ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1390     |     کد : 33821

ضيافت نوروزي تلويزيون براي كودكان

بيشتر شبكه‌هاي تلويزيوني در حال تهيه برنامه‌هايي براي كم‌سن‌و‌سال‌ترين بينندگان اين رسانه هستند ...

بيشتر شبكه‌هاي تلويزيوني در حال تهيه برنامه‌هايي براي كم‌سن‌و‌سال‌ترين بينندگان اين رسانه هستند
ضيافت نوروزي تلويزيون براي كودكان
با نزديك شدن به اواخر سال بيشتر شبكه‌هاي تلويزيوني در حال تهيه برنامه‌هايي براي كم سن و سال‌ترين بينندگان اين رسانه هستند. در اين ميان شبكه 2 سيما فعاليت پررنگ‌تري در توليد كارهاي كودكانه دارد.

«ف ف» به مسافرت مي‌رود

آن اوايل كه ف ف به يك شخصيت تلويزيوني تبديل شده بود، خيلي از كودكان را به خود جذب كرد. آن روز‌ها خيلي‌ها به زبان شيرين «ف ف» حرف مي‌زدند. حالا همين« ف ف»ي معروف در نوروز 91 هم در كنار كودكان است. اين بار اما با مجموعه‌اي جديد. مجموعه‌اي به نام «ميريم مسافرت» (ف ف در سفر) اين بار در قالب روايت‌هاي داستان‌گونه از شبكه 2 روي آنتن مي‌رود.

اين مجموعه كاري از گروه نوجوان شبكه 2 سيماست كه در 18 قسمت 30 دقيقه‌اي پخش مي‌شود و در قالب روايت‌هاي داستان‌گونه و مضموني طنازانه براي پخش از شبكه 2 در حال تهيه است.

نويد محمودي تهيه‌كننده اين سريال در گفت‌وگو با «جام‌جم» با بيان اينكه اين برنامه اولين مجموعه‌اي است كه براي پخش در نوروز آماده و تحويل شبكه داده شده است مي‌گويد: اين سريال با نگاهي طنز به مسائل روزهاي پاياني سال، از جمله ديد و بازديد ايام نوروزي مي‌پردازد. ماجرا از آنجا آغاز مي‌شود كه ف ف و پرناز تصميم دارند ايام نوروز را به ديدار پدربزرگ و مادربزرگ خود به شمال كشور بروند. در قصه متوجه مي‌شويم كه پدر و مادر اين دو چند روز زودتر براي آمادگي مقدمات و كمك راهي شمال شده‌اند.

محمودي مي‌افزايد: بازيگران اصلي اين سريال حسين رفيعي در نقش ف ف، سوسن پرور در نقش پرناز، سياوش مفيدي در نقش سيامك، ساناز سماواتي در نقش سارا و سيروس ميمنت، نازنين پيركاري، آرش غلام آزاد، مجتبي ظريفيان، آزيتا رضايي، نويد جمالي و... هستند.

«استاد همه‌چي‌دون» از مباحث علمي مي‌گويد

اين استاد همه چيز مي‌داند، او چند سالي است كه به خانه‌هاي كودكان مي‌آيد و با عروسكي كنجكاو به سوالات بينندگانش پاسخ مي‌دهد. او اين نوروز هم با موضوعاتي جديد به خانه‌هاي ما مي‌آيد. اين مجموعه قرار است در 10 دقيقه‌اي كه فرصت دارد يك رويكرد آموزشي ـ سرگرمي را با دو شخصيت پيمان و عروسك در پيش بگيرد.

كيوان شادور، تهيه‌كننده برنامه «استاد همه‌چي‌دون» درباره اين برنامه مي‌گويد: در هر قسمت از برنامه يك موضوع علمي را براي بچه‌ها توضيح مي‌دهيم. در سري جديد «استاد همه‌چي‌دون»، كودكان شاهد آزمايشگاهي خواهند بود كه هر بار يك اتفاق جديد در آن، زمينه ورود به فضايي علمي ـ آموزشي را فراهم مي‌كند. هر قسمت با داستاني شروع مي‌شود، اتفاقي مي‌افتد و به دنبال آن اتفاق استاد همه‌چي‌دون با كمك وسايل آموزشي يك موضوع علمي را توضيح مي‌دهد.

اين برنامه قرار است در 52 قسمت 10 دقيقه‌اي از آنتن شبكه 2 سيما پخش شود. شادور با بيان اين‌كه كار پيش‌توليد را از دو هفته پيش شروع كرده‌اند، مي‌افزايد: موضوعات علمي كه قرار است در اين برنامه به آن بپردازيم نسبت به سال‌هاي پيش جديدتر و تازه‌تر است. موضوعاتي مثل سيارات و ستاره‌ها، آب، گاز و نفت، عملكرد ماهواره‌اي و حتي توزيع انرژي هسته‌اي از جمله مسائل علمي است كه استاد همه‌چي‌دون براي بچه‌ها توضيح مي‌دهد. قرار است پيمان فاطمي به عنوان مجري ـ بازيگر در اين برنامه حضور داشته باشد.

«مسافرخانه رنگين‌كمان» مسافر مي‌پذيرد

پنگول همان عروسك پررو و شلوغي است كه عيد‌ها حسابي بچه‌ها را سرگرم مي‌كند. حالا در نوروز 91 مصيب، پدر نيما مسافرخانه‌اي در جاده شمال مي‌خرد و قرار است كسي از اين موضوع خبردار نشود. اما در اولين فرصت پنگول و پدربزرگ در ماشين پنهان و از ماجراي مسافرخانه مطلع مي‌شوند. دايي نيز از داستان خبردار شده و او نيز خودش را به مسافرخانه مي‌رساند و داستان با ورود هر مهمان آغاز مي‌شود.

صالحي، نويسنده و كارگردان «مسافرخانه نوروزي» مي‌گويد: داستان اين برنامه كودكانه و عيدانه است. يعني در هر برنامه به موضوعي مربوط به حال و هوا و رسم و رسوم عيد مي‌پردازيم. مثل سفره هفت سين، مهماني رفتن، لباس عيد و...

وي مي‌افزايد: به غير از بازيگران اصلي چون مهيار مجيب حق مقدم كه ايفاگر نقش مصيب و نيماست، داوود منفرد كه بازيگر نقش دايي است، هومن حاج‌عبداللهي که ايفاگر نقش پنگول و محمدرضا عليمرداني که بازيگر نقش قيتون است. بازيگراني مهمان چون شهاب عباسي، بهنوش بختياري، سياوش مفيدي و ابراهيم شفيعي به برنامه اضافه شده‌اند.

كارگردان اين مجموعه با بيان اين‌كه مرحله توليد را از ديروز شروع كرده‌اند، مي‌افزايد: اين برنامه كه قرار است در 16 قسمت 60 دقيقه‌اي از 27 اسفند و در ساعت 3 بعدازظهر از شبكه تهران پخش شود، تا 13 فروردين ادامه دارد. همچنين اين برنامه، تركيبي از نمايش برنامه رنگين‌كمان به مدت 30 دقيقه، پخش مارتن به مدت 15 دقيقه و نمايشي با مشاركت پليس راهور به مدت 15 دقيقه است.

عمو قناد با «فيتيله عيدا تعطيله» مي‌آيد

3 عموي فيتيله‌اي وقتي با عمو قناد در كنار هم كاري را اجرا كنند، حتما آن برنامه مي‌تواند بسيار سرگرم‌كننده باشد.

ويژه برنامه‌هاي نوروزي اين برنامه هر روز از ساعت 30/10 صبح تا 12 ظهر روي آنتن شبكه 2 سيما مي‌رود.

سري جديد برنامه فيتيله‌اي‌ها به كارگرداني محمد مسلمي در ايام نوروز با بخش‌هاي جديد و متنوع همچون انيميشن، نماآهنگ‌هاي عروسكي، فيتيل كلاسيك و كنسرت موشي براي كودكان پخش مي‌شود.

از ديگر برنامه‌هاي گروه كودك و خردسال شبكه 2 سيما «نوروز ايراني» است كه با اجراي اميرحسين مدرس و حسين رفيعي در ايام عيد روي آنتن خواهد رفت.«نوروز ايراني» با بخش‌هاي متنوع و شاد در قالب 17 قسمت در ايام نوروز به معرفي اقليم و فرهنگ اصيل ايراني به كودكان اين مرز و بوم مي‌پردازد.«دانستني‌ها» نيز عنوان برنامه ديگري از سري برنامه‌هاي نوروز است. اين برنامه به تهيه‌كنندگي پيمان شريفي با نگاهي علمي به شگفتي‌هاي بكر موجود در حوزه‌هاي هنري، تاريخي و علمي ايران زمين در قالب 10 قسمت از شبكه دوم پخش مي‌شود.

«تن‌تن كارتن نوروزي» برنامه ديگري است كه گروه كودك و نوجوان شبكه 5 براي ايام نوروز تهيه كرده است كه قرار است با پخش كارتن‌هاي جذاب و غيرتكراري مانند فضايي‌ها، موجودات 4 چشم و... كودكان را سرگرم كند.

مهراوه فردوسي / جام‌جم


نوشته شده در   سه شنبه 16 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode