ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 اسفند 1390     |     کد : 33878

مساجد و اماکن زیارتی آذربایجان‌شرقی آرامش بهاری را برای زائران ارمغان می‌آورند

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: با دایر بودن مساجد و اماکن متبرکه آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز، مساجد و مکان‌های زیارتی این استان آرامش بهاری را برای زائران به ارمغان می‌آورند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: با دایر بودن مساجد و اماکن متبرکه آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز، مساجد و مکان‌های زیارتی این استان آرامش بهاری را برای زائران به ارمغان می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور عده کثیری از هموطنان کشورمان در ایام تعطیلات نوروز در استان به منظور سیاحت از جاذبه‌های گردشگری و زیارت اماکن متبرکه، فراهم آوردن امکانات رفاهی در مساجد آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های ستاد تسهیلات سفر استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه استان با هماهنگی سایر نهادها، درب اماکن مقدس و متبرکه شهرستان‌های استان برای پذیرفتن گردشگران در ایام نوروز گشوده خواهد بود.

محمدی از اهدای بسته‌های فرهنگی در این اماکن به مسافران خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های کتاب، صنایع دستی و سوغات استان در تعدادی از امامزادگان زائرپذیر برپا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی به تابلوهای اماکن زیارتی و توریستی موجود استان، گفت: راه‌ها مواصلاتی امامزادگان شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی برای سهولت دسترسی گردشگران رسیدگی شده‌اند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز گردشگران نیز در زائرسراهای امامزادگان استان که برخی از آنها در نقاط دور دست واقع شده‌اند در تعطیلات نوروز ارائه خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه راهنمای اماکن زیارتی و توریستی و ارائه آنها در ورودی شهرستان‌های استان، تجهیز 40 باب مسجد در استان برای ارائه خدمات ویژه به گردشگران و اجرای برنامه‌های آرامش بهاری از دیگر خدمات نوروزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای گردشگران به شمار می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از 100 مسجد تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که با ثبت ملی این مساجد مرمت و بازسازی بخش عمده‌ای از آنها به پایان رسیده و آماده بازدید گردشگران در ایام تعطیلات نوروز خواهد بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode