ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 تير 1391     |     کد : 39635

پيروزي پرس‌تي‌وي در آلمان

دادگاهي در آلمان بار ديگر به نفع شبكه پرس تي‌وي حكم صادر كرده است.


جام جم آنلاين: دادگاهي در آلمان بار ديگر به نفع شبكه پرس تي‌وي حكم صادر كرده است.
دادگاه اداري مونيخ درخواست اداره رسانه‌اي ايالت باواريا براي تجديد نظر حكم قبلي اين دادگاه را رد كرده است.

بر اساس اين حكم، به شبكه پرس تي‌وي اجازه داده شده است تا پخش برنامه‌هاي خود را از ماهواره آسترا از سرگيرد.

اين در حالي است كه در پي ادعاي اداره رسانه‌اي ايالت باواريا مبني بر نداشتن مجوز، پخش برنامه‌هاي شبكه پرس تي‌وي از ماهواره آسترا حذف شده بود. در پي اين اقدام، شبكه پرس تي‌وي عليه اداره رسانه‌اي ايالت باواريا به دادگاه اداري مونيخ شكايت كرد.

شبكه پرس تي‌وي ماه گذشته با پيروزي در اين پرونده ‌حقوقي پخش برنامه‌هاي خود را از ماهواره آسترا از سر گرفت. اداره رسانه‌اي ايالت باواريا با طرح شكايتي لغو حكم دادگاه را خواستار شد. آن ادراه ادعا كرد كه نبايد به شبكه پرس تي‌‎وي اجازه داده شود برنامه‌هاي خود را در آلمان پخش كند. اما دادگاه در بررسي مجدد ضمن رد ادعاهاي اداره رسانه‌اي ايالت باواريا، بارديگر به نفع اين شبكه خبري بين‌المللي راي داد.

پرس تي‌وي مي‌گويد كه دولت آلمان در صدد ساكت كردن صداي اين شبكه خبري جايگزين است.

اين شبكه مي‌گويد، محدوديت‌هاي اعمال‌شده عليه فعاليت‌هاي رسانه‌اي شبكه پرس تي‌وي به دليل پوشش گسترده مشكلات اقتصادي و اجتماعي در آلمان و همچنين مخالفت‌هاي مردمي عليه حضور نظامي آن كشور در افغانستان بوده است.

همچنين پرس تي‌وي خشونت‌هاي جاري عليه خارجيان در آلمان را كه در رسانه‌هاي آن كشور ناديده گرفته مي‌شوند، پوشش ويژه‌اي داده است. از جمله اين موارد مي‌توان به پرونده شهيده حجاب مروا الشربيني اشاره كرد كه به خاطر حجاب اسلامي خود در سال ۲۰۰۹ در دادگاه و در حضور قاضي با ضربات متعدد چاقو كشته شد.

پرس تي‌وي در آن زمان چندين مصاحبه با خانواده شربيني ترتيب داد تا واقعيت حادثه را براي جهانيان بازگو كند. همچنين خبرنگاران پرس تي‌وي با حضور در بيمارستان محل مداواي شوهر شهيده حجاب كه او نيز به ضرب گلوله پليس زخمي شده بود از جنايات نژادپرستانه پليس آلمان پرده برداشتند. پوشش آن شبكه از اين واقعه و عواقب آن خشم دولت آلمان را كه يك تحريم رسانه‌اي كامل در مورد اين پرونده اعمال كرده بود، برانگيخت.


نوشته شده در   دوشنبه 26 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode