ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 فروردين 1391     |     کد : 34626

سرانه فضای سبز تبریز به 15 متر مربع می‌رسد

شهردار تبریز تلاش برای دستیابی به سرانه 15 متر مربع در سال 91 را هدف اصلی شهرداری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق طرح‌های در دست اجرا این هدف محقق شود.

 
شهردار تبریز تلاش برای دستیابی به سرانه 15 متر مربع در سال 91 را هدف اصلی شهرداری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق طرح‌های در دست اجرا این هدف محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با تأکید بر این که شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته گام‌های بلندی را در راستای تحقق اهداف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری برداشته است، ضمن دعوت از عموم شهروندان برای کاشت درخت و ترویج فرهنگ نگهداری از فضای سبز اظهار امیدواری کرد، با فرهنگ‌سازی در این حوزه زمینه برای مشارکت و حضور جدی شهروندان در امر درختکاری در فضاهای خالی شهر و نیز توسعه فضای سبز فراهم شود.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به نقش و تأثیر توسعه فضای سبز در کاهش آلاینده‌های محیط شهری افزود: در راستای اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بسترهای لازم برای کاهش و بهبود وضعیت ترافیک و نیز کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا فراهم شود و در این راستا ایجاد و توسعه خطوط دوچرخه در نقاط مختلف شهر و در کنار آن ترغیب شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک در کنار تلاش برای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد و این مهم از امسال با افزایش خطوط دوچرخه شهری به چهار خط با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری برای جبران و رفع مشکل کمبود و فقر فضای سبز تبریز طی چهار سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده تا با اجرای آنها نسبت به احیای باغ شهر تبریز اقدام کند و خوشبختانه طی این مدت نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را در بخش فضای سبز شهری شاهد بوده‌ایم.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به برخی اقدامات زیربنایی شهرداری در بخش توسعه فضای سبز طی سال‌های اخیر گفت: تلاش برای اجرای سریع و با برنامه طرح جنگلکاری ارتفاعات عون بن علی، اجرای پارک کوهستان، طرح توسعه چهار برابری پارک ایل گلی، پارک بزرگ تبریز، توسعه پارک‌ها و بوستان‌های محلی، تملک باغات لاله، چایکنار، رواسان و نیز اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت و نهال در فضاهای خالی شهر از مهم‌ترین و اثر بخش‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز طی سال های گذشته بوده و از این راه توانسته است سرانه فضای سبز تبریز را از 8 متر در سال 84 به 13 متر در حال حاضر افزایش دهد.

نوین در عین حال تلاش برای دستیابی به سرانه 15 متر مربع در سال 91 را هدف اصلی شهرداری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق طرح های در دست اجرا این هدف محقق شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode