ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 فروردين 1391     |     کد : 34523

استقبال فوق‌العاده از صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه‌های نوروزی

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از استقبال فوق‌العاده از صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های نوروزی خبر داد.

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خبر داد
استقبال فوق‌العاده از صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه‌های نوروزی
رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از استقبال فوق‌العاده از صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: زیبایی، تنوع، کاربری و قیمت مناسب صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی در غرفه‌های ویژه نمایشگاه‌های نوروزی در سراسر استان با استقبال فوق العاده گردشگران نوروزی، هم استانی‌ها و میهمانانشان از سراسر کشور و خارج از کشور شده است.

وی افزود: برای غنی سازی اوقات گردشگران و برای بهره‌مندی هموطنان و گردشگران، هم استانی‌ها و میهمانانشان از سراسر کشور نمایشگاه‌ها و بازارچه‌هاو غرفه‌های متعدد عرضه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات در نقاط مختلف استان برپا شد که در چهار روز اول تعطیلات نوروزی با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان، این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها در شهرهای تبریز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر و جلفا و برخی پایانه‌های مسافربری، هتل‌ها و ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه، روستاهای هدف گردشگری همانند کندوان و اشتبین میزبان گردشگران نوروزی بودند.

محمدی ادامه داد: در قالب این نمایشگاه‌ها، علاوه بر ارائه نمونه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل استان، آداب و رسوم و آیین‌های نوروزی مردم استان نیز معرفی شد و این امر با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: انواع هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان شرقی در بیش از 180 غرفه و با مشارکت بیش از 200 هنرمند از رشته‌های مختلف برای آشنایی و انتخاب گردشگران آماده شده بود تا گردشگران نوروزی با خاطره ای خوش آذربایجان شرقی را ترک کنند.

محمدی در خصوص چگونگی این نمایشگاه‌ها گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین‌های نوروزی و سوغات در تمام شهرهای استان، با هنرهایی از جمله حکاکی نقره، منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه‌گری، نقاشی روی سفال، سبد بافی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی فلزات، چرم و کفش، قالی‌های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس‌های محلی آذربایجان آشنا شدند.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از این نمایشگاه‌ها به عرضه سوغاتی‌های متنوع و خوشمزه منطقه اختصاص یافته بود تا گردشگران بتوانند آنها را به عنوان تحفه سفر نوروزی خود به آذربایجان‌شرقی تهیه کنند که این امر با استقبال خوبی مواجه شد.

محمدی عنوان کرد: آمار فروش بیش از 600 میلیون ریال تاکنون از غرفه های مذکور به دبیرخانه ستاد گزارش شده است که پیش بینی می شود با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی به استان این فروش از روند صعودی قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد روند آشنایی و علاقمندی هموطنان با میراث گرانبهای هنرهای سنتی جای جای کشور، همچنان حالت صعودی داشته باشد و این دست ساخته‌های زیبا، زینت بخش زندگی همه باشد.


نوشته شده در   شنبه 5 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode