ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 اسفند 1390     |     کد : 34016

فیتانا مانع بروز بیماری‌ها‌ی‌‌ قلبی و عروقی است

دانشیار گروه علوم تشریحی و عضو مرکز تحقیقات عناب و زرشک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف منظم ترکیب گیاهی فیتانا می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

دانشیار گروه علوم تشریحی و عضو مرکز تحقیقات عناب و زرشک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف منظم ترکیب گیاهی فیتانا می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مهدی حسن‌زاده طاهری در همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند با ارائه مقاله‌ای با عنوان بیان اثرات ترکیب گیاهی فیتانا بر پروفایل چربی‌های خون گفت: هیپر لیپیدمی از اساسی‌ترین عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و از معضلات شایع جوامع امروزی است که نقش اساسی آن در پاتوژنز آترواسکلروز به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: در زمینه درمان این بیماری، عوارض جانبی داروهای شیمیایی موجود نظیر ناراحتی‌های گوارشی، ضعف و دردهای عضلانی موجب شده است تا گرایش به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان آن افزایش یابد.

دانشیار گروه علوم تشریحی و عضو مرکز تحقیقات عناب و زرشک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: ترکیبی از چند داروی گیاهی با نام تجارتی فیتانا از محصولات شرکت نوش داروی توسن سلامت، اثرات احتمالی سودمندی بر کاهش لیپیدهای خون داشته باشد.

حسن‌زاده طاهری به تحقیق انجام شده با همکاری پزشکان بیرجند اشاره کرد و گفت: مطالعه‌ای با هدف تعیین اثر عصاره‌های آبی و الکلی ترکیب گیاهی فیتانا بر پروفایل چربی‌های خون طراحی و اجرا شد.

وی افزود: در این پژوهش از 32 سر رت نژاد ویستار استفاده شد و رت‌ها به طور تصادفی در چهار گروه، سه گروه آزمایش و یک گروه کنترل دسته‌بندی شدند.

دانشیار گروه علوم تشریحی و عضو مرکز تحقیقات عناب و زرشک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در پایان آزمایش رت‌ها پس از بیهوشی عمیق با اتر خون‌گیری شدند و میزان چربی‌های خون آنها شامل‌تری گلیسرید (TG)، کلسترول تام (TCL، LDL و HDL) با کی‌ات‌های آزمایشگاهی مشخص و نتایج تجزیه و تحلیل شد.

حسن‌زاده طاهری تصریح کرد: نتیجه‌ نشان داد مصرف خوراکی ترکیب گیاهی فیتانا می‌تواند در کاهش ‌تری‌گلیسرید خون نقش موثری داشته باشد و از طرفی نظر به اینکه تری‌گلیسرید چربی اصلی بافت‌های ذخیره چربی در بدن است، مصرف این دارو می‌تواند در کاهش این چربی‌ها و به تبع آن کاهش وزن بدن و ایجاد لاغری نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: مصرف منظم ترکیب گیاهی فیتانا می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

این پژوهش با همکاری محمد مهدی حسن‌زاده طاهری، محمد حسن‌پورفرد، مریم ولوی، نجمه احمدی، عالیه ابوالقاسمی از دانشیاران گروه علوم تشریحی و عضو مرکز تحقیقات عناب و زرشک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده است.


نوشته شده در   شنبه 20 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode