ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 خرداد 1391     |     کد : 37964

حضور هنرمندان 7 کشور جهان در نمایشگاه جاده ابریشم

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تبریز با حضور هنرمندان داخلی و هفت کشور خارجی به‌ویژه هنرمندانی از ‌کشورهای جاده ابریشم ‌خبر داد.

 رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تبریز با حضور هنرمندان داخلی و هفت کشور خارجی به‌ویژه هنرمندانی از ‌کشورهای جاده ابریشم ‌خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعدازظهر امروز در جمع مدیران بخش‌های صنایع‌دستی اظهار کرد: تاکنون هفت کشور مالزی، برونئی، ترکیه، چین، سوریه، تایلند و عراق برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی داخلی از غنای زیادی برخوردار است به همین دلیل زیاد راغب به حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه نیستیم و به خاطر حفظ وجهه بین‌المللی نمایشگاه و جاده ابریشم از کشورهای دیگر برای حضور در آن دعوت شده است.

محمدی با اشاره به حضور فعال هنرمندان داخلی در این نمایشگاه، یادآور شد: ‌استان‌های کشور‌ نیز هر یک‌ با سه غرفه عرضه و فروش و یک کارگاه برای تولید زنده صنایع‌دستی بومی منطقه خود در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

محمدی با بیان اینکه 265 رشته صنایع‌دستی ایران دارای کد هستند، اظهار کرد: رشته‌های مختلف ‌صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نظیر نقره‌کاری، سفال، سرامیک، ورنی، نازک‌کاری چوب، چاپ باتیک، سراجی سنتی، تذهیب، گلیم، سوزن‌دوزی، سنگ‌تراشی و نقاشی پشت شیشه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان خرید صنایع‌دستی عرضه شده در این نمایشگاه نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد، افزود: این نمایشگاه می‌تواند در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده گام مهمی در راستای حمایت از صنایع‌دستی و تولیدات این بخش محسوب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به پیوستگی صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات، عرضه و فروش صنایع‌دستی در خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های این بخش، می‌تواند این محصولات را به نماینده‌هایی‌ برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و زیستی ایران به‌ویژه آذربایجان‌شرقی تبدیل کند.

محمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یک تا پنج تیرماه امسال در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

صدور 3120 کارت هنرمندی در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه طی سال گذشته برای 3 هزار و 120 نفر کارت هنرمندی صادر شده است، افزود: این سازمان سالانه 5 هزار متقاضی آموزش در رشته‌های صنایع‌دستی را به‌صورت رایگان زیر پوشش قرار می‌دهد.

محمدی، اضافه کرد: در سال گذشته 86 پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی واگذار و تسهیلاتی افزون بر 120 میلیارد ریال نیز به بانک‌های عامل برای اعطا به افراد واجد شرایط معرفی شد.

بسته بندی نامناسب آفت صنایع‌دستی است

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه بسته‌بندی نامناسب آثار صنایع‌دستی، بازار فروش آن را محدود کرده و آنطور که باید این هنر - صنعت نقش خود را در صادرات غیرنفتی کشور ایفا نمی‌کند.

محمدی افزود: سال‌ها است که صنایع‌دستی ما لای روزنامه و کاغذ باطله عرضه می‌شود و این نوع بسته‌بندی مورد پسند بازارهای خارجی نیست.

وی گفت: بسیاری از صنایع‌دستی کشور و آذربایجان‌شرقی قابلیت بالایی برای صادرات دارند ولی متاسفانه به دلیل ضعف در بسته‌بندی و عرضه این مزیت از دست رفته است.

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: بسته‌بندی مناسب صنایع‌دستی می‌تواند ارزش افزوده بیشتری به این هنر- صنعت کشور داده و فروش آن را افزایش دهد.

وی اعلام کرد: سازمان متبوعش آمادگی لازم برای حمایت از واحدهای بسته‌بندی صنایع‌دستی را دارد و در این خصوص هرگونه حمایت ممکن را از سرمایه‌گذاران به‌عمل خواهد آورد.


نوشته شده در   دوشنبه 22 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode