ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1391     |     کد : 36648

تبریز خواستگاه نخستین مدرسه نوین علوم و معارف اسلامی در ایران است

امام جمعه تبریز گفت: میرزا کاظم شبستری نخستین مدرسه علوم و معارف اسلامی کشور را در تبریز بنا کرد و این مدارس در تبریز سابقه دیرینه دارند.

 امام جمعه تبریز گفت: میرزا کاظم شبستری نخستین مدرسه علوم و معارف اسلامی کشور را در تبریز بنا کرد و این مدارس در تبریز سابقه دیرینه دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم افتتاح ساختمان دبیرستان پسرانه صدرای تبریز با بیان این مطلب ضمن قدر دانی از زحمات اداره کل تبلیغات اسلامی ، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گفت:وجود یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا برای تبریز خیلی کم است و این مدارس باید گسترش یابد.

وی افزود :مکان قبلی این مدرسه چندان مکان مناسبی نبود ولی ساختمان جدید این مدرسه بسیار زیبا و مناسب است که از تمامی مسئولین زحمت کش تقدیر وتشکر می نمایم .

نماینده ولی فقیه در تبریز اضافه کرد:مسئولان مدارس جمهوری اسلامی باید این دو عبارت تخصص وتعهد را یک جا جمع کنند اما متاسفانه آنطور که شاید و باید به مسئله پرورش پرداخته نمی شود ولی در جمهوری اسلامی باید آموزش وپرورش توام باشند .

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: خوشبختانه آموزش نسبت به زمان طاغوت فرق کرده است، اما وضعیت آموزش وپرورش ایده آل نیست یعنی فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه ها احتمالا رتبه خوبی از علم را به دست آورده اند ولی از نظر تربیتی پیشرفت چندانی نکرده ایم.

وی بیان کرد: یک مدرسه علوم ومعارف صدرا برای تبریز خیلی کم است یا مدارس باید متعدد شوند یا تعداد دانش آموزان زیاد شود، در تبریز باید یک مدرسه معارف اسلامی به تمام وکمال وجود داشته باشد که علم همراه با پرورش انجام دهند .

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی هم دراین مراسم گفت: در عرض هفت ماه با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان مدرسه از حالت فرسوده به ساختمان جدید و کاملا مجهز تبدیل شد.

آذرنژاد افزود: در هیچ استانی کمیته اولویت بندی مدارس خطر آفرین وجود ندارد ولی در این استان این کمیته تشکیل شده است .


نوشته شده در   دوشنبه 25 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode