ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 اسفند 1390     |     کد : 33304

خوردن مرکبات خطر سکته مغزی در زنان را کاهش می‌دهد

یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنانی که به طور مرتب مرکباتی مانند پرتقال و گریپ‌فروت مصرف می‌کنند، کمتر به سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون مبتلا می‌شوند.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنانی که به طور مرتب مرکباتی مانند پرتقال و گریپ‌فروت مصرف می‌کنند، کمتر به سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران به بررسی داده‌های به دست آمده از 14 سال تحقیق درباره سلامت پرستاران آمریکایی پرداختند که 69622 زن را در برمی‌گرفت، و شامل مواد غذایی مصرفی آنان از جمله میزان مصرف میوه و سبزی‌ در هر چهار سال می‌شد.

هدف این بود که اثر فلانووئیدها - گروهی از ترکیبات که در میوه‌ها، سبزی‌ها، شکلات تیره- وجود دارند، بر سلامت مشخص شود.

نتایج نشان داد گرچه میزان کل فلاوونوئید مصرفی از هر شش نوع عمده‌ای که در رژیم غذایی معمول آمریکاییان یافت می‌شود، اثری در پیشگیری از سکته مغزی ندارد، اما زنانی که مقدار زیادی پرتقال، گریپ‌فروت و عصاره آنها را خورده‌اند، نسبت به افراد مشابه در این بررسی 19 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

آدین کاسیدی، سرپرست این پژوهش، استاد دانشکده پزشکی نورویچ در دانشگاه ایست انگلیا، گفت: "بررسی‌ها نشان داده‌اند که میزان بالاتر مصرف میوه، سبزی و به طور خاص ویتامین C با بهبود کارکرد عروق خونی و اثرات ضدالتهابی همراهی دارد."

این پژوهشگران خواستار بررسی بیشتر برای درک بهتر این رابطه شدند و زنان را تشویق کردند تا به جای آب پرتقال یا گریپ‌فروت، خود این میوه‌ها را مصرف کنند، تا از دریافت میزان بالای قند افزوده شده به آب میوه‌ها پرهیز کنند.

بررسی‌های پیشین نشان داده‌اند که فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات ممکن است به جلوگیری از اضافه وزن و سندروم متابولیک که فرد را در معرض خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی قرار می‌دهد، کمک کنند.


نوشته شده در   شنبه 6 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode