ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 فروردين 1391     |     کد : 35050

استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي نشر حقيقت اسلام ضروري است

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي نشر حقيقت اسلام را امري ضروري برشمرد.

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي نشر حقيقت اسلام را امري ضروري برشمرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي در جلسه مديران شهرستاني ادارات تبليغات اسلامي استان که در محل آن اداره کل برگزار شد با بيان اين مطلب اظهار داشت: دستگاه هاي فرهنگي در سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ايراني وظيفه خطيري دارند که بخشي از آن بر دوش اين اداره کل سنگيني مي کند.

وي افزود: دستيابي به پيشرفت صنعتي براي كشورمان در مقايسه با غرب شايد زمان طولاني اي بطلبد اما آنچه هدف انقلاب اسلامي است توام كردن اين امر با فرهنگ غني اسلامي است.رابطه فرهنگ و توسعه نيز يک رابطه مستقيم است و براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز بايد الگوهاي بومي مورد توجه قرار گيرد.

مديرکل تبليغات اسلامي استان در ادامه گفت: تبيين انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) که جزء برنامه هاي پنج ساله توسعه است و رو به سوي جهاني شدن نهاده است بايد در بين نوجوانان و جوانان به ويژه دانش آموزان مورد اهتمام جدي قرار گيرد و در اين بين نبايد از نهضت احکام آموزي غفلت شود.

عظيمي با تاکيد بر اينکه نهضت احکام آموزي بايد با جديت و دقت بيشتري ادامه يابد گفت: اين حرکت ابعاد مختلفي دارد که مي تواند نهضت هاي مسکن سازي و کشاورزي دولت را نيز شامل شده و با خط دهي الهي به سازوکارهاي موجود، فضايي معنوي به جريانات اقتصادي کشور ببخشد.

وي افزود: داشتن يک اقتصاد فرهنگي بسيار تاثيرگذارتر از يک فرهنگ اقتصادي است چرا که با چنين ابزاري مي توان از مرزها گذشت و ارزش هاي بومي خود را در کنار کالاهاي توليد داخل صادر کرد ، از اين رو فرهنگ و فرهنگسازي قبل از هر اقدامي بايد مورد توجه باشد.

عظيمي همچنين تصريح کرد: از عمده فعاليت هايي که بايد از سوي ادارات تبليغات اسلامي در سال جاري مورد توجه قرار گيرد اجراي دوره هاي تفسير قرآن و نهج البلاغه و کلاس هاي اخلاق است تا روح قرآن و خاندان عصمت و طهارت در جامعه جاري شود.

وي با اشاره به اينکه اخلاق اسلامي اساس فرهنگ اسلامي است گفت: متاسفانه برخي رفتارهاي ناشايست از سوي برخي جريانات سياسي در تهمت و افترا بستن به ديگران مشاهده مي شود که بدليل تاثيرگذاري مستقيم اين اعمال ناشايست بر روح جامعه بايد با چنين رفتارهايي برخورد و اخلاق حسنه اسلامي در جامعه ترويج شود.

مديرکل تبليغات اسلامي استان پيشرو بودن در فضاي مجازي را به عنوان يکي از خواستها و دغدغه هاي رياست سازمان مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بايد سربازان سايبري آموزش و تربيت داده شوند و آذربايجان شرقي مي تواند در اين امر پيشرو باشد.

عظيمي استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي نشر حقيقت اسلام را امري ضروري برشمرد و تاکيد کرد: هدف اصلي ما اعتلاي نام اسلام در جهان است که البته اين امر نيازمند پرداخت هزينه و تحمل فشار است.

وي با تاکيد بر رصد مسائل فرهنگي از سوي مسئولان ادارات تبليغات اسلامي استان گفت: تهديدها بايد شناسايي و توليدات فرهنگي براي مقابله با اين تهديدات آماده شود.


نوشته شده در   يکشنبه 20 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode