ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391     |     کد : 36711

تابستان شاد تلويزيون براي كودكان

: «كلاه قرمزي»، «عمو پورنگ»، «فيتيله‌اي‌ها»، «گل گندم»، «خانواده رايا»، «بوبو»، «دردونه‌ها»، «جمعه به جمعه»، «دختر من»، «استاد همه‌چي دون» و «دس دسي صداش مي‌ياد» از جمله برنامه‌هاي متنوع و جذابي است كه شبكه 2 سيما براي تابستان امسال آماده كرده است.

جام جم آنلاين: «كلاه قرمزي»، «عمو پورنگ»، «فيتيله‌اي‌ها»، «گل گندم»، «خانواده رايا»، «بوبو»، «دردونه‌ها»، «جمعه به جمعه»، «دختر من»، «استاد همه‌چي دون» و «دس دسي صداش مي‌ياد» از جمله برنامه‌هاي متنوع و جذابي است كه شبكه 2 سيما براي تابستان امسال آماده كرده است.
به گزارش جام‌جم، ايرج طهماسب و حميد جبلي براي اعياد تابستان امسال قسمت‌هاي جديدي از مجموعه كلاه قرمزي را توليد مي‌كنند.

همچنين سري جديد «عموپورنگ» براي پخش در تابستان در مرحله پيش‌توليد است. در سري جديد اين مجموعه، داستان عموپورنگ در يك آپارتمان اتفاق مي‌افتد و پنج شخصيت عروسكي به همراه عموپورنگ و اميرمحمد در موقعيت‌هاي طنز مختلف قرار مي‌گيرند. نويسندگي اين مجموعه برعهده عليرضا مسعودي است و كارگرداني آن را احمد عليپور برعهده دارد.

«فيتيله‌اي‌ها» نيز قرار است برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي پخش در ايام تابستان آماده كنند. محمد مسلمي، تهيه‌كننده اين برنامه با بيان اين خبر، گفت: همان‌طور كه در ايام نوروز يك برنامه توليدي را روي آنتن شبكه برديم، تصميم داريم كه از اين به بعد نيز برنامه‌هاي توليدي را در دستوركار خود قرار دهيم.

وي افزود: تصميم داريم اگر شرايط توليد فراهم شود به ادبيات كهن، مسائل كودكان در تغذيه، بهداشت فردي و اجتماعي و... بپردازيم. دين و اخلاق نيز بحث جديدي است كه به طور جدي به آن توجه خواهيم كرد.

مسلمي افزود: كار را بزودي آغاز مي‌كنيم و با اتكا به ادبيات كهن و قصه‌هاي ديني در قالب و دكور جديد و متنوع برنامه را تهيه خواهيم كرد. همچنين با حفظ بخش‌هاي مختلفي كه در سري‌هاي قبل بچه‌ها از آن استقبال كرده بودند، قصد داريم كاري را ارائه دهيم كه قابليت عرضه به كشورهاي ديگر را نيز داشته باشد تا مردم كشورهاي ديگر نيز با فرهنگ و آداب و رسوم كشور ما آشنا شوند.

از مزرعه تا نقاشي روزي شيشه

«گل گندم» را گيتي فرشفايي تهيه مي‌كند. داستان «گل گندم» در يك مزرعه روستايي رخ مي‌دهد. در اين مزرعه دو عروسك به نام‌هاي فيل تن‌پوش «جيمبالو» و پرنده‌اي به نام «پرپرك» حضور دارند كه همراه با اهالي آن روستا در هر قسمت با ماجرايي روبه‌رو مي‌شوند. در اين مزرعه، يك فروشنده، نانوا، مزرعه‌دار و آسيابان زندگي مي‌كنند كه از شخصيت‌هاي اصلي «گل گندم» هستند.

اين مجموعه در 90 قسمت 45دقيقه‌اي تهيه مي‌شود.استفاده بيش از حد كودكان از بازي‌هاي كامپيوتري، معضلي است كه خانواده‌ها بايد آن را جدي بگيرند و در همين رابطه شبكه 2 سيما با تهيه مجموعه‌اي داستاني اين معضل را به تصوير خواهد كشيد.

«خانواده رايا» به تهيه‌كنندگي افتخارالسادات سعيدي عنوان مجموعه‌اي است كه در آن به استفاده بيش از حد كودكان از بازي‌هاي كامپيوتري با حضور رايا كه يك شخصيت كامپيوتري است، مي‌پردازد.

رايا، شخصيتي كامپيوتري است كه در بازي‌ها زياد مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد. او از كامپيوتر بيرون مي‌آيد و با دختربچه بازيگوشي آشنا مي‌شود و...

«خانواده رايا» در 90 قسمت 10 دقيقه‌اي تهيه مي‌شود.

«بوبو» عنوان مجموعه‌اي است كه در آن كودكان نقاشي روي شيشه را فرامي‌گيرند. اين مجموعه در 50 قسمت سهدقيقه‌اي در گروه كودك و خردسال شبكه 2 سيما تهيه شده است.

كودكان در اين برنامه روي شيشه نقاشي مي‌كشند و در پايان نقاشي‌هايشان تبديل به انيميشن خواهد شد.حسن امامي تهيه‌كننده و كارگردان اين مجموعه است و سيدحسن سيدي‌پريشان كار تصويربرداري آن را برعهده دارد.

«دردونه‌ها» نيز عنوان مجموعه‌اي تلفيقي است كه در آن عروسك‌ها در مواجهه با دنياي واقعي قرار مي‌گيرند. هدف «دردونه‌ها» به گفته پرستو شاه‌محمدي، تهيه‌كننده اين برنامه تقويت مهارت‌هاي كودكان در برقراري راوبط اجتماعي و تاكيد بر اهميت نقش كتاب در زندگي است كه اين مفاهيم به صورت نمايشي به كودكان آموزش داده مي‌شود. «دردونه‌ها» در 90 قسمت 30 دقيقه‌اي از شبكه 2 سيما پخش مي‌شود.

پنج دقيقه وقت براي والدين

مجيد قناد، تهيه‌كننده و كارگردان برنامه «جمعه به جمعه» نيز براي ايام فراغت كودكان در فصل تابستان برنامه‌هاي متنوعي تهيه و تدارك ديده است.قناد، تهيه‌كننده «جمعه به جمعه» گفت: اين برنامه‌ها شامل سرگرمي، مسابقه حضوري، مسابقه تلفني، نمايش، اطلاعات عمومي و... خواهد بود و قصد داريم با اتمام امتحانات دانش‌آموزان، از تير ماه به صورت زنده هر هفته جمعه‌ها مهمان خانواده‌هاي ايراني باشيم. البته كارتون‌هاي شادي هم پخش خواهيم كرد.

وي ادامه داد: بخش جديد ديگري نيز داريم كه در آن پنج دقيقه به بزرگ‌ترها و والدين زمان مي‌دهيم تا به سوالات بچه‌ها پاسخ دهند.مجموعه «دختر من» نيز توسط سهيلا جدلي تهيه و در حال حاضر صداگذاري و دوبله قسمت‌هاي انيميشني اين مجموعه آغاز شده است.

استادي که همه چيز را مي‌داند

سهيلا جدلي، تهيه‌كننده مجموعه تلويزيوني «دختر من» درباره اين مجموعه به جام‌جم گفت: در حال حاضر تدوين «دختر من» تمام شده و مشغول صداگذاري و انجام كارهاي فني دوبله قسمت‌هاي انيميشن‌ كار هستيم.وي ادامه داد: به احتمال زياد اين مجموعه از اواسط خرداد سال جاري از شبكه2 پخش خواهد شد.

«استاد همه‌چي‌دون» يك برنامه سرگرمي آموزشي است كه توسط عروسك «استاد همه‌چي‌دون» و يك بازيگر به نام پيمان اجرا مي‌شود و در هر قسمت يك موضوع علمي مورد بحث قرار مي‌گيرد و به يك سوال خردسالان هم جواب داده مي‌شود. اين برنامه در 52 قسمت 10 دقيقه‌اي تهيه مي‌شود.

پيمان فاطمي در اين مجموعه نقش پيمان را بازي مي‌كند و محمد بحراني، صداپيشه استاد همه‌چي‌دون است. اين برنامه نيز تابستان روي آنتن شبكه 2 مي‌رود.

«دس‌دسي» نيز عنوان مجموعه‌اي است كه گروه كودك و خردسال شبكه 2 سيما در دست توليد دارد. 


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode