ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 31 ارديبهشت 1391     |     کد : 36918

مظاهر هنر اسلامی باید در مرمت آثار تاریخی مشهود باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشهود بودن مظاهر هنر اسلامی در مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور به‌ویژه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشهود بودن مظاهر هنر اسلامی در مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور به‌ویژه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در دیدار مدیران و کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: تاریخچه هنر اسلامی این کشور باید برای توریست‌ها و جهانگردانی که از استان دیدن می‌کنند به خوبی تبیین شود.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری با تاکید بر اینکه پیشینه و گذشته این سرزمین باید برای مردم تمام کشورها مشخص باشد، افزود: این مظاهر هنر اسلامی باید به‌گونه‌ای در آثار تاریخی نشان داده شود، که غیر مسلمانان و بیگانگان، در ادعاهای واهی، قدمت ایران را به خود نسبت ندهند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت آثار تاریخی، گفت: سرعت عمل این سازمان در مرمت آثار تاریخی به‌ویژه مساجد آذربایجان‌شرقی قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز دیگر مانند گذشته نیست که اگر مناره یا گنبدی از مسجدی خراب می‌شد، همانطور به حال خود رها شود، بلکه اکنون شاهد هستیم که حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از فعال‌ترین و پویاترین حوزه‌های این استان و کشور شده است.

آیت‌الله مجتهدشبستری تصریح کرد: آثار و نشانه‌های به‌جا مانده از تاریخ و تمدن پر شکوه ایران و هنرهای معماری ارزشمند اسلامی باید به‌خوبی حفظ و برای استفاده و عبرت‌آموزی آیندگان و نسل‌های بعدی ضبط و نگهداری شود.


نوشته شده در   يکشنبه 31 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode