ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 اسفند 1390     |     کد : 33430

مرد هزار نقش

برخي از چهره‌هاي هنري، از ابتدا با هدف و برنامه‌ريزي كار خود را آغاز كردند تا روزي به جايگاه آرماني خود در هنر برسند.

آقاخاني، بازيگر تلويزيون و سينما
مرد هزار نقش
جام جم آنلاين: برخي از چهره‌هاي هنري، از ابتدا با هدف و برنامه‌ريزي كار خود را آغاز كردند تا روزي به جايگاه آرماني خود در هنر برسند.
سعيد آقاخاني يكي از آن چهره‌هاي آشناست كه از سال‌ها پيش گام‌هاي آهسته خود را ابتدا در تلويزيون و بعد در سينما برداشت و امروز به يكي از چهره‌هاي حرفه‌اي و مردمي در مقام بازيگر و كارگردان تبديل شده است.

شايد تماشاگران پر و پاقرص و حرفه‌اي جعبه‌ جادويي، اولين حضور و تجربه‌هاي آقاخاني را در صدا و سيما و طنزهاي شبانه «ساعت خوش» به ياد داشته باشند.

وي به همراه تعدادي ديگر بازيگران كمدي در آن مجموعه مطرح شد. آقاخاني خيلي زود به وادي كارگرداني قدم گذاشت و نخست با ساخت مجموعه‌هاي مناسبتي و بيشتر نوروزي، توانايي‌هايش را تثبيت كرد، سپس سراغ كارگرداني تله‌فيلم‌هاي سينمايي رفت و با توليد فيلم‌هاي موفق و خوش‌ساختي نظير «هندوانه‌ شب يلدا»، نشان داد طنز را خوب مي‌شناسد و اگر فرصت مناسب در اختيار داشته باشد، از پس كارگرداني فيلم‌هاي بلند سينمايي نيز برمي‌آيد.

گرچه او بخش عمده‌اي از موفقيت كنوني خود را مرهون كسب تجربه در همكاري با رضا عطاران است، اما در اولين ساخته بلند سينمايي عطاران، در فهرست بازيگران او غايب بود.

به ‌هر حال، او هرگز مسير عطاران را در پيش نگرفت و سبكي مستقل را براي خود طراحي كرد. آقاخاني در معدود حضورهاي سينمايي‌اش به عنوان بازيگر نيز خوب و شايسته عمل كرده و توانسته رضايت عمومي تماشاگران را به دست آورد.

او در جشنواره امسال هم در دومين همكاري سينمايي‌اش با مصطفي كيايي، نقش كوتاهي در كمدي «ضدگلوله» ايفا كرد و البته چنان‌كه پيداست، قرار است اين همكاري‌ها ادامه داشته باشد.

چه اشكالي دارد وقتي نتيجه‌اش توليد آثاري ديدني، خوشمزه و دلنشين باشد؟! مي‌گوييد نه؟ يكي از همين شب‌ها بنشينيد پاي تلويزيون‌ و سريال «نقطه سر خط» را كه بتازگي پخش آن آغاز شده، تماشا كنيد.

مجموعه‌اي به كارگرداني سعيد آقاخاني با فيلمنامه‌اي از مصطفي كيايي. نكته جالب ماجرا آنجاست كه رضا عطاران هم در اين مجموعه براي آقاخاني تيتراژ ساخته تا شايد به نوعي دلخوري دعوت ‌نكردنش به «خوابم مي‌آد» را از دل او درآورده باشد.

به هر حال، اين‌طور كه آقاخاني در سينما و تلويزيون كار مي‌كند، بعيد نيست بزودي او هم مثل عطاران سر از سينما درآورد و فيلمش را روي پرده بفرستد. هرچه باشد او اين ‌روزها بدجوري آچار فرانسه‌ صدا و سيما و پرده نقره‌اي شده، فيلمنامه‌نويسي، بازيگري و كارگرداني.

احمدرضا حجارزاده


نوشته شده در   دوشنبه 8 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode