ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390     |     کد : 32921

تاريخ انقلاب اسلامي در شبكه مستند

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومی سیما ، دکتر علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی در ابلاغی به مدیر شبکه مستند سیما ماموریت داد ، تاریخ انقلاب اسلامی ایران را به زبان تصویر ماندگار کند .

جام جم آنلاين: تهیه مستند «تاریخ انقلاب اسلامی» در دستور کار شبکه مستند قرار گرفت.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از روابط عمومی سیما ، دکتر علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی در ابلاغی به مدیر شبکه مستند سیما ماموریت داد ، تاریخ انقلاب اسلامی ایران را به زبان تصویر ماندگار کند .

معاون سیمای رسانه ملی تصریح کرد : انقلاب اسلامی ایران ، معنوی ترین ، الهی ترین و مردمی ترین انقلاب قرن بیستم است که تاکنون برنامه ای تلویزیونی که در شان عظمت این انقلاب باشد تولید نشده است ، به همین منظور ضروری است مستندی جامع و فراگیر از روایت تاریخ انقلاب اسلامی تهیه شود ، تا بیگانگان و بنگاه های سخن پراکنی و انتشاراتی بیگانه نتوانند تاریخ انقلاب اسلامی ایران را تحریف کنند .

دکتر دارابی با اشاره به مستند " رازها و دروغ ها " و " گفتگو ها و مصاحبه هایی که بارهبران انقلاب و مسئولان نظام " تاکید کرد : با بهره گیری از امکانات ، تجهیزات و منابع آرشیوی داخل و خارج از سازمان صدا و سیما از جمله مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) از هم اکنون تولید مستند «انقلاب اسلامی» آغاز شود تا بخش های نخست آن در ایام یوم الله دهه فجر سال 1391 از رسانه ملی پخش شود .

معاون سیما همچنین تشکیل اتاق فکر با حضورصاحب نظران، استادان حوزه و دانشگاه ، مورخان و اندیشمندان تاریخ معاصر و نیز استفاده از گروه نویسندگان و تهیه کننده مجرب و متعهد را مورد تاکید قرار داده است .

معاون سیما تصریح کرده است ؛ این مستند روایت گر تاریخ انقلاب اسلامی از سال 1342 ، آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا سال 1357، پیروزی انقلاب اسلامی ، خصوصا چرایی وزمینه های شکل گیری انقلاب ، تبیین ابعاد وابستگی ، فساد ، خیانت و جنایت رژیم پهلوی ، نقش بیگانگان به خصوص آمریکا و انگلیس در دوران پهلوی ، تبیین نقش حضرت امام خمینی (ره) ، به عنوان مرجع ، رهبر و ایدئولوگ انقلاب ، تبیین روندها و مراحل مختلف انقلاب را در برگیرد.

ارائه آرایش نیروهای سیاسی از آغاز نهضت تا سال 1357 و نقش آن در دوران مبارزات و فرجام آنان ، ترسیم فضای بین المللی و مناسبات خارجی در دوران مورد نظر، احصاء پرسش ها و شبهاتی که درباره انقلاب اسلامی وجود دارد و ارائه پاسخ های مستدل و روشن و همچنین تصویری از سالهای نخست انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر محورهای این مستند است .


نوشته شده در   شنبه 29 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode