ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1390     |     کد : 33485

شادي؛ هديه سال 91 تلويزيون به مردم

بيشتر سريال‌هايي كه براي پخش از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون در سال آينده در نظر گرفته شد، شاد و مفرح است...

بيشتر سريال‌هايي كه براي پخش از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون در سال آينده در نظر گرفته شد، شاد و مفرح است
شادي؛ هديه سال 91 تلويزيون به مردم
امسال تعداد سريا‌ل‌هايي كه به مناسبت نوروز 91 در شبكه‌هاي مختلف تلويزيون توليد مي‌شود، زياد است و اين آمار نشان مي‌دهد كه سال آينده دست تلويزيون براي پر كردن اوقات مخاطبان خود با آثار مفرح و شاد بازتر است.
با توجه به تراكم جدول پخش برنامه‌هاي نوروزي طبعا پخش برخي از سريال‌ها به بعد از عيد موكول​ مي​ شود كه اين اتفاق را هم مي‌توان به فال نيك گرفت. چرا كه مردم سال آينده بيشتر از سال‌هاي ديگر شاهد پخش آثار كمدي خواهند بود.

طبق آخرين اطلاعات ،بيش از 15 سريال اين روزها مراحل مختلف توليد را سپري مي‌كنند. شبكه يك سيما به مناسبت نوروز 91، ساخت 4 سريال را در دستور كار خود قرار داده است. چك برگشتي، جَنگ‌بازي، لبخند بي‌لهجه و چه كسي خوابه سريال‌هايي هستند كه مراحل مختلف توليد را پشت سر مي‌گذارند.

بعد از موفقيت سريال «پايتخت» كه نوروز امسال از شبكه يك سيما پخش شد، شبكه يك از سيروس مقدم دعوت كرد تا بار ديگر پشت دوربين قرار بگيرد و سريالي با همان حال و هوا را كارگرداني كند. مقدم هم سريال «چك‌برگشتي» را مقابل دوربين برد؛ سريالي كه ايده اصلي آن را محسن تنابنده نوشته است.

در اين سريال بازيگراني مانند امير جعفري، ريما رامين‌فر، بهاره رهنما، هدايت هاشمي و هومن برق‌نورد بازي مي‌كنند.

تصويربرداري چك‌برگشتي ادامه دارد اما الهام غفوري، تهيه‌كننده چك برگشتي اميدوار است كه تصويربرداري آخر اسفند به پايان برسد.

سريال جَنگ‌بازي را هم احمد كاوري كارگرداني مي‌كند و مجيد صالحي، اكبر عبدي، امير نوري و رابعه اسكويي در آن ايفاي نقش مي‌كنند.

داستان اين سريال كمدي است و قصه آن در دهه 60 و در زمان جنگ رُخ مي‌دهد كه يك گروه تئاتري تصميم مي‌گيرند به جبهه بروند و براي رزمندگان نمايش‌هاي كمدي اجرا كنند. جَنگ‌بازي اولين سريال كمدي است كه كاوري، كارگرداني آن را به عهده گرفته است.

لبخند بي‌لهجه ديگر سريال كمدي شبكه يك سيماست كه محمدرضا حيدري آن را در 13 قسمت كارگرداني كرده است . سيروس همتي، شهره سلطاني، افشين سنگ‌چاپ و... در اين سريال بازي مي‌كنند.

حضور كارگرداناني مانند حيدري و كاوري در حوزه سريال‌هاي كمدي نشاندهنده اين است كه تلويزيون تصميم دارد، توانايي و زاويه ديد كارگردانان مختلف را در زمينه كمدي بيازمايد تا در آينده بتواند گونه كمدي را كه از پرمخاطب‌ترين گونه‌هاي نمايشي است، تقويت كند و آن را از زاويه جديد‌تري به مردم ارائه كند.جواد رضويان هم كه چند سال قبل سريال «قرارگاه مسكوني» را براي نوروز كارگرداني كرده بود امسال از ديگر كارگردانان سبقت گرفت دي‌ماه بود كه سريال «چه كسي خوابه» را با حضور بازيگراني مانند فتحعلي اويسي، ارژنگ اميرفضلي، يوسف صيادي، بهنوش بختياري و علي صادقي كليد زد. چه كسي ‌خوابه از مجموعه‌هايي است كه از چند بخش تشكيل شده و اصطلاحا به آن مجموعه آيتمي مي‌گويند.

رضويان نگاه خاص خود را در كارگرداني دارد و آثارش را به گونه‌اي مي‌سازد كه عموم مخاطبان با آن ارتباط برقرار كنند.

شادي نوروز ادامه خواهد داشت

مسعود اطيابي را بيشتر مردم با فيلم «خروس جنگي» مي‌شناسند. فيلمي كمدي كه توانست گيشه خوبي را در سينما براي خود رقم بزند. اطيابي با اين پشتوانه امسال به شبكه 2 سيما آمد و كارگرداني سريال «سهمي براي دوست» را به عهده گرفت؛ سريالي كه داستان آن درباره دو برادر است كه تصميم دارند به روش‌هاي مختلف پولدار شوند. اشكان خطيبي و علي سرابي نقش اين دو برادر را بازي مي‌كنند.

البته سپيده خداوردي هم كه امسال با سريال «از ياد رفته» و نقش سپيده به شهرت رسيد در سريال سهمي براي دوست نقش زن جواني به نام ليلا را بازي مي‌كند كه براي پيشرفت وارد عرصه اقتصاد و بورس شده است.

اطيابي در گفت‌وگوهايي كه تاكنون انجام داده تاكيد كرده كه بهترين زمان پخش براي سريال سهمي براي دوست ايام نوروز است چون اين سريال داستاني كاملا كميك دارد.

چنين واكنش‌هايي نشان مي‌دهد كه ايام نوروز براي كارگردانان تلويزيون هم مهم است و آنها هم مثل كارگردانان سينما تمايل دارند كه سريال‌هايشان نوروز به روي آنتن برود، چون در اين ايام، مردم زمان بيشتري براي تماشاي تلويزيون دارند.

با اين حال بايد به اين نكته هم توجه داشت كه تمام سريال هايي كه به مناسبت نوروز در دست توليد هستند، شايد نتوانند در ايام نوروز به روي آنتن بروند، اما همين سريال‌ها مي‌توانند، بهار شادي را براي بينندگان تلويزيون رقم بزنند. چند سال پيش حسن فتحي سريال «اشك‌ها و لبخند‌ها» را براي پخش در نوروز مقابل دوربين برد اما به دليل تراكم سريال‌هاي نوروزي، اشك‌ها و لبخندها از 16 فروردين به روي آنتن رفت و باعث شد تا آنتن تلويزيون بعد از نوروز خالي نماند. البته اين اتفاق فقط براي شبكه يك رُخ داد و بقيه شبكه‌ها تقريبا خالي از سريال بودند. اما از توليدات امسال مي‌توان چنين استنباط كرد كه بعد از تعطيلات نوروز، همه شبكه‌ها براي مخاطبان خود سريال‌هاي ديدني خواهند داشت.

غلامرضا رمضاني، كارگرداني است كه سال‌هاست با موضوع كودك و نوجوان در سينما فيلم مي‌سازد، امسال او هم به شبكه 2 سيما كه شبكه‌اي براي كودكان و نوجوانان است، دعوت شده تا سريالي به نام «سير و سركه» را براي اين گروه سني كارگرداني كند.البته سريال او قصه پيرزني را روايت مــي كند كه مي خواهد به خارج از كشور برود. تاكنون 60 درصد از كار تصويــــر برداري اين سريال به پايان رسيده است. سير و سركه گزينه اصلي شبكه 2 براي پخش در ايام نوروز است .

گسترش خنده‌بازار در شبكه 3

شبكه 3 سيما هم سه سريال در دست ساخت دارد. هنوز مشخص نيست كدام يك از اين آثار به پخش نوروزي برسد. دست بالاي دست (به سوي خوشبختي)، مسير انحرافي و خنده‌بازار از آثاري است كه اين روزها مراحل تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارند.

در سريال مسير انحرافي كه بهرنگ توفيقي آن را كارگرداني مي‌كند بازيگراني مانند شقايق دهقان، پوريا پورسرخ، فرزاد حسني، بهنوش بختياري، اكرم محمدي، عزت‌الله مهر‌آوران، محمد شيري و... ايفاي نقش مي‌كنند. مسير انحرافي را به نوعي «لاست» ايراني مي‌نامند چون در خلاصه داستان آن چنين آمده: دانشمندي قصد دارد يكي از هواپيماهاي ايراني را كه سرنشينان آن تعدادي از نخبگان هستند به سوي جزيره‌اي ناشناخته كشانده و با آزمايش‌هاي متعدد روي آنها به مقاصد خود دست يابد.

دست بالاي دست را هم مجيد يوسفي با حضور بازيگراني مانند جواد عزتي، يوسف تيموري، عباس محبوب، بهاره افشاري و رويا افشار كارگرداني مي‌كند. اين سريال هم داستان دو برادر است كه هر كدام براي زندگي راهي متفاوت را انتخاب مي‌كنند.دوستداران مجموعه خنده‌بازار هم مي‌توانند در ايام نوروز به تماشاي اين مجموعه ديدني، بنشينند.

طهران در جستجوي آهو

شبكه تهران هم سال 91 را با دستي پر از سريال آغاز مي‌كند. سريال‌هاي فراموشي (پدرناخوانده ) دختري به نام آهو، مهمانان ويژه و طهران نو از آثاري هستند كه تصويربرداري آنها مدتي است شروع شده و همچنان ادامه دارد. فراموشي را سعيد سلطاني كارگرداني مي‌كند كه سال 90 با سريال ستايش مخاطبان زيادي را پاي تلويزيون نشاند. قدرت‌الله صلح‌ميرزايي هم كه با سريال پنجره به تلويزيون راه يافت در حال كارگرداني سريال دختري به نام آهو ست.

جواد رضويان هم بعد از اتمام كارش در شبكه يك به شبكه تهران آمد و مهمانان ويژه را مقابل دوربين برد و فريد سجاد حسيني هم اين روزها مشغول كارگرداني سريالي به نام «طهران نو» است. در اين سريال هومن سيدي و مهران احمدي كه در سريال «تا ثريا» مقابل هم بازي كردند،ايفاي نقش مي‌كنند.

حالا كه صحبت از سريال «تا ثريا» شد، بد نيست به اين نكته هم اشاره كرد كه با توجه به سريال‌هايي كه براي پخش در سال 91 تدارك ديده شده، در سال آينده شايد سريال‌هايي مانند ستايش، تاثريا، شيدايي و... كه محتوايي تقريبا تلخ و گزنده داشتند، كمتر توليد شوند و تلويزيون بيشتر به سمت توليد آثاري گام بردارد كه محتوايي مفرح دارند و مردم را بيشتر به زندگي اميدوار مي‌كنند.سريال‌هايي مانند ساختمان پزشكان 2 كه فيلمنامه آن در دست نگارش است و بزودي مقابل دوربين خواهد رفت.

البته به همه سريال‌هايي كه در شبكه‌هاي سراسري توليد مي‌شوند بايد به سريال‌هاي نامدار به كارگرداني حسن هدايت كه در مركز لرستان توليد مي‌شود، «سايه سلطان» كه در سيماي مركز اصفهان ساخته مي‌شود و «قصه‌هاي لب رود» كه از توليدات مركز كرمانشاه است هم اشاره كرد. يكي از اين سريال‌ها در ايام نوروز از شبكه شما به روي آنتن خواهد رفت.


نوشته شده در   سه شنبه 9 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode