جام جم آنلاين: فرمان تلسكوپی، چراغهای زنون جلو، صندلی گرمكنهای جلو، سیستم ورود و خروج اتوماتیك، صفحه مانیتور لمسی 7اینچی، درگاه اتصال USB، محل اتصال آیپاد، اسپویلر عقب (باله عقب) و كفپوش مخصوص صندوق عقب برخی از آپشنهای در نظر گرفته شده برای این خودرو هستند.
چند سال پیش كارخانه نیسان آخرین نسل ماكسیما را وارد بازار كرد. خودرویی كاملا جدید برای سال 87 و پس از آن، این خودرو تغییرات دیگری را تجربه نكرد.
این اواخر هم بیشتر توجهها معطوف به نیسان التیما شده بود. اكنون علاقهمندان به برند ماكسیما خوشحالند كه در سال جديد دوباره این ماشین را با ظرافتهای زیركانه در طراحی بدنه و تزئینات داخلی خوب در اختیار خواهند داشت.
سدان چهار در اسپورت كه هر رانندهاي عاشق رانندگي با آن خواهد شد و برای مسافران راحتی بسیاری به ارمغان خواهد آورد.
موتور اين خودرو از موتورهای افسانهای V6 سری VQ شركت نیسان انتخاب شده تا شما را در هر بار فشار دادن پدال گاز متعجب كند.
خوشدستی ماشین و شاسی مناسب از دیگر عواملی است كه باعث میشود راننده كیفیت سواری خوب و روانی را در گذر از پیچها و موانع تجربه كند.
هنگام روشن كردن اتومبیل غرش نرم و ملايم موتور V6 آن به شما نويد يك رانندگي سريع و قدرتمند را ميدهد، اما سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT) به نوعی نقطهضعف ماكسیماي جديد محسوب میشود.
چنانچه در این خودرو از سیستم انتقال قدرت دوال كلاچ (سیستم انتقال قدرت دو كلاچه یا انتقال قدرت شبه اتوماتیك) استفاده میشد شاهد ارتقاي حركتی مناسبتری در خودرو بودیم.
البته در نقطه مقابل بعضی متخصصان معتقدند به كارگیری این سیستم انتقال قدرت در سدان 4 در ماكسیما كاملا بجا و مناسب است. فضای داخلی خودرو راحت و دوستداشتنی است، اما جانمایی بعضی سوئیچها مناسب نبوده و دسترسي به آنها سخت است.
به عنوان مثال سوئیچهای نشانگر وضعیت آب و هوا و سوئیچ كنترل گرمای صندلی كه در مقابل دستهدنده و زیر رادیو قرار دارند بدجوري توي ذوق ميزنند.
از نظر بعضی منتقدان، قیمت 80 ميليون توماني در نظر گرفته شده برای این ماشین زیاد بوده و با این مبلغ میتوان سدانهای اسپورت بهتری را در فهرست خرید قرار داد. از نگاه این منتقدان برای این خودرو قيمتي معادل 60 ميليون تومان معقول و منطقی به نظر میرسد.
طراحی چشمنواز بدنه كه تداعیگر شكل ساعت شنی است نشان از طراحی جسورانه ژاپنیهاست. نیروی پیشرانه ماكسیما 2012 توسط موتور 5/3 لیتری DOHC V6 با قدرتی معادل 290 اسب بخار در دور موتور 6400 دور بردقیقه تامین میشود.
فرمان تلسكوپی، چراغهای زنون جلو، صندلی گرمكنهای جلو، سیستم ورود و خروج اتوماتیك، صفحه مانیتور لمسی 7 اینچی، درگاه اتصال USB، محل اتصال آیپاد، اسپویلر عقب (باله عقب) و كفپوش مخصوص صندوق عقب برخی از آپشنهای در نظر گرفته شده برای این خودرو هستند.
در مقام مقایسه با هوندا آكورد، تویوتا كمری و كرایسلر200 تجربه رانندگی با ماكسيما 2012 پویاتر و اسپورتتر است.
بزرگترین مشكل ماكسیما 2012 این است كه با توجه به قیمت بالا سدان بودن اين خودرو، رقباي بسیار خوب و سرسختی دارد. به عنوان مثال فورد تائوروس SHO تقريبا با همان قیمت، جادارتر و سرگرمكنندهتر است.
تویوتا آوالون هم جادار و هیجانانگیز و محبوب است. همچنین با پرداخت چند ميليوني میتوانید سوار یك آئودی A6 شوید.
سايت autoweek - مترجم: آتنا حسنآبادی