ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 تير 1391     |     کد : 39015

«قهوه تلخ» كام برندگان را تلخ كرد

در حالي كه صدها هزار نفر شركت‌كننده در قرعه‌كشي سريال «قهوه تلخ» در انتظار برنده شدن يك واحد آپارتمان مسكوني و خودروي سواري هستند، هنوز خبري از اهداي اين جوايز به برندگان نيست.

با گذشت 2 سال، جوايز اصلي اين مجموعه از جمله آپارتمان وعده داده شده به برندگان آن اهدا نشده است
در حالي كه صدها هزار نفر شركت‌كننده در قرعه‌كشي سريال «قهوه تلخ» در انتظار برنده شدن يك واحد آپارتمان مسكوني و خودروي سواري هستند، هنوز خبري از اهداي اين جوايز به برندگان نيست.
مسعود ناطقي‌جهرمي، يكي از اولين برندگان جوايز «قهوه تلخ» با حضور در دفتر روزنامه جام‌جم با اشاره به اين‌ كه بعد از دو سال هنوز موفق به دريافت جايزه‌اش نشده، گفت: برزو ارجمند و مهران مديري پنجم دي ماه 89 در مراسم قرعه‌كشي «قهوه تلخ» با من تماس گرفتند و خبر دادند كه برنده اولين آپارتمان اين قرعه‌كشي شده‌ام، ولي پس از آن ديگر هيچ تماسي نگرفتند.

او كه با برنده شدن در اين قرعه‌كشي از شركت در امتحانات كارشناسي ارشد انصراف داده و اكنون دوران سربازي را طي مي‌كند، گفت: پس از دو هفته صبر همراه با ناباوري با همان شماره‌اي كه با من تماس گرفته بودند تماس گرفتم كه گفتند بايد كمي صبر كنم. مجددا جريان را پيگيري كردم، كه گفتند تا قبل از نوروز 90 آپارتمان را به من تحويل مي‌دهند، اما تا ارديبهشت سال 1390 هيچ خبري نشد.

او كه وعده اهداي جايزه‌اش در عيد مبعث و نيمه شعبان سال قبل هم تحقق نيافته، افزود: دوباره وعده قطعي اولين جمعه پس از عيد فطر را دادند و گفتند مشكل آپارتمان خريداري شده كه يك آپارتمان 93 متري در محله پونك بوده است، رفع نشده وبه جاي آن سه آپارتمان 73 متري در محله جنت‌آباد تهران خريداري شده است كه سه چك مدت‌دار براي آن پرداخت شده است و طي مراسمي در اولين جمعه بعد از عيد فطر به من تحويل داده خواهد شد. اين تاريخ نيز گذشت و خبري نشد.

ناطقي‌جهرمي كه تاكنون بارها و بارها به دفتر تهيه‌كننده پروژه «قهوه تلخ» مراجعه كرده و بي‌پاسخ بازگشته، قصد دارد از سازندگان «قهوه تلخ» به مراجع قانوني شكايت كند. وي گفت: من با توجه به شرح وقايع فوق و تبليغات بسيار گسترده‌اي كه با استفاده از اسم و عكس من در سراسر ايران شد و تاثيري كه اين خبر در زندگي من و خانواده من داشت و استفاده‌اي كه مسئولان اين سريال از اعتماد مردم كردند، مي‌خواهم كه مسئولان امر رسيدگي لازم را صورت دهند.

براي پيگيري اين جريان به سراغ وفا ملك‌زاده، مدير روابط‌عمومي اين سريال رفتيم. او با بيان اين مطلب كه پروژه دستخوش مشكلات مالي است، گفت: ما جوابگوي دوستان به هر طريقي بوده‌ايم و اعلام كرديم كه به دليل مشكلات مالي مربوط به شركت« تصوير سبز فردا» تسويه حساب‌ها زمان مي‌برد.

مدير روابط عمومي «قهوه تلخ» با ذكر اين مطلب كه فقط بخشي از جوايز اهدا نشده، گفت: به دليل مشكلات مالي تا مدت‌ها كار خوابيده بود. ما با پخش‌كننده‌اي قرارداد داشتيم كه قرار بود اهداي جوايز را به عهده داشته باشد، ولي آنها به تعهداتشان عمل نكردند و كار با مشكلاتي روبه‌رو شد. پروژه‌اي هم كه متوقف باشد نمي‌تواند كاري از پيش ببرد.

او افزود: اين سريال زيرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ساخته مي‌شود و عملكردش زيرنظر دولت است، حتي قرعه‌كشي‌ها هم زيرنظر دولت انجام شده، مگر مي‌شود جوايز داده نشود؟

مدير روابط عمومي «قهوه تلخ» خاطرنشان كرد: مهران مديري و تهيه‌كنندگان و عوامل با خلوص‌نيت اين سريال را مي‌سازند و سعي دارند كه اثر جذابي ارائه كنند و مردم هم اعتماد كردند و اين سريال را خريداري كردند و هرگز اعتمادشان پايمال نخواهد شد.

خشايار الوند نويسنده اين سريال هم در اين باره به جام‌جم گفت: گروهي كه هفت ماه كارش تعطيل بود و هنوز عواملش ازجمله خود من دستمزدشان را نگرفته‌اند، چگونه بيايد آپارتمان كسي كه چهار تا پيامك داده است را تسويه كند؟ اين پروژه با مشكلات مالي روبه‌رو شده و به دلايل نامشخص، مدتي تعطيل بوده است.

تلاش خبرنگار ما براي دسترسي به مديران دولتي ناظر بر پروژه «قهوه تلخ» به سرانجام نرسيد، اما مريم ايل‌خاني كارشناس تبليغات سينمايي وزارت ارشاد درباره نحوه نظارت بر قرعه‌كشي‌ها و رسيدگي به شكايات در اين زمينه به جام‌جم گفت: كساني كه بخواهند در برنامه‌ها و فيلم‌هايشان قرعه‌كشي داشته باشند، سي دي آن را براي ما مي‌آورند، پس از بررسي درصورتي كه منع قانوني نداشته باشد، اين قرعه‌كشي‌ها انجام مي‌شود. او افزود: مسئوليت قرعه‌كشي، نظارت و رسيدگي به شكايات در اين زمينه به عهده اداره كل تبليغات و اطلاع‌رساني مجموعه معاونت امور مطبوعاتي است.

ايل‌خاني گفت: در مراسم قرعه‌كشي‌هايي كه قبلا صورت مي‌گرفت، از اداره كل تبليغات نماينده‌اي حضور داشت كه بر صحت آن نظارت داشته باشد. اگر شكايتي هم در اين زمينه وجود داشته باشد، ابتدا به اداره بازرسي و رسيدگي شكايات رفته و سپس به اداره كل تبليغات براي رسيدگي خواهد آمد.

او درباره حل و فصل مشكلات به وجود آمده «قهوه تلخ» گفت: طي مذاكراتي كه داشتيم، عوامل «قهوه تلخ» قرار است تسويه‌حساب‌ها را تا پانزدهم مرداد سال‌جاري انجام ‌دهند.

به گفته ايل‌خاني، هرگونه تبليغات قرعه كشي در محصولات شبكه نمايش خانگي از اين پس ممنوع است.


نوشته شده در   سه شنبه 13 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode