ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 دي 1404
جمعه 5 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 بهمن 1390     |     کد : 32961

ثبت تخلفات در گواهينامه هوشمند

دستگاه هاي الكترونيكي ثبت جريمه رانندگي در تهران بيش از 80 درصد فراگيري داشته است. به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، رييس پليس راهور ناجا از صدور بيش از 1.5 ميليون گواهينامه جديد در سال جاري خبر داد و گفت: شمار قربانيان تصادفات رانندگي از 30 كشته در هر 10 هزار خودرو به 10 كشته كاهش يافت.

جام جم آنلاين: دستگاه هاي الكترونيكي ثبت جريمه رانندگي در تهران بيش از 80 درصد فراگيري داشته است.
به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، رييس پليس راهور ناجا از صدور بيش از 1.5 ميليون گواهينامه جديد در سال جاري خبر داد و گفت: شمار قربانيان تصادفات رانندگي از 30 كشته در هر 10 هزار خودرو به 10 كشته كاهش يافت.

سردار اسكندر مومني افزود: اين در حالي است كه خودروهاي فرسوده هنوز به طور كامل از سطح جاده هاي كشور جمع آوري نشده است.

به گفته وي، هم اكنون خودروهايي با عمر 35 تا 40 سال نيز در جاده هاي كشور تردد مي كنند.

رييس پليس راهور ناجا با بيان اينكه از اول اسفند اجراي طرح پرداخت خسارت به تصادفات خسارتي سازشي به صورت آزمايشي در سطح شهر تهران به اجرا در خواهد آمد، اضافه كرد: تسهيل و سرعت در پرداخت خسارت مورد موافقت رييس و مسئولان بيمه مركزي قرار گرفته است.

سردارمومني با تأكيد بر اينكه براساس قانون تردد خودروهاي بدون بيمه نامه در جاده هاي كشور ممنوع شده است، توضيح داد: يكي از موضوعاتي كه مردم را بسيار رنج مي داد اين بود كه ممكن بود پليس در يك جاده بياباني خودرويي بدون بيمه نامه را متوقف كند و آن خانواده از سفر خود باز بمانند كه قرار شد متن قانون تصحيح و سازوكاري اتخاذ شود تا در محل هاي نزديك به پاسگاه هاي پليس راه دفاتر بيمه حضور داشته باشند تا نداشتن بيمه نامه مانع از سفر افراد نشود.

وي با بيان اينكه مردم موظف به بيمه كردن خودرويشان هستند، تصريح كرد: ما نيز بايد فرصت بيمه را برايشان فراهم كنيم.

رييس پليس راهور ناجا با تأكيد بر اينكه بدون استفاده از زيرساخت هاي الكترونيك و تجهيزات مدرن ترافيكي نمي توان ترافيك را به سامان رساند، اضافه كرد: بخشي از اين موضوع به پليس بازمي گردد و بخش ديگر نيز به عهده نهادهاي ديگر است كه ما در حوزه مربوط به خودمان بسترهاي لازم را براي اين كار فراهم كرديم كه يك نمونه اش افتتاح مركز هوشمند كنترل ترافيك بود.

وي با بيان اينكه يك بحث ديگر نيز در اين موضوع حذف قبض هاي جريمه كاغذي و جايگزيني جريمه هاي الكترونيكي براي بررسي سوابق رانندگان بود، گفت: استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي ثبت جريمه رانندگي در تهران بيش از هشتاد درصد فراگيري داشته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به بحث تبادل اطلاعات ميان پليس و شركت هاي بيمه، افزود: در گواهينامه هاي هوشمند تمام سوابق مربوط به تخلفات راننده ، نمرات منفي ، داشتن بيمه نامه و غيره وي ذخيره مي شود تا درصورت نياز مأموران بتوانند با استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي خود آن را بررسي كنند.

وي با بيان اينكه شركت هاي بيمه بايد بتوانند ميان راننده پرخطر و كم خطر تمايز قائل شوند درباره برچسب هاي بيمه نيز توضيح داد: شركت هاي بيمه بايد برچسب هاي خود را به گونه اي طراحي كنند كه قابل شناسايي از طريق سيستم كنترل ترافيك باشد.

سردار مؤمني با بيان اينكه نمي توانيم تمامي خودروها را متوقف و از آنان بپرسيم كه آيا بيمه نامه دارند يا خير گفت : برچسب ها بايد طوري باشند كه با سيستم پليس همخواني داشته باشند كه البته ما بستر آن را فراهم كرده ايم.

به گفته رييس پليس راهور ناجا به صورت دستي و سنتي نمي توان ترافيك را ساماندهي كرد.


نوشته شده در   يکشنبه 30 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode