ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 خرداد 1391     |     کد : 37789

امام جمعه مرند: اساس استقلال هر جامعه‌ای وابسته به دانشگاه است

امام جمعه شهرستان مرند گفت: اساس استقلال هر جامعه‌ای وابسته به دانشگاه است.

 امام جمعه شهرستان مرند گفت: اساس استقلال هر جامعه‌ای وابسته به دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر که بیش از 32 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد ما کاملاً با اسلامی بودن دانشگاهها فاصله داریم.

وی گفت: برای تحقق انقلاب فرهنگی در مراکز دانشگاهی با وجود پیشرفت‌های که داشته‌ایم باید این انقلاب به عینه نهادینه و عملی شود چون اساس استقلال، عزت ملت و ذلت هر جامعه‌ای به دانشگاه‌ها وابسته است.

خطیب جمعه مرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار پرشور و با عظمت ملت ایران در مراسم بیست سومین سالگرد ارتحال حضرت امام افزود: ملت ایران اسلامی به امام راحل و راه ایشان وفادار هستند چرا که راه عزت و پیشرفت اسلامی را در پیروی کردن از آرمان‌های مقدس آن عزیز سفر کرده تجربه کرده‌اند.

امام جمعه مرند در ادامه سخنان خود تصریح کرد: راه امام به عنوان یک الگوی اسلامی برای آیندگان می‌تواند سرمشق باشد.

وی همچنین با اشاره به اهداف دشمنان اسلام در تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران اسلامی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که حق مسلم ملت ایران است، اظهار کرد: حرف‌هایی که استکبار جهانی و دشمنان درباره انرژی هسته‌ای می‌زنند به خصوص قبل از برگزاری نشست‌های مختلف با ایران همه دروغ است چرا که هدف اصلی آنان مخالفت بر اسلامی بودن کشورمان است.

نعمت‌زاده تاکید کرد: ملت ایران عزت و اقتدار خود را همواره حفظ کرده و دشمنان نیز نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه مرند اظهار کرد: دشمنان با تهدید و تحریم در صدد تضعیف نظام بوده و هستند از این رو نباید لحظه‌ای از دشمن غفلت شویم بلکه باید با اتکا به نیروی خداوند متعال و پیروی از رهبری در پاسداری و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشاتر باشیم.

خطیب جمعه مرند در ادامه به سالگرد شهادت آیت‌الله صدیقی و رحلت مجاهد خستگی‌ناپذیر آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

وی در ادامه به فضائل ماه رجب و برگزاری اعتکاف اشاره کرد و شرکت جوانان در این فضای معنوی برای تقرب به خداوند را قابل ستایش دانست.

نعمت‌زاده ضمن انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی جامعه، از خانواده‌ها خواست در رعایت حجاب اسلامی و آموزش دین به فرزندان خود پیشگام‌ باشند.


نوشته شده در   جمعه 19 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode