ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 فروردين 1391     |     کد : 34406

بهار آذربایجان شرقی چهار فصل است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تنوع آب و هوایی مناطق و شهرستان‌های مختلف، این استان را تبدیل به منطقه‌ای با طبیعت و هوای چهار فصل کرده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تنوع آب و هوایی مناطق و شهرستان‌های مختلف، این استان را تبدیل به منطقه‌ای با طبیعت و هوای چهار فصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی در حاشیه مراسم استقبال از مسافران نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تفاوت دمایی شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان گاهی حتی به بیشتر از 13 درجه می‌رسد که آذربایجان شرقی را به مقصدی برای انواع گردشگری در کشور تبدیل کرده است.

محمدی تصریح کرد: وجود جنگل‌ها و پوشش‌های گیاهی متنوع، مناطق و دامنه‌های برف‌گیر و همچنین پیست اسکی، چشمه‌های آب گرم و مناطق معتدل با رطوبت مطلوب، طبیعت و آب و هوای آذربایجان‌شرقی را برای تمام سلیقه‌های مناسب و خوشایند کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگران نوروزی می‌توانند علاوه بر بازدید از یک هزار و 800 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده این استان و دو اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی، از امکانات طبیعی و خدادادی مانند لجن درمانی سواحل دریاچه ارومیه، پارک‌های طبیعی، ورزش‌های کوهستانی، آبی و زمستانی، دریاچه‌های متعدد و چشم اندازهای بی‌بدیل طبیعی استفاده کنند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان جاذبه‌های گردشگری را محدود به آثار تاریخی و طبیعی ندانست و گفت: تولیدات غذایی و خوراکی و تنوع غذاهای محلی و فراورده های مختلف دامی و گیاهی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می‌روند.

محمدی تصریح کرد: کباب سنتی بناب، نان سنتی اسکو، سیب زنوز مرند، زردآلوی کشک‌سرای، عسل و کره سراب، گردوی کلیبر، صابون سنتی مراغه و انواع حلوا و شیرینی‌های سنتی آن، لپه آذرشهر و دوشاب و خشکبار اسکو برخی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین سوغات‌های خوراکی آذربایجان‌شرقی هستند.

وی همچنین یادآور شد: برخی از صنایع دستی آذربایجان شرقی مانند ورنی اهر و کلیبر، نقره کوبی، حکاکی و قلم زنی روی نقره، چاپ کلاقه ای، ممقان دوزی، کوزه گری، صنایع دستی چرم و تولید لباس‌های محلی و سنتی شهرت جهانی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: آذربایجان شرقی سرزمینی سرشار از شگفتی هاست که نوروز و بهار آن با توجه به مراسم و آیین‌های ویژه محلی، از زیبایی‌های ویژه و منحصر بفردی برخوردار است.

محمدی اظهار امیدواری کرد، با فراهم ساختن امکانات رفاهی و اقامتی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها در این استان، امیدواریم سفری به یاد ماندنی برای گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در نوروز سال 91 رقم زده شود.


نوشته شده در   سه شنبه 1 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode