ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 اسفند 1390     |     کد : 34276

كلاه قرمزي كودك 20 ساله

سال 71 بود كه عروسكي به نام «كلاه قرمزي» در تلويزيون ظهور كرد. عروسكي كه بلوزي سفيد با راه‌هاي آبي‌رنگ بر تن داشت و بخشي از موهاي مشكي‌اش را در زير كلاهي قرمز پنهان كرده بود.

جام جم آنلاين: سال 71 بود كه عروسكي به نام «كلاه قرمزي» در تلويزيون ظهور كرد. عروسكي كه بلوزي سفيد با راه‌هاي آبي‌رنگ بر تن داشت و بخشي از موهاي مشكي‌اش را در زير كلاهي قرمز پنهان كرده بود.

با اين‌كه عروسك بود اما چشمان سياهش در ميان صورت پنبه‌‌ايش مي‌درخشيد.

وقتي اين عروسك شروع به صحبت مي‌كرد با شيرين‌زباني‌هايش همه را مسحور خود مي‌كرد.

«كلاه قرمزي» به شهرت رسيد به شدت ماجراجو بود و اتفاقاتي را رقم مي‌زد كه از هر پسر بچه بازيگوش مي‌توان توقع داشت.

تنها كسي كه مي‌توانست او را كنترل كند، آقاي مجري بود. كلاه قرمزي و آقاي مجري خيلي زود به شخصيت‌هايي دوست‌داشتني تبديل شدند.

محمدمهدي دادگو، اولين تهيه‌كننده‌اي بود كه هوشمندي به خرج داد و از شهرت كلاه‌قرمزي و آقاي مجري استفاده كرد و در سال 73 با توليد فيلم «كلاه قرمزي و پسرخاله» يكي از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينماي ايران را توليد كرد.

بعد از اكران اين فيلم بود كه عروسك كلاه قرمزي هم به بازار آمد و مهمان بيشتر خانه‌ها شد. از سال 71 تاكنون، كلاه قرمزي، پسرخاله و آقاي مجري به شخصيت‌هاي محبوب بين بزرگسالان و كودكان تبديل شده‌اند.

ايرج طهماسب از اول دهه 70 تا به امروز به عنوان آقاي مجري بين مردم معروف شده و همه مي‌دانند كه شيرين زباني‌هاي كلاه قرمزي و پسرخاله حاصل خلاقيت و زحمات او و حميد جبلي است.

طهماسب و جبلي 20 سال است كه با جان دادن به عروسك‌هاي كلاه قرمزي و پسرخاله، با آنها زندگي كرده‌اند و با آوردن آنها به سينما و تلويزيون باعث شده‌اند ساعاتي از روز و شب مردم توام با شادي و لبخند شود.

اين دو نفر، با بسط زندگي كلاه قرمزي، در اطراف او شخصيت‌هاي زنده و عروسكي زيادي را شكل داده‌اند كه همه اين شخصيت‌ها به عنوان شخصيت‌هاي دوست داشتني در ذهن مردم مانده‌اند؛ عروسك‌هايي مانند سروناز، پسر عمه‌زا، مهمان دور، بَع بَعي و...

نوروز 90 كلاه قرمزي و دوستانش به شبكه 2 آمدند و بعد از نوروز در نظرسنجي‌ها مشخص شد كه آنها هنوز هم از لحاظ محبوبيت در صدر هستند.

اين شب‌ها شبكه 2 سيما برنامه نوروزي كلاه قرمزي را بازپخش مي‌كند. مخاطبان زيادي اين برنامه را براي بار دوم تماشا مي‌كنند و لذت مي‌برند.

نوروز 91، كلاه قرمزي 20 ساله باز هم به شبكه 2 مي‌آيد تا ثابت كند كه گذر زمان اگر توام با خلاقيت باشد به جاي فراموشي باعث محبوبيت بيشتر شخصيت‌ها مي‌شود.

حتي اگر اين شخصيت يك عروسك باشد كه بعد از اولين اكران سينمايي به موزه سينما هم راه يافت و به عنوان يكي از افتخارات سينماي ايران به ثبت رسيد.افتخاري كه ريشه‌اش در تلويزيون است.

كلاه قرمزي و پسرخاله 20 ساله شده‌اند اما همچنان كودك هستند و اين نشان مي‌دهد كه كودك درون ايرج طهماسب و حميد جبلي كه خالقان اين عروسك‌هاي نمايشي هستند هنوز شاد و سرحال است و قرار است بازيگوشي‌هاي دوست‌داشتني خود را ادامه دهد.

طاهره آشياني - گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   جمعه 26 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode