ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 بهمن 1390     |     کد : 32962

حفر تونل براي رسيدن به گنج

چهاركه با حفر تونل 14 متري در حياط يك خانه متروكه در شهر قزوين و پيدا كردن گنجينه‌اي از دوره ايلخانيان، قصد فرار داشتند، دستگير شدند.

جام جم آنلاين: چهاركه با حفر تونل 14 متري در حياط يك خانه متروكه در شهر قزوين و پيدا كردن گنجينه‌اي از دوره ايلخانيان، قصد فرار داشتند، دستگير شدند.
به گزارش «جام‌جم»، روزهاي پاياني هفته گذشته، مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهر قزوين تماس گرفت و خبر داد، چند هفته‌اي است چهار به خانه متروكه‌اي در همسايگي‌اش نقل مكان كرده و شب‌ها در اين مكان حفاري مي‌كنند.

در پي اين موضوع، ماموران تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند و با توجه به اين كه گودال عميقي در حياط خانه حفر شده بود، ماموران با ورود به اين خانه، چهار را در اين ارتباط دستگير كردند.

ماموران در بازرسي از اين خانه متروكه مشاهده كردند، آنها گودالي به عمق 14 متر در حياط حفر كرده و خاك آن را در گوني گذاشته و در اتاق‌ها و آشپزخانه قرار داده‌اند. همچنان تعدادي اشياي عتيقه داخل يك گوني پيدا كردند كه اشياي مكشوفه براي مشخص شدن قدمت آن در اختيار كارشناسان ميراث فرهنگي قرار گرفت.

چهار قاقچي با انتقال به پليس آگاهي، در بازجويي‌هاي مقدماتي گفتند اشياي مكشوفه متعلق به دوستانشان بوده و از آن نگهداري مي‌كنند.

متهمان در مرحله بعدي تحقيقات اعتراف كردند اشياي عتيقه را در جريان حفاري غيرمجاز كشف كرده‌اند.

اعتراف به كشف گنجينه قديمي

يكي از متهمان در اظهاراتش گفت: چندي پيش يكي از دوستانم ادعا كرد در خانه‌اي متروكه در جنوب شهر، اشياي عتيقه وجود دارد و با نشان دادن نقشه‌اي قرار شد گودالي حفر و گنجينه پنهان را پيدا كنيم و بيرون بياوريم.

متهم افزود: با توجه به اين كه قول داد در صورت يافتن گنج، نيمي از آن را در اختيار ما قرار مي‌دهد همراه او و 2 نفر از دوستانم حفاري غيرمجاز را شروع كرديم.

مرد قاچاقچي گفت: شبانه وارد خانه متروكه شده و حفاري را شروع كرديم. چند هفته اين كار را ادامه داديم تا اين كه گودالي به عمق 14 متر حفر و اشياي عتيقه را پيدا كرديم.

متهم يادآور شد: مي‌خواستيم براي پيدا كردن اشياي عتيقه بيشتر به حفاري‌مان ادامه دهيم كه دستگير شديم.

در پي اعتراف اين متهم، سه همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند. اين در حالي است كه كارشناسان ميراث فرهنگي نظر دادند اشياي مكشوفه متعلق به دوره ايلخانيان بوده است.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 30 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode