ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391     |     کد : 37512

امام جمعه تبریز: دشمنان آرزوی تبدیل جمهوری آذربایجان به اسرائیل دوم را به گور می‌برند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نمی‌شود عقاید مردم را از دستشان گرفت، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزوی تبدیل جمهوری آذربایجان به اسرائیل دوم را به گور خواهند برد.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه نمی‌شود عقاید مردم را از دستشان گرفت، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی آرزوی تبدیل جمهوری آذربایجان به اسرائیل دوم را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی با اشاره به صرف هزینه‌های زیاد برای برگزاری برنامه مبتذل مسابقات یوروویژن در جمهوری آذربایجان که با خراب کردن خانه‌های مردم و درست کردن سالن برای این مسابقات همراه بود، اظهار کرد: نه تنها از این برنامه مبتذل استقبال نشد بلکه با اعتراض مردم این کشور و مردم آذری‌ زبان‌های ایران برنامه قبیح رژه همجنس‌بازان نیز لغو شد.

وی با بیان اینکه حاکمیت جمهوری آذربایجان به دستور رژیم صهیونیستی اسلام‌ستیزی را در این کشور آغاز کرده است، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با رواج ابتذال در این کشور سعی دارند آن را به اسرائیل دوم تبدیل کنند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ملت‌ها و دولت‌ها از دین جدا شوند پوچ و هیچ می‌شوند، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند جمهوری آذربایجان یک کشور اسلامی است و نمی‌توانند عقاید مردم را از دستشان بگیرند ضمن آنکه آرزوی تبدیل جمهوری آذربایجان به اسرائیل دوم را به گور خواهند برد.

*امام راحل و رهبری یک حقیقت متجلی در دو شخصیت هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام‌خمینی (ره) با رهبری خود و مشارکت مردم ایران اسلامی انقلابی را پایه‌گذار کرد که امروز بیداری کشورهای اسلامی را رقم زده و کشورهای دربند استبداد و استعمار را بر آن داشته تا با پیروزی از انقلاب اسلامی ایران آزادی و استقلال خود را رقم بزنند.

مجتهدشبستری گفت: امام‌خمینی (ره) احیاکننده اسلام و مروج‌دهنده شریعت در جهان بوده و انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم همچنان پس از 33 سال به راه رسیدن به اهداف عالیه خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه اندیشه‌های امام راحل مختص یک زمان نیست، گفت: اندیشه‌های امام همیشه باید مدنظرمان باشد.

*ولایت فقیه در سایه امام راحل احیا شد

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ولایت فقیه در سایه رهبری‌های امام راحل احیا شد و استقلال و آزادی مرهون ایثار و همت امام راحلمان بود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه نظام الهی جمهوری اسلامی به عنوان رهاورد امام خمینی (ره) مایه شگفتی امروز دنیا شده است، یادآور شد: اگر امروز ایران از استقلال و آزادی برخوردار است مرهون تلاش و مجاهدت‌های آن رهبر فرزانه و روشنفکر است.

مجتهدشبستری در ادامه بیداری اسلامی را در جهان به خصوص در منطقه از اثرات بی‌چون و چرای انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل دانست و گفت: صدور انقلاب به عنوان یکی از تاکیدات امام خمینی(ره) امروز به ثمر نشسته و اگر چه استکبار جهانی و ایادی آن به کتمان آن تلاش می‌کنند اما همه بیداردلان و آزادیخواهان جهان به آن اعتقاد دارند.

وی در ادامه 15 خرداد 42 را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و خون شهدای آن را موثرترین چراغ راه انقلاب دانست.

*تبعیت از رهبری رمز ماندگاری میراث امام

خطیب جمعه تبریز به انتخاب خلف صالح امام اشاره کرد و افزود: در طول 23 سال سکان‌داری کشتی انقلاب توسط شخصی مدیر، شجاع، مدبر و با قدرت تصمیم‌گیری بالا در مقاطع حساس داخلی و خارجی موجب شده است تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در این سال‌ها نقشه بر آب شده و تمام امیدهای دشمنان تبدیل به یأس شود و خللی به انقلاب و نظام اسلامی وارد نشود.

وی تصریح کرد: حتی دشمنان در مقابل مدیریت، درایت و کفایت مقام معظم رهبری اعتراف می‌کنند و این برای همه مسلم است.

مجتهدشبستری انقلاب را میراث ماندگار امام و شناخت افکار و راه ایشان را بهترین شاخص برای تداوم انقلاب عنوان کرد و گفت: رمز ماندگاری میراث امام تبعیت از رهبری و ولایت فقیه است.

امام جمعه تبریز سلامت نظام اسلامی را در گرو حرکت در مسیر ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: امروز اگر راه امام زنده است مرهون قاطعیت، روشنگری و درایت مقام معظم رهبری است.

مجتهدشبستری همچنین با اشاره به جریانات اخیر کشور سوریه ضمن محکوم کردن حرکت‌های مذبوحانه جریان فکری غرب و صهیونیست در منطقه تصریح کرد: به یاری خداوند و با بصیرت و پایداری ملت‌ها، نقشه‌های شیاطین در منطقه نقش برآب خواهد شد.

*به فکر مستمندان باشیم

وی همچنین با اشاره به فضائل ماه رجب گفت: در جامعه تورم و گرانی حاکم شده و فشار به اقشار کم‌درآمد می‌آورد از این رو به فکر مستمندان و مستضعفان بباید اشیم مه قطعاً در این ماه اجر احسان دو برابر است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید هدف نهایی از برگزاری مراسم اعتکاف اعتلای مسلمین و اسلام باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون دنیا در آستانه التهاب و بیداری اسلامی است و ملت‌های بسیاری در کشورهای منطقه از جمله مردم مظلوم بحرین به دعای مسلمین نیازمندند.

مجتهد‌شبستری با بیان اینکه اعتکاف، نوعی مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است، افزود: استکبار و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان است که برگزاری مراسمی مانند اعتکاف می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.


نوشته شده در   جمعه 12 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode