ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 اسفند 1390     |     کد : 33765

روز سرنوشت‌ساز فوتبال

امروز و در روز سرنوشت‌ساز فوتبال ايران، مجمع انتخابات فدراسيون از بين سه گزينه كفاشيان، قريب و محمدي، يكي را به كرسي رياست فدراسيون مي‌رساند تا وزير ورزش و جوانان در اولين تجربه خود، يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها را در سال 90 مديريت كند.

رئيس جديد فدراسيون فوتبال امروز انتخاب مي‌شود
روز سرنوشت‌ساز فوتبال
امروز و در روز سرنوشت‌ساز فوتبال ايران، مجمع انتخابات فدراسيون از بين سه گزينه كفاشيان، قريب و محمدي، يكي را به كرسي رياست فدراسيون مي‌رساند تا وزير ورزش و جوانان در اولين تجربه خود، يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها را در سال 90 مديريت كند.

مجمع انتخابات فدراسيون فوتبال راس ساعت 30‌/‌9 صبح امروز در سالن فوتسال آكادمي ملي فوتبال در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد تا طي آن 75 عضو مجمع پس از شنيدن برنامه‌هاي كانديداها، آراي خود را به صورت مخفي و در سه اتاقك تعبيه شده به اين منظور ثبت كنند.

به‌ گفته مهدي محمدنبي، دبيركل فدراسيون فوتبال مكانيزم برگزاري انتخابات امروز مطابق با استانداردهاي فيفا و AFC اجرا خواهد شد، به اين ترتيب كه هر يك از اعضاي مجمع در بدو ورود برگه‌اي را تحويل مي‌گيرد و در زمان راي‌گيري و با حضور در 3 اتاقك در نظر گرفته شده راي خود را مي‌نويسد. البته اسم كانديداها از قبل روي برگه‌ها تايپ شده و اعضا بايد مقابل اسم‌هاي مورد نظر ضربدر بزنند. وي با تاكيد بر اين‌كه براي برگزاري‌ انتخابات فوتبال همه چيز فراهم است و مشكلي وجود ندارد، افزود: مجمع 75 عضو دارد كه بايد 51 نفر از اعضاي آن حضور داشته باشند تا جلسه رسمي تلقي شود.

شرط دو سوم آرا

نبي افزود: كانديداي رياست براي احراز اين پست بايد دوسوم آرا را كسب كند و اگر در مرحله اول اين اتفاق نيفتد و بيش از 2 كانديدا حضور داشته باشند، كانديدايي كه كمترين راي را در دور اول كسب كند، در دور دوم نمي‌تواند حضور پيدا كند و كانديداهاي باقي مانده در دور دوم راي‌گيري بايد اكثريت مطلق آرا را كه 50+1 درصد اعضاي حاضر است، كسب كنند.

وي درخصوص نحوه انتخاب نواب رئيس و اعضاي هيات رئيسه نيز خاطرنشان كرد: نواب رئيس و ساير اعضاي هيات رئيسه بايد راي اكثريت مطلق(50+1) درصد اعضاي حاضر را كسب كنند.

اتمام حجت سازمان بازرسي با كفاشيان

انتخابات فدراسيون فوتبال در شرايطي امروز برگزار مي‌شود كه سازمان بازرسي به دنبال اطلاعيه نخست خود و واكنش فدراسيون فوتبال، ديروز اطلاعيه‌اي را روي خط خروجي خبرگزاري‌ها فرستاد كه براساس آن دوباره تاكيد شده است؛ مديران بازنشسته حق شركت در انتخابات فدراسيون‌ها را ندارند.

در اطلاعيه سازمان بازرسي و در واكنش به پاسخ فدراسيون فوتبال‌ آمده است: اين فدراسيون يك موسسه عمومي غيردولتي است و نامزدي بازنشستگان و بازخريدشدگان در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال غيرقانوني است. اين اطلاعيه مي‌افزايد: به استناد بند 11 الحاقي به ماده واحده قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي، فدراسيون‌هاي ورزشي آماتوري جمهوري اسلامي ايران بر اطلاق و عموم، موسسه عمومي غيردولتي هستند و فدراسيون فوتبال از اين قانون استثنا نشده است و تصريح تبصره اين بند بر تصويب اساسنامه فدراسيون‌ها توسط هيات وزيران، آنها را از عداد موسسات عمومي غيردولتي خارج نمي‌كند.سازمان بازرسي كه پيداست انتظار صدور اطلاعيه فدراسيون فوتبال دال برنهادي غيردولتي بودن را نداشته، در ادامه تصريح كرده است: بيانيه فدراسيون فوتبال كه برخي از اعضاي هيات رئيسه فعلي آن، نامزد انتخابات رياست اين فدراسيون بوده و ذي‌نفع قضيه هستند به نوعي ايستادگي در مقابل قانون تلقي مي‌شود، بويژه اين‌كه اساسنامه در مقابل قانون تاب مقاومت ندارد.

به هر حال و در شرايطي كه سازمان بازرسي حضور مديران بازنشسته در انتخابات فدراسيون فوتبال و همچنين هيات رئيسه آن را غيرقانوني دانسته و به‌طور مشخص اولتيماتوم صادره علي كفاشيان را در بر مي‌گيرد،‌ وي تا لحظه آخر مي‌خواهد در انتخابات باقي بماند.

به دنبال نامه دوم سازمان بازرسي عصر ديروز هيات رئيسه فدراسيون به درخواست كفاشيان تشكيل جلسه دادتا در پايان آ‌ن اعلام شود كه رئيس فعلي در عرصه انتخابات باقي خواهد ماند. در حقيقت كفاشيان مي خواهد با راه انداختن بحث دخالت دولت در كار فوتبال و احتمال تعليق فدراسيون از سوي فيفــــا ، ورق را به سود خود بر گرداند .

با اين حال و از آنجا كه كفاشيان مديري كاملا دولتي به حساب مي‌آيد مي‌توان انتظار داشت كه او براي ماندن در عرصه رقابت از محمد عباسي وزير ورزش استعلام كند. جدا از كفاشيان كه همه چشم انتظارند تا ببينند تسليم خواسته سازمان بازرسي خواهد شد يا همچنان استوار برنظر خود باقي خواهد ماند، محمدحسين قريب و عزيرالله مــحمدي 2 كانديداي ديگر رياست فدراسيون فوتبال هستند كه هر دو نيز با اميدواري بسيار، چشم به نتيجه كار دارند.

تاكيد روساي هيات‌ها بر استقلال راي خويش

در شرايطي كه گفته مي‌شود وزارت ورزش و جوانان در مجمع امروز فوتبال، تغيير و تحولات اساسي در اين رشته را دنبال مي‌كند، ‌از بين 75 عضو مجمع،‌32 عضو را روساي هيات‌هاي استاني تشكيل مي‌دهند كه گفته مي‌شود در اين زمينه چشم به مصالح ورزش داشته و آراي خود را براساس راي و نظر مديران بالا دستي صادر مي‌كنند. موضوعي كه البته بشدت از سوي روساي هيات‌ها در چند روز گذشته رد شده و آنان بر استقلال راي خويش تاكيد كرده‌اند.

همايون بهاروند، رئيس هيات فوتبال لرستان با رد اين شايعه كه به روساي هيات‏ها گفته شده در انتخابات فدراسيون فوتبال به نامزد وزارت ورزش راي بدهند، ‌گفت: كسي در اين مورد با بنده صحبت نكرده است و بعيد مي‎دانم حتي گفتن هم تاثيري داشته باشد؛ چون فرد تحميل شده هرگز نمي‏تواند موفق شود.من برده نيستم كه كسي به من بگويد به چه فردي راي دهم، انسان بايد استقلال داشته باشد.علاوه بر روساي هيات‌ها، مديران عامل باشگاه‌ها نيز در انتخابات امروز نقشي تعيين‌كننده دارند.

حضور مديران 18 تيم ليگ برتري به همراه مديران 8 تيم ليگ آزادگان، شرايطي را بوجود خواهد آورد تا به اتفاق 17 عضو ديگر كه شامل نمايندگان وزارتخانه‌ها، نماينده بازيكنان، نماينده مربيان، نماينده داوران و همچنين وزير ورزش و معاون قهرماني او مي‌شود، آراي مجمع تقسيم شده و فضاي رقابتي را داغ و حساس‌تر كند.

به هر صورت بايد تا چند ساعت ديگر به انتظار نشست تا مجمع فدراسيون با دادن راي اعتماد به يكي از سه گزينه موجود، دورنماي 4 سال آينده فوتبال ايران را به تصوير بكشد.

حجت‌اله اكبرآبادي / گروه ورزش


نوشته شده در   دوشنبه 15 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode