ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 تير 1391     |     کد : 38858

امام جمعه تبریز: ملت به ایستادگی در برابر فشارها ادامه خواهد داد

امام جمعه تبریز گفت: ملت ایران به ایستادگی در برابر فشارهای غرب ادامه داده و خواست رهبری را در هر مرحله‌ای اجابت خواهد کرد.

 امام جمعه تبریز گفت: ملت ایران به ایستادگی در برابر فشارهای غرب ادامه داده و خواست رهبری را در هر مرحله‌ای اجابت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: در آستانه روز جوان که همزمان با 11 شعبان است، قرار داریم و جوانان ایران اسلامی باید با تاسی به علی‌اکبر(ع) درس شجاعت، ادب و ولایتمداری را از ایشان یاد بگیرند.

وی افزود: جوانان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف توانستند با ایمان و اعتقاد به انقلاب حرکت کرده و در علم و تکنولوژی نیز توانستند کشور را مثل دوران انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی‌های بزرگ برسانند.

*جوان در کشور محور حرکت است

خطیب جمعه تبریز افزود: جوان در هر کشوری محور حرکت است و در تمام دوران‌ها این جوانان بودند که با حلقه زدن بر محور امامت و ولایت پیروزی‌های بزرگی برای اسلام و مسلمین رقم زدنند.

آیت‌الله شبستری گفت: از احادیث اینگونه برداشت می‌شود که با ظهور مهدی موعود نیز جوانان محور اصلی یاران را تشکیل می‌دهند که ضمن تبریک به جوانان از آنان می‌خواهیم که با آمادگی این ارزش‌ها را در خود تقویت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه از وزارت ورزش و جوان خواست ضمن اهمیت دادن به تربیت‌بدنی به تربیت اخلاق هم توجه کرده و با تقویت معنویت و ارزش‌های اسلامی در جوانان گام‌های بلند در این خصوص بردارند.

• قوای سه گانه با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای به اختلافات دامن نزنند

وی در ادامه به دیدار اخیر رهبری با قضات اشاره کرد و ضمن تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری افزود: رهبر انقلاب در این دیدار برای چندمین بار قوای سه‌گانه را به وحدت و یکپارچگی فراخواندند و از آنها خواستند با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای به اختلافات دامن نزنند.

امام جمعه تبریز گفت: دعوت به وحدت به عنوان عامل پیروزی‌های بزرگ برای ملت ایران در تمام عرصه‌ها از تاکیدات موکد رهبری بوده و امید است که قوای سه‌گانه اختلافات را درونی حل کرده و آن را رسانه‌ای نکنند، چرا که برای مردم دغدغه ناراحت‌کننده به وجود می‌آورد.

وی افزود: اگر اختلاف سلیقه‌ای بین قوا در کشور وجود دارد نباید به گونه‌ای مطرح شود که مردم فکر کنند خصومتی وجود دارد.

امام جمعه تبریز گفت: رهبری انقلاب همچنین از قوه قضائیه خواستند که تحت تاثیر شایعه‌سازی رسانه‌ای قرار نگیرند و با قوت و قدرت به برخورد با مفاسد ادامه دهند.



*هدف اصلی تحریم‌ها مردم هستند

آیت‌الله شبستری اضافه کرد: رهبر انقلاب بحث فشارها و تحریم را نیز مدنظر قرار دادند و فرمودند، هدف اصلی استکبار از فشار به مردم و اعمال تحریم این است که ملت به ستوه آمده و از نظام جدا شوند در حالیکه آنان ملت ما خوب نشناخته‌اند پس مثل همیشه شکست آنها حتمی است.

خطیب جمعه تبریز گفت: ضمن پشتیبانی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ما نمازگزاران تبریز خواهان همکاری قوای سه‌گانه بوده و با پایداری، ایستادگی و مقاومت در مقابل هر توطئه یا تحریمی تا آخرین نفس در رکاب رهبری آمادگی در برخورد با دسیسه‌ها را به جهانیان اعلام می‌کنیم.



• اصلاح قانون اساسی در مصر باید برآمده از اسلام باشد

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر اشاره کرد و افزود: سرانجام پیروزی مرسی در انتخابات مصر اعلام شد و این امر باعث خوشحالی ملت این کشور و از همه مهم‌تر مردم فلسطین شد.

وی اظهار کرد: امید که در مرحله بعدی از پیروزی انتخاباتی، اصلاح قانون اساسی برآمده از ارزش‌های اسلامی باشد تا کشور مسلمان با قانون اسلامی مدیریت شود.

آیت‌الله شبستری در ادامه گفت: مردم فلسطین هم با خوشحالی از پیروزی اسلامگرایان خواهان باز شدن گذرگاه رفح بوده و برچیده شدن ظلم با پایین کشیده شدن فرعون مصر را خواستار شدند.

وی افزود: قدرت‌های استکباری از پیروزی مرسی در مصر ناراحت بوده و آن را خلاف منافع خود و رژیم صهیونیستی غاصب می‌دانند.

امام جمعه تبریز گفت ما نمازگزاران تبریز ضمن تبریک این پیروزی به ملت مسلمان مصر، از رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهیم در مقابل توطئه‌های آمریکا و ایادی آن ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را تا مرحله نهایی تدوام ببخشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز چهارشنبه مصادف با 14 شعبان کتابخانه‌ای در مصلای امام خمینی (ره) تبریز افتتاح می‌شود، از دانشمندان و اهالی علم و فرهنگ استان خواست در صورت داشتن کتاب‌های مفید و ارزشمند که از آن استفاده نمی‌کنند، آن را به این کتابخانه اهدا کنند.


نوشته شده در   جمعه 9 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode