ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 تير 1391     |     کد : 39032

رعایت الگوی صحیح مصرف شرط نجات دریاچه ارومیه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، لزوم رعایت الگوی صحیح مصرف به ویژه در آ‌ب‌های زیرزمینی را از پیش شرط‌های نجات دریاچه ارومیه قلمداد کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، لزوم رعایت الگوی صحیح مصرف به ویژه در آ‌ب‌های زیرزمینی را از پیش شرط‌های نجات دریاچه ارومیه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با جمعی از مدیران شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد.

وی با تأکید بر این موضوع افزود: آب مانند اکسیژن از نعمت‌هایی است که تا زمانی فرد آن را از دست ندهد قدرش را نمی‌داند.

امام جمعه تبریز زحمات دست‌اندرکاران و خادمان صنعت آب را در تأمین آب شرب ستود و مدیریت منابع آب را حیاتی‌ترین مسئله دولت‌های مختلف به ویژه پس از انقلاب در سال‌های اخیر قلمداد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با یادآوری مشکلات مردم در تأمین آب در گذشته، اهمیت خط آبرسانی به تبریز را خاطرنشان کرد.

وی کاهش نزولات آسمانی و استفاده بی‌رویه از منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی را مورد توجه قرار داد و کمبود آب را به عنوان دغدغه جدی مسئولان برشمرد.

امام جمعه تبریز در ادامه لزوم رعایت الگوی صحیح مصرف به ویژه در آب‌های زیرزمینی را از پیش‌شرط‌های نجات دریاچه ارومیه قلمداد کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بالا بودن میزان مصرف سرانه آب در ایران و تأکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه افزود: رسانه‌ها باید به مردم در خصوص مسائل فرهنگی اطلاع‌رسانی کنند و مردم باید بدانند نعمتی که در اختیارشان نهاده شده به رایگان به دست نیامده است.

وی افزود: استفاده از آب شرب برای مصارفی مانند شست و شوی ماشین و پر کردن استخر، مصداق بارز تبذیر است و به فرموده پیشوایان دینی عملی شیطانی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز پیش از سخنان امام جمعه تبریز با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان به تأمین آب شرب سالم و بهداشتی 97 درصد جمعیت روستایی و 95 درصد جمعیت شهری اشاره کرد.

ارسلام هاشمی با اعلام اینکه با وجود نیروی انسانی متخصص و کاردان در آب منطقه‌ای استان ضمن تقدیم بیش از 19پروژه زیربنایی، شرکت آب منطقه‌ای اقدام به صرفه‌جویی در هزینه اجرایی و مطالعاتی طرح‌ها کرده است، با بهره‌گیری از همکاران باانگیزه درصدد تکمیل پروژه‌های اساسی استان است تا نیازهای استان در شرب، صنعت و کشاورزی تامین شود.

وی میزان اعتبار تخصیصی به بخش آب را در سال 90 مناسب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با شتاب ایجاد شده اکثر پروژه‌های نیمه تمام این بخش به مرحله بهره‌بردای برسد.


نوشته شده در   سه شنبه 13 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode