ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 فروردين 1391     |     کد : 34739

نقش پرفروغ رسانه ملي در ايام نوروز

ظهور تعطيلات نسبتا طولاني و دغدغه چگونگي پرشدن اوقات فراغت، دو مقوله اي است كه گويي همواره با يكديگر گره خورده اند.

در گفت و گو با فعالان فرهنگي و اجتماعي تاکيد شد:
نقش پرفروغ رسانه ملي در ايام نوروز
جام جم آنلاين: ظهور تعطيلات نسبتا طولاني و دغدغه چگونگي پرشدن اوقات فراغت، دو مقوله اي است كه گويي همواره با يكديگر گره خورده اند. براي رفع اين دغدغه در ايام تعطيلات نوروز، رسانه ملي تلاش كرد تا با پخش برنامه هايي شاد و مهيج، اوقات مفرحي را براي شهروندان ايراني، خلق كند.شماری از كارشناسان فرهنگي و مسوولان كشور در گفت و گو با «جام جم آنلاين»عملكرد رسانه ملي در ايام نوروز را مناسب و شايسته تقدير، ارزيابي كردند.
نقش شبكه هاي ديجيتالي بر جذب مخاطبان نوروزي

حسن بيادي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار «جام جم آنلاين»، با اشاره به نقش سازنده رسانه ملي در ايام تعطيلات نوروز، اظهار داشت: نقش رسانه ملي در غني سازي اوقات فراغت شهروندان، فرهنگ سازي و آموزش شهروندي در ايام تعطيلات عيد، بسيار خوب بود.

بيادي در ادامه با بيان اين كه من يكي از طرفداران افزايش شبكه هاي تلويزيوني در كشور هستم، عنوان كرد: گسترش شبكه هاي ديجيتالي در سازمان صدا و سيما، كار خيلي بزرگي بود كه در جذب مخاطبان در ايام نوروز، نقش بسيار پررنگي داشت.

وي افزود: در ايام تعطيلات نوروز، برخي از فيلم هاي سينمايي مثل "ملك سليمان" و همچنين بعضي ازسريال هاي تلويزيوني مثل "چك برگشتي" را در تلويزيون مشاهده كردم كه برنامه هاي خوبي بودند و به نظرم صدا و سيما در اين حوزه ها، موفق عمل كرده است.

"پخش فيلم هاي مستند نيز از ديگر برنامه هاي مفيد صدا و سيما در تعطيلات عيد بود كه فكر مي كنم مجموع اين فعاليت هاي صدا و سيما در ايام نوروز، مفيد و مثمر ثمر واقع شد."

تاثير برنامه هاي رسانه ملي در كاهش خطرات جاده اي

محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز در گفت و گو با خبرنگار ما، از نقش پررنگ صدا وسيما در كاهش خطرات جاده اي در ايام نوروز تقدير كرد و گفت: در ايام نوروز، صداوسيما با سازمان امداد و نجات، همكاري بسيار تنگاتنگي داشتند كه ما به همين خاطر از همه مسوولان و دست اندركاران رسانه ملي، تشكر و قدرداني مي كنيم.

وي ادامه داد: در ايام عيد شاهد بوديم كه شبكه هاي مختلف صدا و سيما، همكاري مستمري با پليس راه، پليس ترافيك و سازمان هواشناسي داشتند؛ به گونه اي كه به دليل تاثير برنامه هاي رسانه ملي، مردم از برنامه هاي امداد و نجات و همچنين فعاليت هاي پليس كشور ، بيشتر آگاه شدند.

"معتقدم كه صدا و سيما به دليل انعكاس وسيع اخبار ترافيكي و ساخت برنامه هايي در جهت فرهنگ سازي براي انجام رانندگي صحيح، نقش بي بديلي در ايمن سازي جاده ها بازي كرد كه حقيقتا اين اقدامات صدا و سيما سبب شد كه امسال از حجم حوادث خطرناك جاده اي، بسيار كاسته شود."

توصيه به پاسداشت طبيعت در لحظه تحويل سال

دكتر امير حسين وليان، دبير جمعيت ديده بان طبيعت نيز در گفت و گو با «جام جم آنلاين» به ويژه برنامه شبكه چهارم سيما در لحظه تحويل سال پرداخت و گفت: برايم جالب بود كه دقيقا در لحظه تحويل سال، شبكه چهارم سيما، برنامه اي با محوريت پاسداشت طبيعت و لزوم حمايت از محيط زيست را پخش كرد.

"چنين حركتي در لحظه آغازين سال، بسيار بديع و نو بود. در اين برنامه نوروزي، به لزوم آلوده نكردن محيط زيست و حفظ طبيعت خدادادي در ايام تعطيلات نوروز اشاره شد كه در نوع خود بسيار اتفاق بي سابقه اي بود."

وي در پايان اظهار داشت: اميدوارم كه صداوسيما در كليه ايام سال و با ساخت برنامه هاي آموزشي بيشتر، در راستاي حفظ و حراست از محيط زيست كشور، گام هاي بيشتري بردارد.

صداوسيما در ايام نوروز، سرگرمي سالمي فراهم كرد

در همين زمينه، جلال فياضي، كارشناس رسانه هم در گفت و گو با خبرنگار ما، از تاثير مثبت رسانه ملي در ايام نوروز سخن راند و در اين خصوص عنوان كرد: گمان مي كنم كه صداوسيما، چند سالي هست كه با برنامه ريزي گسترده تر، تلاش مي كند تا اوقات فراغت مردم را به نحو مطلوب تري، پر كند.

وي خاطر نشان كرد: تعداد كثير برنامه هاي تلويزيوني در ايام نوروز به گونه اي بود كه صداوسيما هم براي افرادي كه در سفر بودند و هم براي افرادي كه در شهر خود اقامت داشتند، سرگرمي بسيار سالمي فراهم كرد.

مديرمسوول روزنامه شهرآرا و رئيس هيئت مطبوعات استان خراسان رضوي، در ادامه به تاثير برنامه هاي صداوسيما در معرفي جاذبه هاي گردشگري كشور پرداخت و گفت: با تمركز بر برنامه هاي تلويزيوني و راديويي كه در ايام نوروز پخش شد، مي توانم بگويم كه صداوسيما در معرفي جاذبه هاي گردشگري، برنامه هاي نسبتا خوبي توليد كرد.

وی در پايان با بيان اين كه صداوسيما بايد در نقد مسايل گردشگري هم وارد شود، پيشنهاد كرد: صداوسيما در ايام نوروز، علاوه بر آن كه بايد جاذبه هاي گردشگري شهرهاي ايران را به مخاطبان معرفي كند، بايد به رسالت دوم خود نيز توجه ويژه داشته باشد و در راستاي نقد موانع و چالش هاي صنعت گردشگري كشور هم به طور گسترده تري وارد عمل شود.

امين جلالوند – خبرنگار جام جم آنلاين


نوشته شده در   يکشنبه 13 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode