه جماعات مساجد براي حضور در مدارس مناطق خود با مديريت مدارس هماهنگي داشته باشند و اين قشر تشنه معرفت و معنويت را سيراب کنند.

امام جمعه تبريز همچنين بر لزوم رعايت زيبايي بيان و عفت کلام در منابر تاکيد کرد و اظهار داشت: نبايد با انجام برخي کارها جوانان را از مساجد تارانده و بهانه به دست ضد انقلاب داد.

آيت الله شبستري تصريح کرد: يکي از بحث هاي مورد تاکيد روحانيون در اين ايام بايد ترويج فرهنگ مصرف صحيح و صرفه جويي و اجتناب دادن مردم از گرفتاري در دامن تجملات در اين اوضاع و شرايط اقتصادي باشد تا سفره هاي سحري و افطار رنگ و بوي الهي داشته باشند نه رنگ مادي و تجملات.

نماينده ولي فقيه در استان در پايان بر دفاع از حريم ولايت در منابر تاکيد کرد و گفت: در ايام شهادت امام علي (ع) به عنوان مقتداي شيعيان مي بايد از ولايت فقيه و نقش آن در عزت بخشي به جهان اسلام سخن گفته شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode