ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1391     |     کد : 38797

چرا خواب آلود مي‌شويم

تعجب مي‌كنيد اگر بدانيد كمبود خواب باعث مي‌شود بيشتر به مصرف مواد غذايي ناسالم تمايل داشته باشيد؟

جام جم آنلاين: تعجب مي‌كنيد اگر بدانيد كمبود خواب باعث مي‌شود بيشتر به مصرف مواد غذايي ناسالم تمايل داشته باشيد؟ اگر شما هم چنين چيزي را غيرممكن مي‌دانيد بايد بدانيد، متخصصان پس از تحقيقات متعدد به اين نتايج دست يافته‌اند و مي‌گويند مواد غذايي مضر مانند چيپس و شكلات براي كساني كه به اندازه كافي نمي‌خوابند، دوست‌داشتني‌تر است.
البته شايد براي شما بيشتر و بهتر قابل درك باشد​ اگر بدانيد چرا هنگامي كه خسته‌ايد و انرژي كافي نداريد، به مواد غذايي سرشار از كالري جذب مي‌شويد؟! چون اين مواد حس بهتري به شما مي‌دهد و كمك مي‌كند انرژي مورد نيازتان را به دست آوريد.

متاسفانه در جامعه امروزي، بيشتر غذاهايي كه مردم به آنها علاقه دارند، غذاهاي فرآوري شده است كه خيلي زود و راحت انرژي مورد نياز آنها را تامين مي‌كند؛ به همين دليل هم اين روزها بيشتر از اين‌كه ببينيم فردي يك تكه ميوه در دست دارد و مشغول خوردن آن است، بسته‌هاي چيپس و پفك و شكلات را در كيف و جيب افراد مختلف مي‌بينيم؛ البته اين مساله سن و سال هم نمي‌شناسد و همه افراد دوست دارند از اين نوع خوراكي‌ها استفاده كنند. اما جالب است نظر متخصصان را هم بدانيد.

آنها مي‌گويند زندگي‌اي كه با اين نوع خوراكي‌ها پر شده باشد و انساني كه با اين تنقلات خودش را سير كند، عمر با كيفيتي هم نخواهد داشت!

علاوه بر اين، براساس نتايج يک تحقيق كه بتازگي انجام شده است، اگر سعي مي‌كنيد به كمك تنقلات مضر، احساس خواب‌آلودگي را از خودتان دور كنيد، بايد بدانيد اين كار به هيچ وجه درست نيست و مي‌تواند مشكلات متعددي براي شما ايجاد كند.

يك راه ساده براي رهايي از اين مواد غذايي مضر ولي اغلب خوشمزه، اين است كه در خانه يا اداره، انواع مختلف غذاهاي سالم و لذيذ مانند ميوه‌هاي خوش طعم و زيبا را ذخيره كنيد تا هر وقت نياز داشتيد چيزي بخوريد، از آنها استفاده كنيد.

البته پيام اين تحقيق را هم فراموش نكنيد: «هر شب بايد به اندازه كافي بخوابيد؛ به طوري كه حتماً بايد بين هفت تا هشت ساعت خواب كامل شبانه داشته باشيد.»

اين موضوع وقتي مهم‌تر مي‌شود كه بخواهيد وزن‌تان را هم كم كنيد، چون اگر به اندازه كافي نخوابيد و هميشه خسته و خواب آلود باشيد، به احتمال زياد مواد غذايي مضر و نامناسب را بيشتر انتخاب مي‌كنيد كه اين كار هم مي‌تواند دردسرساز باشد. (جام جم - ضميمه چارديواري)

healthday.com


نوشته شده در   پنجشنبه 8 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode