ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1391     |     کد : 36947

آذربایجان شرقی فردا تعطیل است

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی گفت: فردا دوم اردیبهشت ادارات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به دلیل پدیده گرد و خاک و قرار گرفتن هوای استان در حالت بحرانی تعطیل است.

ارمغان گرد و خاک برای آذربایجان شرقی
آذربایجان شرقی فردا تعطیل است
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی گفت: فردا دوم اردیبهشت ادارات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به دلیل پدیده گرد و خاک و قرار گرفتن هوای استان در حالت بحرانی تعطیل است.

خلیل ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این امر لحظاتی پیش در جلسه ستاد بحران استان گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط هوای تبریز به دلیل پدیده گرد و خاک که از شرایط بحرانی نیز گذشته است در این جلسه ستاد بحران تصمیم گرفته شد فردا دوم اردیبهشت تمام ادارات و سازمان دولتی فردا دوم اردیبهشت تعطلیل است.

ساعی اضافه کرد: فردا بانک‌ها و مراکز درمانی به ارائه خدمات خود ادامه خواهند داد و تعطیل نیستند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تمام مراکز دانشگاهی و مدارس به دلیل پدیده گرد و خاک تعطیل است اما دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان که فردا آزمون داشته باشند باید در جلسه و ساعت امتحان در مدارس خود حضور یابند.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی همچنین گفت: فردا فقط کارخانجاتی که دارای آلایندگی هستند تعطیل است.

گزارش فارس حاکی است، رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در تعدادی از شهرهای آذربایجان‌شرقی به دلیل وجود گرد و غبار، دید تا کمتر از 200 متر کاهش یافته است.

اشجعی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این پدیده طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تداوم داشته باشد و با نفوذ سامانه بارشی از غرب به استان و با افزایش سرعت وزش باد و بارش، شاهد کاهش شدت آلودگی هوا در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد بارندگی روز سه‌شنبه شدت بیشتری داشته باشد و در بعضی نواحی مستعد استان، احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی وجود گرد و غبار در هوای آذربایجان‌شرقی را پدیده‌ای فرامنطقه‌ای اعلام کرد و گفت: این گرد و غبار از کشورهایی همچون عراق وارد کشور شده است.

احمد کوشا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بیماران ریوی و قلبی عروقی و همچنین افراد مسن خواست به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در هوای شهر تبریز و برخی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی از تردد غیر ضروری در سطح این شهرها پرهیز کنند.

وی افزود: این ذرات معلق از طریق تنفس وارد بدن شده و موجب بروز برخی از آلرژی‌ها و بیماری‌های ریوی یا تشدید برخی از بیماری‌های انسدادی مانند آسم و برونشیت می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد: با تشدید آلودگی هوای کلانشهر تبریز و برخی شهرستان‌های استان ذرات معلق موجود در آن افزایش یافته و احتمالا می‌تواند عامل انتقال برخی از عفونت‌ها شود.

وی با بیان اینکه در شرایط آلودگی هوا نخستین افرادی که آسیب می‌بینند بیماران ریوی، سالمندان و نوزادان هستند، یادآور شد: آلودگی هوا در روزهای متمادی می‌تواند موجب بروز برخی آلرژی‌ها در افراد عادی شود.


نوشته شده در   دوشنبه 1 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode