ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 فروردين 1391     |     کد : 34703

امام جمعه موقت تبریز:بی‌توجهی به کار و تولید سرآغاز وابستگی‌هاست

امام جمعه موقت تبریز گفت: اگر به کار و تولید در جامعه بی‌توجهی شود سرآغاز وابستگی‌ها در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

 امام جمعه موقت تبریز گفت: اگر به کار و تولید در جامعه بی‌توجهی شود سرآغاز وابستگی‌ها در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، این روز را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای با مشارکت 99.8 درصدی در سال 58 دنیا را مبهوت کرد و رای مثبت به جمهوری اسلامی نشانگر اوج اسلام‌خواهی ملت بود.

وی تصریح کرد: در اصل اول قانون اساسی که در 24 آبان 58 با اکثریت دو سوم مجموع نمایندگان بازنگری و تصویب شد، حکومت ایران، جمهوری اسلامی ذکر شده که به تایید ملت هم رسید و از این رو به هیچ‌ وجه روا نیست عده‌ای جاهل یا مغرض بحث از جمهوری ایرانی کنند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام راحل تاکید داشتند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش، چرا که ایشان با آن جایگاه که رهبری نظام و انقلاب را بر عهده داشتند به خواست مردم احترام گذاشته و حکومت ایران را جمهوری اسلامی نامیدند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری هم در بیانات خود تاکید داشت که جمهوری یعنی مردمی و اسلامی یعنی محتوای حکومت که نشانگر اعتقادات دینی ملت ایران بود.

حاجی‌زاده در ادامه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به حق رهبری نظام با درایت همیشگی خود این بار نیز با تعیین شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به اهمیت کار، تولید و اقتصاد اشاره فرمودند چراکه اعتقاد داشته و دارند اگر به کار و تولید در جامعه بی‌توجهی شود سرآغاز وابستگی‌ها در تمام زمینه‌ها خواهد بود و از این رو امسال باید دولتمردان با تحقق منویات سکاندار کشتی انقلاب، نظام را به سوی پیشرفت و استقلال بیش از پیش سوق دهند.

وی گفت: انقلاب ایران بی‌شک تحولات عظیم در جهان ایجاد کرده است و جایگاه کشور نشانگر تاثیرات آن در تصمیم‌گیری‌های مهم دنیاست.

مواضع مقتدرانه ایران استکبار را به غلط کردن انداخته است

حاجی‌زاده افزود: زمانیکه ایران اسلامی در هفته‌های گذشته سخن از قطع نفت به روی اروپا زد، همه شاهد بودیم که این تصمیم چه تاثیراتی بر اروپا گذاشت و همین امر سبب شد استعمارگران از یاوه‌سرایی‌های خود پیشمان شده و عقب‌نشینی کنند.

وی تصریح کرد: این عقب‌نشینی آشکار استکبار و ایادی آن بی‌تردید به معنی غلط کردن و اشتباه کردن بود که توانست جایگاه ایران را بار دیگر در جهان ترقی ببخشد.

امام جمعه موقت تبریز، به بحث وابستگی شیوخ منطقه به استعمارگران اشاره کرد و افزود: اگر نبود این در باغ سبز نشان شیوخ منطقه، آمریکا و ایادی آن به هیچ‌وجه نمی‌توانستند به حضور خود در منطقه عینیت بخشیده و به آن تدوام دهند.

وی افزود: زمان آن رسیده که حاکمان ظالم و بی‌هویت منطقه برای حفظ اسلام و جایگاه منطقه به خود آمده و در به روی دشمنان ببندند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن 13 فروردین ماه و روز طبیعت گفت: روز طبیعت روز شکرگزاری از خداوند است زیرا در طبیعت زیبایی، پاکی، لطافت، شادی و زندگی وجود دارد.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) به بیان برخی خصوصیات اخلاقی ایشان پرداخت، همچنین با تبریک روز پرستار و تشریح اهمیت فعالیت پرستاران در بهبود شرایط جسمی و روحی بیماران، از اهمیت جایگاه آنان در نظام پزشکی سخن گفت.


نوشته شده در   جمعه 11 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode